Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

Odd Molly för oss inbitna del IV

MickeoCattis skrev 2010-08-25 16:45:34 följande:
    Vad heter du och alla andra på tradera? Jag kollar auktioner hela tiden men vvågar inte köpa pga kopieförsäljningen
    Anna_19
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Jontesfru

Den magnolian har jag och fullkomligt älskar den.

• Jontesfru

o så har Ajabaja fått in höstens jeansjacka. Är det något som försvinner snabbt i strl 4 tror ni?

• Jontesfru
    Puffig Pingla skrev 2010-08-28 23:24:54 följande:
    Såg att ni pratade om höstens jeansjacka tidigare.
    Jag provade den i torsdags. Den är ljuvlig och galet snygg....
    ......och liiiiten i storleken.

Kommer snart bilder i bloggen på provningen (ska bara klippa o skriva lite först. Det blev mycket provat denna vända).
    ååååååååååååååååh varför läste jag inte det inlägget innan jag beställde hem en!!! jaja den får väl åka tillbaka i värsta fall
  • Jontesfru
    Pythia skrev 2010-08-29 18:41:24 följande:
    Hur var träffen på smultrongården?

Shoppade ni något kul?
    Den var JÄTTEKUL! Så roligt o träffa folket i verkliga livet. Skrutteruttan hade gjort ett toppenjobb o att träffa fru smultris själv. KUL! Mycket snack, provande o ja allt man kan tänka sig.

För min del blev det (kan inte nummer o så) en mössa i multi, mina förbeställda svarta/grå handskar, turkos strumpor (varför inte de i military har jag kommit på efteråt?) ett vitt linne o ett blått och en kontinental klänning i military. Lite mycket men jag har ju sparat till detta ett tag...
  • Jontesfru
    Pokergirl skrev 2010-08-29 22:10:58 följande:
    Jag är så besviken, säljaren har nu svarat kort på mail:  "det var inget fel på klännigen när jag postade den, därav som det stod i auktionen att jag inte ansvarar för det som händer efter."
    Klänningen var trasig när jag tog den ur kartongen, jag fotade och mailade direkt till säljaren. Tyvärr är man nog väldigt rättslös, det enda jag kan göra som köpare är väl att ge negativt omdöme och försöka hitta en sömmerska som kan laga klänningen men det blir nog dyrt.
    Min mamma är sömmerska, men det blir ju en del med frakten ner o upp
  • Jontesfru

kan ju inte vara så svårt o fixa om man bara kan det o hittar rätt trådar...

• Jontesfru

jag kan fråga henne imorgon.

• Jontesfru
    Pokergirl skrev 2010-08-29 22:56:38 följande:
    Åh, så snällt av dig! Hjärta Det är en tråd som består att flera små trådar, typ som sytråd. Själv kan jag inte ens fålla upp en gardinlängd så att försöka sig på att laga en klänning är helt uteslutet.
    ska träffa henne o då ska jag visa bilden o höra. OK? Hon kan det säkert, men blir ju lättare för henne om hon sett det innan. OK?
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV