Inlägg från: Viola B |Visa alla inlägg
  • Viola B

Odd Molly för oss inbitna del IV

josefinene skrev 2011-02-19 00:05:44 följande:
    Kolla på TV4 morgon på söndag. Jag tror att de kommer visa Odd mollys senaste visning i new york som var en succé! Håll hårt i era gamla Molly plagg. Amerikanerna gillar sin vintage
    Va kul! Ska se om jag kan sitta och titta imorgon på TV4. Jag har sett lite på OddMollys hemsida, men man kanske får se något mer på TV4?
    SmillaMilla skrev 2011-02-19 09:07:11 följande:
    Nu ligger det bilder  bt. Inte särskilt bra fotograf, men i alla fall.

Nä jag fyller inte än förens om en månad.
    Du var jättefin i klänningen! Visst är det härligt när det bara klaffar med kläderna så Hjärta
  • Viola B

Visst går det otroligt trögt på Tradera nu *pratar som säljare* Rynkar på näsan

Visst går det att göra riktiga fynd på tradera *pratar som köpare* Skrattande

Jag menar, det gick en fin X-stitch för drygt 400 spänn och vackra klänningar för 800 :- som brukar kosta mycket mer..

Aldrig att jag skulle våga lägga ut någon auktion för 1 krona nu, för man kan ju få hur lite som helst för den.

Hur tycker ni att det går? Ni kanske fyndar för fullt?  

• Viola B
    Amelié77 skrev 2011-03-06 20:35:31 följande:
    Nån som vet vad dessa plagg heter:
    www.orangebag.nl/orangebag/Odd+Molly/Jurken+e.../$img_67507/
    www.orangebag.nl/orangebag/Odd+Molly/Jurken+e.../$img_66866/
    Jag har aldrig sett dem förut, men de var ju jättefina!
    Hihi vi har samma smak

Jag provade den stickade tunikan i förrgår och den var ganska söt. Lite enkel och användbar, men mycket syntet i materialet.  Normal i storleken tycker jag. Fanns i tre färgställningar där jag var (Ajabaja), samma som på bilden, brun och ljusblå.

Imperfectionist dress fick åka med hem i en påse! Jättehärligt material, en slags tunn jersey. Mönstret längst ner är tryckt. Kostade 999:- vilket är på den billigare skalan av Mollysar
    Jag gillade den riktigt mycket
  • Viola B
    Amelié77 skrev 2011-03-07 14:14:20 följande:
    Viola B - trevligt med samma smak! Är imperfectionist dress väldigt avslöjande? Typ så att valkar och "ojämnheter" syns bra genom tyget? Det ser ganska tunt ut...men väldigt skönt!
    Oh nej! Väldigt förlåtande klänning! Tyget i sig är inte alls genomskinligt och passformen är sådär lite trevlig med lite extra fall som gör att valkar inte syns.

Däremot är den en av de billigare plaggen och man ska nog kanske se till att man inte får ett måndagsexemplar för den kändes som den kan bli lite felsydd om man inte aktar sig.
    Och jag tycker att den är ett sånt där gränsfall mellan jobbkläder <->hemmakläder på samma sätt som varsity dress. 

Jag ska försöka fota och visa upp den i bloggen ikväll så får du kanske en uppfattning om den
  • Viola B
    Duntoffla skrev 2011-03-07 18:41:31 följande:
    Hur var Sundance i själva mönstret? Enligt de tecknade bilderna jag sett i OM-butiken är det lite olika slags stickat "mönster" fast i samma färg? Jag vill ju ha koftan men tror du att den blir varm och så pga materialet?
    Ja, den var ju stickat mönster , men inte genomskinlig över bysten för där var den tätstickad. Det går att ha den som den är fast jag hade nog haft ett linne under, men det är nog mest känslan. Jag tror inte att naveln lyser igenom om man säger så
    Den är stickad i samma slags garn över hela tunikan. Jag tyckte att mönstret var väldigt fint!

Vi var flera som uppfattade själva modellen och hela tunikan som "för snäll" vilket ju är otroligt subjektivt

Jag uppfattar den inte som varm, men lite som att den inte andas pga materialet.
    Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men jag gillar inte när det känns för "acryligt"  och speciellt inte på sommaren.
  • Viola B
    Pythia skrev 2011-03-08 20:29:38 följande:
    Är det inte konstigt. Nyss beklagade jag mig över att jag inte var sugen på något och så har det på några dagar växt på mig ett tokigt behov av en chrysalis wrap, den röda. (Ja pingla kanske har märkt att jag har ställt en massa nosiga frågor om wrappar)

Undrar om den finns på Outleten i Barkarby? Får nog ta och ringa imorgon.
    Jag har den wrappen - love it Hjärta! Känner mig alltid så fin i den! 

Bara se upp med sömmarna på den så du kollar ordentligt. En del exemplar har haft problem med att den spricker.
    Jag har fått gå upp till en 2:a för att den var lite trång över ryggen. 
  • Viola B

Ka-ching trousers hur uppfattar ni dem i storlek?

Jag har korta ben och ganska runda lår. Jag ligger mellan small och medium på byxor i vanliga fall lite beroende på hur låren ser ut.
    Vad tror ni att jag ska ta för storlek på Ka-ching? 

• Viola B
    Egensinnig skrev 2011-03-11 08:23:37 följande:
    Jag tog storlek 4 och de satt kanonbra. Är en ganska typisk st 44 nedtill tror jag.
    Räkna med att de blir full längd om du är kort. Sedan är de väldigt lågt skurna, framförallt bak. Jag har ganska platt rumpa ( tyvärr) så för mig var det inget problem, men de som har lite rundare stuss tyckte att de inte gick upp över baken
    Jag gissar på en storlek 2  på din beskrivning med reservation för att jag kan ha helt fel
    Tack!
    Det blir jättebra att de blir fulllängd, men jag har ju en rumpa så risken är ju överhängade att de glipar bak. USch vad jag avskyr det!

Men jag är väldigt sugen, så jag tror att jag beställer ett par 2:or så kan man alltid byta dem sen  
  • Viola B
    Helle skrev 2011-03-14 11:49:04 följande:
    Tack! Hmm, då får jag fundera lite. Jag är 182 cm och gillar skor bäst som är ca 3 cm. De ser så fina och sköna ut så jag blir lockad.
    Här är ett shoppingtips på ett ställe som säljer Calou isåfall.
    Just nu 40 % på http://www.o-rasa.se/calou-traskor om man anger koden FLYTT03 i kassan

Jag har ett par svart och de är otroligt bekväma  
  • Viola B
    h80 skrev 2011-03-14 12:00:10 följande:
    ååhh, underbara. Sånna måste jag ha. Hur är de i storlek?
    För min lite breda (ank)fötter så passade mina vanliga 37:or bra.
  • Viola B
    Frusna flickan skrev 2011-03-14 23:37:54 följande:
    Tack Viola! Äntligen köpte jag de ljusblå Knyta som jag länge velat ha! Har två par sedan innan och älskar dem. Gillar Nina bäst för att de sitter kvar på foten och man slipper trampa snett och så men på semestern i solen är det gott med ett par tofflor att sticka fötterna i och då funkar inte riktigt svart lack i sanden tycker jag. Tack igen!
    Åh va kul
    Stormis skrev 2011-03-15 13:22:23 följande:
    Ang Calou. Om man växlar mellan två stl då... Ska jag ta 36 el 37 .
    Personligen skulle jag avsky att ha dem nästan för små så då skulle jag tagit den större storleken. 
    Fast jag uppfattar "knyta" som ganska breda så om du har smala fötter så kanske du skulle ta mindre storleken? Jättesvårt att ge råd, men som sagt uppfattar jag dem som normala i längden. 
  • Viola B

Så irriterande! Jag har blivit blåst på Tradera. Ropade in min drömkjol (pleated denim skirt) på köp nu-pris, betalade snabbt och fick 2 dagar senare reda på att kontot var stängt.
    Jag har ringt säljaren som haft kontot och hon har alltså fått sin identitet stulen.

Självklart polisanmäler jag händelsen.

Tydligen har det gått ut ett falskt epostmeddelande till många användare där man uppges att lämna in kontouppgifter. Sen har bedragarna kunnat agera fritt.

Här upplyser tradera om den saken. Borde inte det stå på allra första sidan där alla kan se det?! Och hur har bedragarna fått tag på alla mailadresserna? 
    Tycker tradera har ett stort ansvar i denna sak!

Så se upp för bedragarna där ute nu! 

• Viola B

Jag har betalt till bedragaren och kommer aldrig att se mina pengar igen.

