Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly för oss inbitna del IV

Pyttisens mamma skrev 2010-02-15 21:14:18 följande:
    Idag kom mitt senaste traderaköp hem till mig, en 4 continent x-stitch i ljusgrått och lila. Bild finns i bloggen för den som är nyfiken! :) Någon som vet vad färgen kallas?rasmusnoel.blogspot.com
    Fin!! Jag tror den heter purple.
  • Frusna flickan

Kära mollysystrar. Jag måste fråga er en lite OT-fråga (gäller dock ett OM-plagg). Vad hade ni gjort? Jag har sålt en sak. Efter det ångrade jag mig och köpte samma i en mindre stl. Den var för liten så jag sålde den direkt. Sedan väntade jag på en ny sådan i rätt stl. När det väl kom en så var det den jag sålt en kort tid tidigare. Nu vann jag auktionen och fick den mycket billigare än jag sålt den för. Nu känner jag mig så himla dum för jag vill ju givetvis betala det priset som blev i auktionen men det känns som jag måste vara snäll mot säljaren och liksom köpa tillbaka den till samma pris. Och jag som precis ruinerat mig i samband med flytt och rejäl renovering i nya huset......... Hur hade ni gjort?

• Frusna flickan
    brawny skrev 2010-02-17 21:37:35 följande:
    Jag tycker inte heller att du ska betala mer än vad du vann auktionen för. Det är ju så det är på Tradera. Men som smulan föreslår så kan du kanske skicka med ngn liten sak, godsak eller pryl.
    Det var ett fint förslag! Fast nu är det ju jag som köpt den och kommer att få den skickad till mig

Tack alla som svarat!
  • Frusna flickan
    Pokergirl skrev 2010-03-03 20:17:49 följande:
    Nu har summer of 2007 tunic anlänt, och jag tror det är en kopia. Vad säger ni experter? Har precis lagt in bilder i min blogg.
    Jag tror tyvärr att det är en kopia. Den ser lite för tunn ut i tyget, texten har "läckt" igenom och typsnittet på labeln i nacken är fel - likadan som på mina kopior. Dock superfint gjord i övrigt. Jag hade ej betalt utan reklamerat och skickat tillbaka. (Antar nu att det är payson garanti) Lite läskigt eftersom payson håller pengarna tills ni löst tvisten men de betalar i iaf inte ut till henne/honom om du skickar tillbaka.

Duntoffla: 1300 kr kostar den ny.
  • Frusna flickan
    Pokergirl skrev 2010-03-04 09:42:14 följande:
    pressan: Jag brukar göra som så att jag sitter och väntar fram till det är några minuter kvar, då lägger jag in ett maxbud som är så högt som jag är villig att betala för plagget. Det gäller bara att man bestämt sig för vad gränsen är för ett plagg, då sköter Tradera budgivningen åt en upp till den gränsen.
    Ja så där gör jag med, under sista minuten. Jag bestämmer mgi för ett max och bankar in det. Mååånga gånger har jag vunnit med någon tia
  • Frusna flickan

Hej alla! Jag är inte här så ofta som jag brukar pg att jag flyttade förra helgen och har fullt upp (läs KAOS). Jag har dock köpt en jacka nu. Det blev Lotta Lotta coat som satt kanon på mig i stl 3. Underbart fin! helst ville jag haft en röd men jag tog powder som passade mig jättebra i färg tycker jag - och passar det mesta i garderoben också. Är det någon annan som köpt denna? det har varit lite tyst här i tråden men så har jga ju missat massor med sidor bakåt och jag har varit urdålig på att läsa bloggar.

Är för övrigt också supernöjd med nya lovely kniten i dark pink men vill även ha en i Grey.

Malinoski: Grattis till fina jackan. Vill också ha men har inte råd med allt tyvärr En jacka får räcka för nu

• Frusna flickan
    Stargirl skrev 2010-03-05 10:34:32 följande:
    Det är ju faktiskt skönt att vissa klassiker försvinner...lite trist att se samma sak år efter år. Jag gillar den rosa med nougatbrunt allra bäst. Den är alldeles ljuvlig. Den skulle jag köpt om jag ville ha en till.
    Ja den är fin tycker jag också men jag gillar den i lite blue också trots att den är lite grådassig i det blå. Ljuvligt fin! Jag hade tänkt lägga ut en av mina men kanske ska hejda mig och spara dem?
  • Frusna flickan
    Skrutteruttan skrev 2010-03-08 14:06:06 följande:
    Jag tycker den är sjukt snygg! Vad jag förstår kan man inte "rynka" vilket skinn som helst....men jag har ingen aaaning om jag skall vara ärlig...Kände på den i lördags och hos mig skulle den gärna få flytta in...tycker H.C är helt fantastisk i sin på catwalken...
    Jag håller med! Gillar den också men har inte råd med en sådan dyring. Man vill ju ha mer i garderoben än en jacka
  • Frusna flickan
    Pokergirl skrev 2010-03-08 09:02:09 följande:
    pressan: dhl, utan tvekan! Då är paketet spårbart och försäkrat om det försvinner på vägen.
    Det är spårbart men de ersätter ej sådant som mot alla odds faktiskt försvinner. Alltså inte försäkrat. Rek får man ta då. Men jag kör alltid med DHL och tycker att det är kanon.
  • Frusna flickan
    brawny skrev 2010-03-08 18:34:02 följande:
    Jag håller med om att det är bättre att ta till vara allt på djur som "ändå" jagas så att säga. Däremot ser jag inte poängen i att hålla djur i bur för att ngn ska få en pälskappa. För skojs skull så letade jag upp pälsjackan i höstens kollektion och i beskrivningen så stod det vintage fur. Vet inte riktigt vad det betyder, men det låter som återanvändning. Eller vad tycker ni? Jag lämnar också den här diskussionen nu så den inte blir alltför OT. O sen: Sent ska syndaren vakna: Vet ngn om det finns vita eller rosa Voile Short Dresses kvar ngnstans? Eller är min bästa chans Tradera?
    Jag såg de rosa någonstans... Var 17 var det nu? I någon webshop.. Återkommer
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV