• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Jontesfru
    Kärlek för pengar Odd Molly skrev 2010-09-05 20:44:47 följande:
    Tack för svaret, man grubblar sig blå....
    Det får nog bli grön once in a lifetime coat, jag hoppas att jag får tilbaka vad jag gav för den rosa och jag lägger ut den på tradera....borde få..
    o då hoppas jag (självisk som få) att det inte är en 1:a...utan en 4:a, hihihi fast då hade ju ju skullat lägga ut den gröna. ajdå jag borde sagt att den jusa är finastFlört
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Frösötös
    Pokergirl skrev 2010-09-05 20:28:55 följande:
    Frösötös: Nyfiken i en strut, vilket är plagget du måste ha?
    He he det är en mörklblå X-Stich med sandfärgade detaljer från Living Tenfold. Har en 3 i superskick som jag ropade hem i vintas men den är åt helskotta för stor så jag har försökt swappa den utan resultat. Tror faktiskt att jag skulle kunna ha en 1 men siktar på en 2 för säkerhets skull. Detta är tredje auktionen jag missat på denna goding så jag börjar bli smått desperat Skrikandes
  • Frösötös

Trösar mig dock med att jag just ninjat hem en wool mix cardigan i chalk på Tradera till överkomligt pris + en missing dress till kalaspris i rätt storlek - har en redan som blivit för stor så den åker snart ut på T. 

• Mabimao
    Helle skrev 2010-09-05 22:17:42 följande:
    Kikar in med en OT fråga - hur är Hunky Dory i storlek?
    Beror helt på plagget. Vissa modeller normala. Vissa jätte stora och en del tok små.
    Visst var jag till stor hjälp..........  
  • Anna Paulita
    Helle skrev 2010-09-05 22:17:42 följande:
    Kikar in med en OT fråga - hur är Hunky Dory i storlek?
    Jag har den där koftan som man fäster med säkerhetsnål och hakar(Japan knit....någonting), den känns jättestor tyvärr. :( Tycker den töjde sig en hel del så nu går den ut på Tradera. (när jag får häcken ur vagnen) Men jag har även provat en omlottklänning som inte alls kändes lika rymlig. Så det beror nog på modell. :P Deras trikåklänningar i flera lager (minns inte vad de heter) är ganska normala i storleken, där är det ju dock ärmarna som avgör då de är så vida runt om. Men jag är 173 cm och väger 73 kg (när jag inte är gravid) och hade utan problem en M. I min kofta tog jag L och den är som sagt för stor. Men i omlottklänningen provade jag L och den var rätt tight.

Det bästa är nog att försöka prova innan du köper. Fast det är väl det du inte kan för annars hade du inte frågat här. ;)
  • Helle
    Mabimao skrev 2010-09-06 00:10:11 följande:
    Beror helt på plagget. Vissa modeller normala. Vissa jätte stora och en del tok små.
    Visst var jag till stor hjälp..........  
    Anna Paulita skrev 2010-09-06 08:40:00 följande:
    Jag har den där koftan som man fäster med säkerhetsnål och hakar(Japan knit....någonting), den känns jättestor tyvärr. :( Tycker den töjde sig en hel del så nu går den ut på Tradera. (när jag får häcken ur vagnen) Men jag har även provat en omlottklänning som inte alls kändes lika rymlig. Så det beror nog på modell. :P Deras trikåklänningar i flera lager (minns inte vad de heter) är ganska normala i storleken, där är det ju dock ärmarna som avgör då de är så vida runt om. Men jag är 173 cm och väger 73 kg (när jag inte är gravid) och hade utan problem en M. I min kofta tog jag L och den är som sagt för stor. Men i omlottklänningen provade jag L och den var rätt tight.

Det bästa är nog att försöka prova innan du köper. Fast det är väl det du inte kan för annars hade du inte frågat här. ;)
    Tack för svar Hmm, det var just Japan knit jag funderade på. Hade tänkt fynda på T men får kanske ta mig till affären och prova först då. 
  • Anna Paulita
    Helle skrev 2010-09-06 08:55:20 följande:
    Anna Paulita skrev 2010-09-06 08:40:00 följande:

Tack för svar Hmm, det var just Japan knit jag funderade på. Hade tänkt fynda på T men får kanske ta mig till affären och prova först då. 
    Jag kollade lite på ngn bild på sin sida, och jag är rätt säker på att M skulle passa. Men det är nog som sagt bäst att försöka prova först. :P
  • Duntoffla
    Bambiblogg skrev 2010-09-06 11:15:54 följande:
    Någon som planerar att köpa något hos Campadre idag??
    Det beror helt på vad som finns. Borde inte shoppa mer nu...
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV