Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly för oss inbitna del IV

Flock skrev 2010-04-17 14:00:19 följande:
    Har du ( eller någon annan) någon koll vilken stl som kan passa mig?? Mest över bysten jag är lite orolig.. Har 75 C.. Kan en S passa mig?? Vill ju gärna inte att det blir fel eftersom man inte kan byta den..
    Vet inte riktigt... De är nog rätt trånga vid bysten tror jag, som prairie serien ungefär man jag kan ju ha fel. De ser dog likadant skurna ut upptill och 2:an var alldeles för liten till mig.  Jag tog iaf stl 3 som jag brukar. Kan ju ha 2 ibland. Jag har 80 c-d och väger 71 kg och är 168 cm lång om det kan hjälpa....
  • Frusna flickan
    Flock skrev 2010-04-17 14:12:56 följande:
    Det enda plaggen jag har är Lovely knit  i stl 0. Jag är kort 160 lång o 53 kg. Så svårt det är med stl..
    Ja det är svårt... En kofta är ju töjbar, det är inte en klänning. Jag borde inte råda alls. Och klänningarna kommer nog att gå åt ganska fort tror jag så ibland får man chansa helt enkelt. Hade det varit jag hade jag tagit 1 även m du har 0 i koftan då du har 75C i byst. Bättre med lite pös än för liten.
  • Frusna flickan
    Flock skrev 2010-04-17 14:33:04 följande:
    De har bara S , M o L stl där, så jag velar mellan  S och M. Kanske chansa på S då??
    Ja just det, de bärjar på 1. Glömde att du frågade om stl 2. Ingen aning om vad som blir bäst. Byst kan ju ställa till det...
  • Frusna flickan
    Stargirl skrev 2010-04-17 14:34:01 följande:
    Gissa om jag förstört ett par bruna frillpants med klorin.....ja det har jag så jävla surt så jag sliter mitt hår....suck.
    Men fy vad surt!!

Hör ni, vad tycker ni om Saloon strap dress, den ärmlösa? Är den fin eller?
  • Frusna flickan
    Flock skrev 2010-04-18 17:58:42 följande:
    MillaMi.. Verkar vara en bra affär! Härlig servicekänsla iaf! Hoppas nu att man har tur och får ett bra exemplar av klänningen..
    Ja och det är alltid rekfrakt!! Min paket skickas imorgon WEII
  • Frusna flickan
    Flock skrev 2010-04-20 11:13:07 följande:
    Vad blev det för något?? *nyfiken*Mitt paket kommer kanske idag, skickades i går. Så spännande!! Jag har redan kollat brevlådan några gånger...
    Saloon strap dress i blått och saloon l/s dress i rött Längtar så tills imorgon!

Fick du paket idag?
  • Frusna flickan
    Flock skrev 2010-04-21 19:55:27 följande:
    Idag kom min Odd Molly saloon strap dress och den sitter helt perfekt på! Jag kan inte hitta någonstans där den skulle vara felsydd, så jag har nog haft tur ( eller förstår jag inte att den är felsydd). Hur har det varit för er andra??? Har man sett direkt att den är felsydd??MÅste ge många pluspoäng till Millami som svarade lika trevligt på alla mina mail och hjälpte till på utmärkt sätt. Blir så glad när allt fungerar till belåtenhet när man näthandlar!
    De är inte felsydda utan där tyget är tunnare och har tådar som löper över kan tyget spricka om det möter en söm precis där.

Jag är heldeppig för 2 av 3 saloonkläder var för små. Buhu.. Tycker verkligen att blus och långärmad klänning avr små i stl. Fick hem blusen från Amy idag och vackert paket från Millami. Strapklänningen satt dock som en smäck! Man får vara glad över det.
  • Frusna flickan
    Flock skrev 2010-04-21 22:14:31 följande:
    Fy, vad tråkigt att de var för små! Men kul att strapen satt bra! Hittade du något ställe på din strap där det kan tänkas sig spricka??
    Nej jag har inte dragit så mycket i den. (Jag stryker på tunn Flecelin - vet ej hur det stavas) på insidan om jag märker att det börjar gå galet.

Jag är så lycklig över dagens shopping efter nerköpet med saloon dress och saloon top som var för små. Jag har ju min marinblå underbara nya short mesh cardigan som passar utmärkt till saloon strapen coh så hittade jag en jättefin jeanskjol på Ver Moda för 299!! Supersöt med lite flätat som kant på fickorna. Jag hittade också en par SUPERfina Fornarinajeans som satt som en smäck för halva priset!!!! 699 kr. Hur bra kan det bli?

Kul att din strap passade så bra. Och visst fick man ljuvliga paket från Millami?
  • Frusna flickan
    Skrutteruttan skrev 2010-04-22 11:12:39 följande:
    Livealot blouse är jätte fin! Den har jag när jag använder jeanskjol, eller poplin frilled blouse!
    Håller med! Dessa två är favoriter hos mig också
  • Frusna flickan
    Marie1978 skrev 2010-04-22 21:13:33 följande:
    Någon som vet hur Duvet Rose Tunic är i storleken? Gärna snabba svar för jag ska beställa nu... Jag har 34/36 i vanliga fall. Ska jag ta stl 0 eller 1???HJÄLP!!!PS: Mitt första OM-plagg...
    Jag har oftast 3, ibland 2 (rätt sällan men på t ex lovely knit, mesh short cardigan och makeout-serien) Jag var tvungen att ta 3 på den - hade inte kunnat ha mindre - mest pga tjatiga bysten...
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV