Mabimao skrev 2010-09-06 00:10:11 följande:
Beror helt på plagget. Vissa modeller normala. Vissa jätte stora och en del tok små.
Visst var jag till stor hjälp..........

Anna Paulita skrev 2010-09-06 08:40:00 följande:
Jag har den där koftan som man fäster med säkerhetsnål och hakar(Japan knit....någonting), den känns jättestor tyvärr. :( Tycker den töjde sig en hel del så nu går den ut på Tradera. (när jag får häcken ur vagnen) Men jag har även provat en omlottklänning som inte alls kändes lika rymlig. Så det beror nog på modell. :P Deras trikåklänningar i flera lager (minns inte vad de heter) är ganska normala i storleken, där är det ju dock ärmarna som avgör då de är så vida runt om. Men jag är 173 cm och väger 73 kg (när jag inte är gravid) och hade utan problem en M. I min kofta tog jag L och den är som sagt för stor. Men i omlottklänningen provade jag L och den var rätt tight.
Det bästa är nog att försöka prova innan du köper. Fast det är väl det du inte kan för annars hade du inte frågat här. ;)
Tack för svar

Hmm, det var just Japan knit jag funderade på. Hade tänkt fynda på T men får kanske ta mig till affären och prova först då.