Säljaren heter Soffproppen_80 och tja, alla varningsklockor ringde när jag slog till på köp-nu priset. För det var mycket bra pris på kjolen och då menar jag myyyyyyyycket bra pris. Men jag var lite förblindad och lite fördummad av att denna underbara kjol kanske skulle bli min. Så jag för skylla mig själv bara. Skäms

Men två gånger tidigare så har faktiskt en sådan bra deal funkat och det har varit säljare som varit nya eller bara vela bli av med sina grejor riktigt snabbt. 

Men just nu är jag lite less på tradera. Jag har sålt en kofta alldeles nyss, men det är nog enda affären jag kommer att göra på väldigt länge på Tradera.... 

• Viola B
    systersandra skrev 2011-04-03 23:42:06 följande:
    Men går det inte att spåra personen via kontonumret?
    Eller betalade du via payson eller något sådant?
    Jo, det går säkert att spåra personen via kontonumret, men det är sån sak polisen kan göra om de vill lägga resurserna på det. Det lät som att de bara gör det om fler personer blivit bedragna av denna person. Jag hyser inga stora illusioner om att det här blir uppklarat.
    Vill jag driva in pengarna får jag göra det via kronofogden och tja, chansen lär inte vara stor. Man får kalla det för lärpengar

Men det känns skönt att ha polisanmält i alla fall.  

Nu har jag fått snabb betalning av köparen som köpte min kofta. Det känns skönt att något går min väg just nu  
  • Viola B
    h80 skrev 2011-04-07 22:13:59 följande:
    ja, ska kanske göra så. Vill ju helst ha vad jag gav, plus traderas dumma avgifter, men det verkar ju inte funka. O jag får ju ingenting för att den hänger i garderoben....
    Ett bra tips tycker jag är att man bjuder på frakten om man säljer på köp nu. Då slipper du Traderas avgifter som säljare. Man får ju räkna lite på det fram och tillbaka så att det känns som att både säljare och köpare tjänar på det

Jag köper väldigt ofta på köp nu och lockas av fri frakt + vettigt pris Guld i mun.
    Faktum är att jag tycker att det är lite jobbigt med budgivningen ibland och hellre köper till lite högre köp nu pris på ett plagg som jag vet är väldigt populärt men som jag ändå vet ungefär vad det brukar sluta på. 

• Viola B
    h80 skrev 2011-04-08 08:57:47 följande:
    slipper man traderas avgifter om man bjuder på frakten?
    Nej förlåt mig! Jag menar att vid köp nu så är det inga avgifter till tradera. Snurrigt det blev Drömmer 
  • Viola B
    h80 skrev 2011-04-08 20:34:53 följande:
    ja, kollar man traderas regler så gör det ingen skillnad på avgiften. Däremot så kostar det inget extra att välja att ha köp nu på auktionen, reservationspris kostar ju 25kr att ha med
    Jag känner mig otroligt korkad Skäms. Jag har bara läst det som man inte betalar någon avgift alls vid köpnu. Pinsamt, men nu har jag lärt mig...
    Jontesfru skrev 2011-04-11 09:35:30 följande:
    och jag blev nog lurad rejält på tradera igår... köpte en jacka betalade och idag får jag mail från tradera att hon är avstängd och att jag INTE ska slutföra auktionen... jaha vad gör man nu?
    dessutom har jag maginfluensa så gå ner till banken funkar inte idag...
    Det låter precis som det jag råkade ut för!
    Kan det ha varit detta kontonumret som användes i Swedbank?  Clearingnr: 8201-6 Kontonr: 913 415 833-7
    Isåfall är det samma bedragare. Jag har polisanmält den jäkeln i alla fall....

• Viola B
    barn05 skrev 2011-04-16 11:26:41 följande:
    Verkar figurera flera bedragare på Tradera just nu.
    Läs här hos Blå Violer blavioler.blogspot.com/2011/04/bedragare-pa-t...

Varning för följande kontonummer
    Clearingnr: 8201-6 Kontonr: 913 415 833-7

Det "roliga" är att Hilde har skrivit ut kontonumret exakt likadant som jag, gissar att hon har kopierat det från vinnarmailet och det gör mig övertygad om att det är samma person som ligger bakom, den avänder bara flera olika kontonummer men med samma clearing.
    Jag tror du menar mig, Viola, och inte Hilde

och det stämmer helt med att jag klippt ut det ur mailet. Det är samma person som tagit våra pengar...

Men polisen har redan lagt ner min förundersökning . "Brott kan ej styrkas"...De kan alltså inte ens bemöda sig om att ta reda på om personen på tradera stämmer överens med kontohavare..... Skrikandes 
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV