Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly för oss inbitna del IV

Lite OT men det gäller ändå uteslutande OM-affärer. Hur blev det med att slippa auktionsavgifterna på T i januari. Jag har då fått fet faktura som vanligt *morr. Är det någon som vet när och hur det var "gratis" el näst intill? Varför har jag i så fall debiterats tro? Var det vissa speciella villkor? Jag vet att jag läste både här och på T att det var bra att passa på att sälja just i slutet på jan ( tom 31 jan).. Någon som har info?

• Frusna flickan
    Pokergirl skrev 2010-03-09 21:08:32 följande:
    Det som är mest mystiskt är att köparen, som även denna gång budar, redan hunnit ge positivt omdöme på den klänning hon budade in tidigare idag. Tror det är ngn som fiskar positiva omdömen för att kunna blåsa stort.Apropå att bli blåst,Duntoffla: Hur gick det för dig?För mig går det sisådär... Min grandmas har ff inte dykt upp. Har varit förbi postens utlämningsställe gånger flera, inget paket. Avsändaren säger att hon skickat men jag börjar känna en viss skepsis. Hon skulle reklamera men vad hjälper det, paketet skickades med posten så det var ju inte försäkrat. Frågan är dock, jag bad att få det skickat med schenker alt annat spårbart alternativ, och erbjöd mig självklart att betala extra för detta. Trots min önskan skickade hon det som brev. Borde jag inte då ha rätt att få lite tillbaka?Så himla trist, jag som jagat en lila grandmas i ett års tid...
    Jag tycker att hon får stå för förlusten om hon skickat på annat sätt än enligt ÖK. Fy så trist!!
  • Frusna flickan
    Sue Ellen skrev 2010-03-12 15:09:35 följande:
    Lite rea på Zoovillage! Jag klickade hem en rosa Make Out-blus. se.zoovillage.com/store/brand.asp?BrandID=174...
    Tack för tips! Jag slog till på en lovlier knit i multi. Behöver fler koftor och en sån har jag aldrig haft. Kul! Att man inte ens kan hålla fingrarna i styr från sjukhussängen. Opererades igår och redan är man i shoppartagen igen AJ. Klarade inte att lämna datorn hemma
  • Frusna flickan
    Puffig Pingla skrev 2010-03-12 17:26:01 följande:
    Jag tror inte du behöver oroa dig. Hon brukar köpa hem en bunt kläder, fota dem och sen ångra sig.Tror hon är extemt kinkig med kvaliten så de är nog i tiptopshape.
    Ja jag tror som du. Är likadan själv. Köper massor av rädsla att komma på för sent vad jag ska ha och sedan när jag tänkt klart säljs hälften. Ofta helt oanvänt.
  • Frusna flickan

Hej alla!

Mambiao - jag är så avis. Grattis!!!!!!!! Dn är urläcker och grön är min favoritfärg!

Ang träff i Gbg. Jag vill så gärna vara med. Vem håller i detta? Har jag fel när jag tänker Freeport i april? (hoppas okej att jag frågar här)

Kramar från sjuksängen. Hemma från sjukhuset efter en nödvändig bukplastik. Fy 17 vad jobbigt detta var... Känner mig som en bit kassler med hårt bandage och tusentals stygn. Sitter här helt snurrig av morfintabletter och har i rådande tillstånd inte en tanke på att vara privat med mina fysiska tillkortakommanden. 

Tur att jag har många klänningar/tunikor för byxor lär jag inte komma i på ett tag. Mjuka fonda och x-stitchar med mjuka leggings får jag bo i i början. Och jag budade och vann en make out dress igen! *hurra Jag har ju ångrat så att jag sålde min förra året. Och den är också i min favvo-färg lite green.

• Frusna flickan

God morgon!

Mycket hinner hända från sjuksängen här. Den blå fondan har fått lämna till förmån för en röd magnoliaklänning (ljuvlig!) efter inspiration från underbart fina Ina i sin multi. Och, jag är ju egentligen emot att ha samma plagg i flera färger när det finns så många fina. Rosa fondan stannar såklart. Jag ska försöka foto mina inköp och lägga upp i tråden när jag kan om någon är intresserad.

Jag har ännu inte använd lota lotta coaten i powder för jag funderar på färgen. Jag tycker att den är jättefin och att den passar till det mesta men funderar ändå på om röd är bättre. Jag har ofta rosa och det är bara en viss rosa färg jag tycker funkar illa till powdern och den röda kanske låser mig mer? Någon ovan undrade också. Vad tycker ni flickor?

Kramar till alla ni fina

• Frusna flickan
    Pokergirl skrev 2010-03-17 11:57:23 följande:
    Ni som provat LottaLotta, hur är den i ärmarna? Är allergisk mot för korta ärmar.
    Den är inte kort i ärmarna. Den är ungefär som 738, alltså lite långa till mig iaf..

Tack smulan! Jag vill ej ha military för det har jag på vinterjackan och är trött på det. Vill ha mer vårfin färg även om jag är en riktigt grön person också   Jag är mörk och tycker nog att jag passar bäst i powder men den röda är också så ljuvlig. Ångest!! Men mitt i allt vel hittade jag ett hål på jackan nere utanpå fickan. Ser ut som efter ett larm som någon slitit lite i. CD har väl ingen fysisk butik och har haft larm på. ÅHHHHH vad trött jag blir. Men det avgjorde iaf att jag ska returnera och sedan fundera lite till. Det måste kännas helt perfekt för 3400 kr. Kanske slår jag till på en igen el en röd längre fram. Den har inte direkt sålt bra hittills så powdern ska det nog gå att få tag på om jag vill senare. Tycker att den är väl dyr faktiskt. Och så hål i.. F-N vad kass alltså. Men så ljuvligt fin den är på. Tur att jag inte hunnit använda den. (Fast hur skulle jag hinna det? Jag har ju bott i sjukhusrock/morgonrock sedan i onsdags kväll.)
  • Frusna flickan
    Pokergirl skrev 2010-03-18 07:16:19 följande:
    God morgon! Någon som minns nypriset på a-one silk short dress? Hur är den i strl, ex jämfört med check me andress?
    Tror att det var 3299 kr el något. Den är rätt normal i stl jag har ´3 i check me andress och 3 passade bra i  a-one silk short dress på mig när jag provade. Man vill ju inte råka slita sönder det känsliga tyget om den är för trång. Denna var inte så trång i ärmarna som check me andress utan mer normal.
  • Frusna flickan
    psyko skrev 2010-03-20 19:14:56 följande:
    Är också en relativt nyfrälst Odd Molly-fantast som försöker jobba upp garderoben. Är lite sugen på denna www.tradera.com/Ljuvlig-Odd-Molly-blus-stl-2-... men velar i storlek..... någon som vet om den är stor el liten i storleken. Jag är väl i överdelar någonstans mellan storlek 1 och 2.Tack på förhand!
    Jag har den i den färgen och är supernöjd. Har stl 3 som jag oftast har. Tycker att den är normal i stl.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV