Inlägg från: Viola B |Visa alla inlägg
  • Viola B

Odd Molly för oss inbitna del IV

Hej

Jag läser till och från i denna tråden. Jag tillhör skaran "Vi som älskar Odd Molly, har inte så många, vill ha måååånga fler"

Igår var jag på Freeport i Kungsbacka. Jag tog några bilder om ni vill kolla.
    Finns på min blogg http://blavioler.blogspot.com/

• Viola B

Har ni tvättat er Nylon Parka? Är det något speciellt att tänka på med den? Jag är lite nervös för att den ska tappa färgen eller något annat....

Lite sjukt att vara så himla nervös varje gång man ska tvätta något från just OM.  Jag tvättade sönder min Market Silk Dress. Det var i och för sig ganska mycket mitt eget fel, men ändå.
    När man vet OM kvalitet på kläderna så är man ju orolig för om de ska hålla en tvätt. Och ändå vill man bara ha fleeeer OMplagg 

• Viola B
    Anna76 skrev 2010-06-04 12:03:57 följande:
    Katinka skrev för några veckor sen att hon hade tvättat sin Nylon parka utan problem! Så det är nog lugnt om du följer tvättanvisningarna 
    Skönt att höra   Då ska jag utnyttja det varma vädret idag och låta den torka utomhus. Fast i skuggan är nog bäst så den inte solbleks.
  • Viola B

OM verkar ju hålla samma namn på färgerna genom olika kollektioner.Tex chalk är offwhite, indigo är blå. 
    Nu när jag sitter och kollar på tradera så har jag ibland kläder som jag vill matcha med plagget jag är intresserad av på tradera.
    Men då undrar jag om OM håller sina nyanser om ni förstår hur jag menar. Vissa färger tex rouge skulle ju kunna vara mer varmt röd eller blått röd och då kan det blir riktigt fult när man försöker matcha Skrikandes

Så vad säger ni som har samma färg fast i olika kollektioner - är det ungefär samma färg? 

Hoppas ni förstår hur jag menar - jag är kanske inte bäst på att förklara detta en slö söndagmorgon ObestämdFlört 

• Viola B

Duntoffla: Tack för hjälpen med mina funderingar kring nyanser. Det enda är väl att chansa lite utifrån de bilder man ser på tradera och sedan hoppas på att det inte skär sig när man får hem plagget

• Viola B

Jag läste på Loves Mollys
    blogg att Freeport har fått in saloon dress och saloon top.
    Nu har jag allmän ångest över om jag ska försöka få någon att åka dit och handla åt mig eller om klabbet med den dåliga kvaliteten gör det är värt besväret.

Vad tycker ni?

• Viola B

Läste på zoovillage hemsida där de säljer saloon top nu när jag surfar på bilder på toppen för att bestämma mig för om jag ska köpa eller ej.

"Klänning gjord av hundra procent bomull från Odd Molly, kända för sina toppar och klänningar av högsta kvalité och nogranna detaljer. Rosor baktill och knappar framtill. "

Kunde inte låta bli att gapskratta. "Högsta kvalitet" - är det inte lite pinsamt att skriva det på en vara som är erkänt dålig kvalitet på? Obestämd

• Viola B
    Pokergirl skrev 2010-06-10 10:02:58 följande:
    maruttan: 9th sweather är stor i storleken. Jag har en 3:a men skulle utan tvekan kunna ha en 2:a.

Panik! Intervjun närmar sig och det är sol ute. Funkar inte med en LK. Frågan är om jag ska köra på en light cotton emb eller om jag tar en 9th sweather. Eller om jag ska panikköpa en mesh cardigan ändå... Dessa svåra beslut! 
    Pokergirl: Panikköp inget som du inte är 100% säker på att du trivs i. Då är det bättre att du tar det som du verkligen gillar och om det är sol hos dig så kör på light cotton emb. Jag tycker alltid att folk är konstiga som har varmt på sig när det är sol och är det intervju så kanske du ädå blir lite nervös-varm?
    Hoppas du får jobbet
    Lycka till!!
  • Viola B
    Frusna flickan skrev 2010-06-10 19:34:51 följande:
    FREEPORTRAPPORT
    Hej!

Du behöver inte stressa dit om du behöver tänka. Jag var där idag och fick veta att de hade fått in 10 st av allt i alla stl. De skulle få in allt i omgångar med någon veckas mellanrum eftersom det fanns en hel del på HK. Just nu hade just stl 3 nästan gått åt, i alla fall i rött.

Dock måste jag säga att de som hängde där nu var i riktigt dåligt skick. En del var helt spruckna i ryggen eller vid dragkedjan. Samtliga röda långärmade klänningar jag gick igenom (även de på lagret) hade de kritiska sömmarna just vid dragkedjan och det är lite vsårare att fixa. Jag köpte den sista 4:an som såg bra ut till en annan mollytös. Skulle köpt en 3:a också men alla såg illa ut. Strapdressarna var bättre och är inte lika känsliga liksom topen. Köpte en blå till mig i stl 4  och den är verkligen precis så att den funkar, snacka om supersmå i stl alltså. (blusen alltså) Strap-klänningen i stl 3 var ganska rymlig. Knasigt.. Hade tänkt berätta om allt i bloggen men nu har jag ju redan gjort det här.

Jag ställer gärna upp och köper nästa gång jag ska dit men någon annan hinner nog före Jag shoppade lite mycket idag. Bästa kapet var en marinblå cupcake tank för 220 kr.
    Åhhh tack!!
    Det låter ju bra att det kommer in ganska mycket så har man en del att välja mellan när du nu är i så dåligt skick. Jag är storlek 1 och de brukar ju dessutom vara kvar lite längre. 

Jag får fundera ett tag. Jag är ju så sugen på den där fina runawaywrapen som du visar snyggt  på bloggen och det kanske är smartare att investera i ett plagg som inte är så känsligt som saloon kläderna. Men de är ju så himla sööööta å andra sidan Hjärta Drömmer
  • Viola B
    Tindrisen03 skrev 2010-06-11 00:18:01 följande:
    Jag har alla tre färgerna av den långärmade Saloon dress (:- )älskar) och den första förstärkte jag i sömmarna bak i ryggen gm sådan förstärkningszickzack som finns på  min maskin samt strykte på remsor av sådant där tyg. Den sista jag fixade har jag inte sytt ngt alls på utan endast förstärkt lite här och där gm remsor och den håller ihop jättebra trots flitigt användande. Måste vara tidernas skönaste klänning..
    Alla tre färgerna - gud så underbart!!

Hur har du tvättat klänningarna? Är det handtvätt som gäller?
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV