• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Pokergirl
    Frösötös skrev 2010-09-05 08:30:42 följande:
    Oj, vad hände här?  Förvånad Någon som vet om denna person är känd för att budtrissa?

www.tradera.com/auction/auction_bids.aspx?aid...
    Fast 9th sweather brukar vara väldigt attraktiva på T så jag tror nog att budgivaren bara satte hur mkt hon var villig att ge för plagget.
  • Pokergirl
    Wikke skrev 2010-09-05 00:38:02 följande:
    Hej alla inbitna=) Jag har aldrig skrivit här tidigare, men är absolut fast i odd molly sedan några år tillbaka. Funderar och behöver några tips, är det någon idé att lägga ut en lovey knit i bomull strl 4 ljusrosa, mörkblått  knytband på tradera? Jag gillar den inte pga att den är så "sladdrig"  och så är jag ju egentligen  strl 2-3... panikköpte den på freeport i våras. Jag köpte mig en ny i "ull mm"  för några dagar sedan i "military" den är bara så underbar......
    Visst är det en idé. Beror väl lite på hur mkt du vil ha för den, strl 4 brukar vara poppis. Försök att hitta en orginalbild på den, och lägg till egna bilder därefter. Om du läser lite tidigare i tråden så har jag haft samma fundering om LK och tydligen går många ner en strl på just bomullsmodellen och om du är en 2-3 normal är den nog väldigt stor på dig. Lycka till med försäljningen!
  • Kärlek för pengar Odd Molly
    Tessanprinsessan1 skrev 2010-09-03 22:39:16 följande:
    Hej,
    är ett helt nykläckt fan av Odd Molly =)
    Har förälskat mig i en klänning som heter Indy dress, chocolate!
    Nu till problemet som jag hoppas ni inbitna Odd Mollare kan hjälpa mig med...

Hittade denna klänning av en slump på en blogg och den verkar vara från 2009 kollektionen, har googlat halva kvällen nu men hittar ingenstans där man kan köpa den eller ens se den i verkligheten Gråter

*Är det helt kört att få tag i Odd Molly kläder som är från 2009?

*Har ni några tips på bra e-butiker där Odd Molly & förhoppningsvis Indy dress säljs?

*Vilka relativt kända butiker säljer Odd Molly?

Tack På Förhand Skrattande

Första inlägget....

Jag har en indy dress i går, storlek 0, helt oanvänd, skulle det kunna vara av intresse?
  • Duntoffla
    Wikke skrev 2010-09-05 00:38:02 följande:
    Hej alla inbitna=) Jag har aldrig skrivit här tidigare, men är absolut fast i odd molly sedan några år tillbaka. Funderar och behöver några tips, är det någon idé att lägga ut en lovey knit i bomull strl 4 ljusrosa, mörkblått  knytband på tradera? Jag gillar den inte pga att den är så "sladdrig"  och så är jag ju egentligen  strl 2-3... panikköpte den på freeport i våras. Jag köpte mig en ny i "ull mm"  för några dagar sedan i "military" den är bara så underbar......
    Det är det absolut. LK brukar gå bra och jag tror att 4:or är rätt svåra att få tag på då det tidigare verkar som om en del webbutiker inte tar i de storlekarna enligt vad jag hört. Absolut värt att testa.  Jag är en 2:a upptill och jag har 2 i mina LK i bomull. 3 funkar men då blir de lite pösigare.
  • Hilti

Jag blir så trött på Tradera! En av mina auktioner gick på köp nu för ett tag sedan, jag fick inte betald och skickade 3 påminnelser till mailadressen reggad på T. I går kollade jag igen, och visst nu fanns det en annan mailadress och inget telefonnr som det gjorde förut. Jag vidarebefodrade alla mail till den nya adressen, men fick svar från nån kille att han inte köpt något på T.

Jag lämnade då negativt, för jag tycker att tar man köp nu så betalar man ganska snart? Sen att personen byter ut sina kontaktuppgifter gör mig mistänksam. Nu fick jag ett hämndomdöme där det står att jag inte skickar vinnarmail (jag har automatisk + 3 påminnelser) och att jag inte svarar på mail. Jesus vilka menniskor det finns. Denna kommer jag att blocka tror jag, är det svårt på T? 

• Kärlek för pengar Odd Molly

Kärlek......

Hur mycket kan man betala för kärlek? Är det motiverbart att ha två once in a lifetime coat, en i grön och en i powder, eller sälja powder medan den är oanvänd?

Dom hänger i hallen oanvända medans jag går i beslutsångest....

• Morty
    Hilti skrev 2010-09-05 10:43:45 följande:
    Jag blir så trött på Tradera! En av mina auktioner gick på köp nu för ett tag sedan, jag fick inte betald och skickade 3 påminnelser till mailadressen reggad på T. I går kollade jag igen, och visst nu fanns det en annan mailadress och inget telefonnr som det gjorde förut. Jag vidarebefodrade alla mail till den nya adressen, men fick svar från nån kille att han inte köpt något på T.

Jag lämnade då negativt, för jag tycker att tar man köp nu så betalar man ganska snart? Sen att personen byter ut sina kontaktuppgifter gör mig mistänksam. Nu fick jag ett hämndomdöme där det står att jag inte skickar vinnarmail (jag har automatisk + 3 påminnelser) och att jag inte svarar på mail. Jesus vilka menniskor det finns. Denna kommer jag att blocka tror jag, är det svårt på T? 
    Fy vad trist! Nej, det är enkelt att blockera på T. Logga in och sen gå till Säljverktyg till vänster där kan man lägga in om att blockera. Du får gärna inboxa namnet......
  • Duntoffla
    Hilti skrev 2010-09-05 10:43:45 följande:

Sånt är tradigt! Har också råkat ut för att folk valt KÖP NU och sen skiter i att betala eller mailar och frågar om de får vänta Har de liksom inte insett att köp nu ska vara både för säljaren och köparen. En säljare tar ju inte det om man inte vill ha plagget sålt nu eller till ett fast pris. Blir så trött på en del på Tradera som missköter sig.

Det är inte svårt att blocka. Gå in på "Mitt tradera" och välj sedan säljverktyg i den vänstra kolumnen. Där kan man sedan spärra.
  • Frösötös

Pokergirl och Duntofffla: ja jag tror ni har rätt i att det inte är något konstigt m budgivningen på 9th sweatern. Har nog blivit lite paranoid när det gäller Tradera Flört.
    Fö sitter jag här och tjurar efter att för tredje gången missat en auktion på ett "måstehaplagg" Skrikandes. Auktionen gick ut medan jag satt på ett plan hem från Mallorca och det maxbud jag la innan planet gick var för lågt.

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV