Inlägg från: Viola B |Visa alla inlägg
  • Viola B

Odd Molly för oss inbitna del IV

Frusna flickan skrev 2010-08-24 21:12:13 följande:
    Nu är jag SÅ deppig inför träffen på smultrongården på lördag. Jag som sett fram emot det så mycket och betalat 600 kr för tågbiljetten. Förra veckan bokade jag några plagg. Jag fick efter ca 3 dagar svar att allt jag ville ha verkade finnas. När jag sedan ville lägga till ytterligare ett plagg fick jag till svar att detta plagg finns men de andra som jag redan bokat "blir svårt".  *MORR de två jag hade beställt först var de viktigaste. Och jag fick mail i söndags efter att jag mailat om tilläggsbeställningen där det stod att de håller på med beställningarna och skulle höra av sig under kvällen. ingen hörde av sig men nu fick jag det trista beskedet att ena plagget "blir svårt" och det andra finns ej kvar. Hur kan det bli så när jag först fick till svar att allt fanns.

Sånt här tar ner hela glädjen och stämningen och jag blir SUR faktiskt.............. Överreagerar jag?
    Nä, du överreagerar inte alls. Det är jättedåligt. Kan man inte sköta förhandsbeställningar så ska man inte ha det överhuvudtaget.  "Blir svårt" - vad är det får skumt sätt att uttrycka sig?
  • Viola B
    Bambiblogg skrev 2010-08-27 11:08:28 följande:

Mabimao: Den är väldigt fin framifrån också:

#585 Bikette demin jacket kommer den att heta  :)
    Jag är supernyfiken på underklänningen som sticker fram. Är det efterföljaren till Chrysalis minigown? 
    Någon som sett bild? 
  • Viola B
    Bambiblogg skrev 2010-08-27 13:23:22 följande:
    Jag har sett den (och kommer nog visa underklänningen i bloggen senare) och jag skulle inte säga att den påminner om Chysalisen. Den heter #626 Dareme dress är i 100% silk jaquard.
    Åhh, spännande!
    Skal bli kul att få se den på din blogg  *nu, nu, nu, nu*
  • Viola B
    Frusna flickan skrev 2010-08-27 13:21:36 följande:

Imorgon är det dags för Smulrongården. Jag har så länge velat besöka denna mysiga idyll. Och jag känner mig dum för att jag blev så besviken när jag inte fick mina varor och mailsvaren uteblev. Eva ringde mig idag och var hur gulig som helst. Hon är så mån om att ha nöjda kunder och då hon förstått att jag blev besviken ville hon förklara hur problematiskt de haft med leveranser som inte stämt. Hon är alltid super trevlig och enkel att ha och göra med i telefon.

Det som gör mig ledsen är att jag trodde verkligen att vi i denna tråd kunde prata obehindrat om alla butiker världen över som säljer OM, med ris och ros och uttrycka om man är sur elelr besviken likväl som när man är superlycklig över att ha fått tag i en vara eller annat.

Hur kan någon höra av sig till Smultrongården och göra en stor sak om det jag skrev häromdagen. Min första reaktion var att inte alls åka till Örebro. Sedan kändes det obehagligt att någon som uppenbarligen vet mitt riktiga namn – alltså någon som jag varit i kontakt med på något sätt gör så här. Jag känner mig helt påhoppad och ska jag nu behöva gå runt på lördag och undra vem av alla dessa, om någon alls har hört av sig till smultrongården om att jag talat negativt om dem… Känner mig faktiskt leden. Inte något sätt på smultrongården utan på att man inte kan få uttala sina känslor, särskilt som jag också ifrågasatte om jag överreagerade och nästa dag skrev i mer positiva ordalag. Dessutom har jag handlat där tidigare och har då skrivit om hur nöjd jag var. Det är ju så vi brukar prata här och inget som dissar hela butiken för det. Jag har verkligen längtar efter att få besöka just denna butik.

Denna typen av besvikelse har ju faktiskt uttryckt om nästan alla butiker någon gång och förekommer ju hela tiden i vår tråd. Varför skulle jag straffas så nu och liksom blir ”anmäld” för detta av en anonym person. I skrivande stund känns det faktiskt inte alls roligt att åka…

Tack Skrutteruttan! Har sett fram emot att få träffa dig också
    Ja,  detta tycker jag är att gå över gränsen. Jag är säker på att personen i fråga har bara haft goda avsikter med saken, att göra både dig och smultrongården en tjänst.
    Men vi är anonyma i här på fl och det är inte ok att hålla ordning på någons riktiga identitet om det inte är så att någon uttryckligen ber om hjälp eller att det är någon form av nödläge. 

Nu slutar jag på jobbet och drar mig hemåt. Om jag har tur blir det en tur till Kålle&Ada + freeport i helgen. Vem kan motstå 70 % rea? (fast jag har egenligen köpstopp i väntan på malmöträffen, men det gäller väl bara höstkollektionen)
  • Viola B
    Frösötös skrev 2010-08-27 14:25:20 följande:
    Hi hi - klart att köpstoppet bara gäller höstkollektionen - det förstår väl vem som helst Flört
    Good hunting!
    Hihihi, tack! I den här tråden blir man ju förstådd

Däremot är det en här hemma som inte alls har samma inställning utan påstår att vi har annat att göra. Hrmpf !
  • Viola B
    Frusna flickan skrev 2010-08-27 20:05:18 följande:
    Frösötös skrev 2010-08-27 18:30:31 följande:
    Jag förstår att du är lite låg och känner dig obekväm men: även jag uppfattar den här tråden som ett ställe där man ska kunna vara sig själv och lufta högt och lågt. Du har inte alls gjort något fel - titta tillbaka på svaren du fick så ser du att många fler skulle blivit lika besvika som du. Hoppas du får en riktigt härlig helg Skrattande
    Stor kram!
    Tack tjejer, det känns lite bättre nu. Jag är nog extra känslig också för jag har ingen att prata med om sånt här IRL. Jag yppar allt här och i bloggen. Ingen annan stans. Och så är jag jobbigt kommunikativ och ältar och pratar... Ibland ligger det mig i fatet men oftast är det positivt. Jag känner väldigt mycket folk och har mycket kontakter i yrkeslivet mm.

Jag har funderat lite och känner att jag trots allt vill be alla om ursäkt om jag skapat dålig stämning inför träffen. Det var inte min mening. Jag tycker inte att jag gjorde fel i sig eftersom jag bara gjorde som vi brukar här MEN jag vill be om ursäkt för om jag genom mitt ältande nu förstört stämningen. Jag hoppas att jag genom denna ursäkt kan få alla att se fram emot träffen och så gör vi det till en toppendag! Jag har längtat så  mycket efter att få vistas i den miljön med människor med samma intresse.

Igår var jag en runda med finaste A. Tack för en fin dag om du ser det här! Provade massor med plagg, Nya och rea. Kanske blir det en "muffinsring-tröja" imorgon också om det finns. Så söt! Ogillade bara att ärmen var så kort att den åkte in i armhålan.

Idag åt vi lsupergod lunch på den turkiska restaurangen på Kungsgatan och jag sprnag in en snabbis på Kålle och Ada. De hade fått in flera kartonger OM! Lovely kniten i alla färger låg i hyllorna - gud så fina!! Och wigwamen låg framme, reda att galgas. Jag blev helt otippat kär i den i vintage chalk. Ljuvlig i beige ton, inte alls som chalken med brun brodyr. Så himla toppen till mina primeboots och en brun skinnjacka över. Velvet har jag varit sugen på innan men nu blev jag kär i vintage chalken. Och för mig blir det LK i turkos. Love it! Jag vill ha den blålila och en långkofta också egentligen men det blir det nog inte... Ma kan ju inte köpa allt tyvärr
    Tror inte att det någon tycker att du gjort fel eller att du drar ner stämningen. Ni kommer att ha det jättetrevligt! Kram!

Någon här som är en 3:a? Om jag vore det hade jag klickat hem på köp nu pris denna nya wigwam i lite lilac till köp nu pris. Inte alls min auktion, men så bra affär att jag inte kan låta bli att tipsa

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx
  • Viola B
    h80 skrev 2010-08-28 18:07:53 följande:
    är inte så duktigt på detta, så jag frågar här. Vad tror ni, är dessa äkta?
    www.blocket.se/vi/29218966.htm
    Tror att dessa är kopier tyvärr.
    Tagsen är släta och de ska vara skrynkliga om de var original. Sen skulle jag bli misstänksam bara av anledningen till att säljaren har en i varje stoelk. Lite skumt liksom. 
    Så jag skulle absolut låta bli att köpa.
    Dessutom var väl nypriset högre än tusenlappen, men jag vet inte hur mycket. Äger ingen själv
  • Viola B

Kopior menar jag, inte kopier. Avskyr den sortens felstavning...
    Dessutom stavar jag fel till storlek. Ingen ordning med mig alls idag....

Trodde jag skulle åka till Freeport & GBG's härliga rea, men nix  

• Viola B
    h80 skrev 2010-08-28 18:28:32 följande:
    tack för svaret, trots felstavningen Glad

är det rea på freeport?
    Nja, det är en outletbutik så de har äldre kollektioner till reducerat pris. Värt ett besök, men om du drar storlek större än 1 så är utbudet ofta lite mindre. Men är du 1: eller 0:a så kan det vara bingo
    Anna Paulita skrev 2010-08-28 18:50:25 följande:
    Vad är egentligen skillnaden mellan Wigwam och Voile dress? I min värld ser de exakt lika ut.
    Jag tycker att den största skillnaden är att wigwamen är lite längre så den fungerar mer som klänning än Voile dress. Annars är de jättelika - och helt underbara Hjärta

• Viola B
    Anna Paulita skrev 2010-08-28 20:07:59 följande:
    Jag har voilen som klänning, fast med heltäckande strumpbyxor, men så är jag faktiskt väldigt nöjd med mina ben. ;)
    Hihihi, ja då är den jätteläcker som klänning kan jag tänka mig
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV