• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Duntoffla
    Frösötös skrev 2010-09-05 11:01:09 följande:
    Pokergirl och Duntofffla: ja jag tror ni har rätt i att det inte är något konstigt m budgivningen på 9th sweatern. Har nog blivit lite paranoid när det gäller Tradera Flört.
    Fö sitter jag här och tjurar efter att för tredje gången missat en auktion på ett "måstehaplagg" Skrikandes. Auktionen gick ut medan jag satt på ett plan hem från Mallorca och det maxbud jag la innan planet gick var för lågt.
    Förstår dig, man blir ju nojjig.
    Åh nej vad trist att du missade auktionen. Fast Mallis lät nice Cool
  • Hilti

Tack Morty och Tofflan, nu ska det blockas. Jag inboxar gärna nicket

Det sjuka är att personen påstår sig mailat mig i sin kommentar med negativt omdöme, jag får massor med mail dagligen från T där folk har frågor ang mina auktioner, konstigt eller hur? Sen att jag inte ringt, hur går det till när numret är 0000-000000 

• Kärlek för pengar Odd Molly
    Hilti skrev 2010-09-05 10:43:45 följande:
    Jag blir så trött på Tradera! En av mina auktioner gick på köp nu för ett tag sedan, jag fick inte betald och skickade 3 påminnelser till mailadressen reggad på T. I går kollade jag igen, och visst nu fanns det en annan mailadress och inget telefonnr som det gjorde förut. Jag vidarebefodrade alla mail till den nya adressen, men fick svar från nån kille att han inte köpt något på T.

Jag lämnade då negativt, för jag tycker att tar man köp nu så betalar man ganska snart? Sen att personen byter ut sina kontaktuppgifter gör mig mistänksam. Nu fick jag ett hämndomdöme där det står att jag inte skickar vinnarmail (jag har automatisk + 3 påminnelser) och att jag inte svarar på mail. Jesus vilka menniskor det finns. Denna kommer jag att blocka tror jag, är det svårt på T? 
    Jag tror att du även kan kostnaden krediterad av tradra om du hör av dig till dom och beskriver vad som har hänt.

Eller kanske maila vederbörande och säga att hon får konto uppgifter om hon har för avsikt att betala, skulle köpet trots allt bli av så kan man vad jag förstår komma överens och kontakta tradera och dom negativa omdömmena kan tas bort...

Fast det är klart, man vill kanske inte göra mer affärer med en sådan tråkig person....
  • Frösötös
    Duntoffla skrev 2010-09-05 11:03:36 följande:
    Förstår dig, man blir ju nojjig.
    Åh nej vad trist att du missade auktionen. Fast Mallis lät nice Cool
    Japp - helt underbart Skrattande. Ska gå ut i vårt fina väder nu men lite mer påklädd i stället för att hänga här och tjura över missade auktioner!
  • Duntoffla
    Frösötös skrev 2010-09-05 11:29:03 följande:
    Japp - helt underbart Skrattande. Ska gå ut i vårt fina väder nu men lite mer påklädd i stället för att hänga här och tjura över missade auktioner!
    Jag med.
  • Jontesfru
    Kärlek för pengar Odd Molly skrev 2010-09-05 10:45:07 följande:

Kärlek......

Hur mycket kan man betala för kärlek? Är det motiverbart att ha två once in a lifetime coat, en i grön och en i powder, eller sälja powder medan den är oanvänd?

Dom hänger i hallen oanvända medans jag går i beslutsångest....

det är frågan det... jag håller på o rensar lite, det går inte ha saker bara för att de är fina... eller?
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • nick name

h80: Den kjolen är sannolikt en kopia, om man ser till säljaren historik och övriga varor. Men hoppas jag har fel!

• Pythia
    Frösötös skrev 2010-09-05 11:01:09 följande:
    Pokergirl och Duntofffla: ja jag tror ni har rätt i att det inte är något konstigt m budgivningen på 9th sweatern. Har nog blivit lite paranoid när det gäller Tradera Flört.
    Fö sitter jag här och tjurar efter att för tredje gången missat en auktion på ett "måstehaplagg" Skrikandes. Auktionen gick ut medan jag satt på ett plan hem från Mallorca och det maxbud jag la innan planet gick var för lågt.
    Men lite misstänksam kan man ändå vara. Om man kollar i budhistoriken så har denna säljare och denna köpare köpt och sålt en hel del mellan varandra. Det behöver ju verkligen inte betyda något, men jag tar mig alltid en funderare och det är alltid bra att bli uppmärksam och sedan fundera hur man vill ställa sig till given information
  • h80
    nick name skrev 2010-09-05 12:53:43 följande:
    h80: Den kjolen är sannolikt en kopia, om man ser till säljaren historik och övriga varor. Men hoppas jag har fel!
    ånej, tror du det. jag fick syn på den när det var 1 min kvar, så jag hann inte kolla
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV