• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • smulan0
    Bambiblogg skrev 2011-03-13 16:57:48 följande:

På tal om grandmas så kommer det inga till hösten (har precis kikat igenom hela höst- och vinterkollektionen), så om man är sugen på en så gäller det att knipa en nu!

jag gillar grandmas men samtidigt tycker jag att det är bra att dom tar bort lite plagg. Jag duckar för tomaterna och önskar att dom även tar bort lovely knit .... Hade varit kul med en ny "lovely knit" alltså ett nytt signum-plagg så dom gamla får vila lite...
  • Bambiblogg
    smulan0 skrev 2011-03-13 19:48:32 följande:
    jag gillar grandmas men samtidigt tycker jag att det är bra att dom tar bort lite plagg. Jag duckar för tomaterna och önskar att dom även tar bort lovely knit .... Hade varit kul med en ny "lovely knit" alltså ett nytt signum-plagg så dom gamla får vila lite...
    Tyvärr blir det snarare tvärtom, (som jag har skrivit i bloggen) så kommer det en kollektion till hösten som heter "Odd Molly Classic" med många gamla klassikern (men inte Grandmas)
  • 82an

Har något ni skickat med posten kommit bort? Har ni fått det tillbaka? Sålde en Ka-ching pocket dress på tradera och skickade den dumt nog som skrymmande brev men den kom aldrig fram till vinnaren. Har anmält det försvunnet hos posten. Som tur var hade jag en till ka-ching pocketdress som jag kunde skicka rekomenderat till vinnaren men nu har jag ju ingen kvar... Hoppas verkligen den dyker upp. Den skickades 26/2 så jag misstänker dock att den inte gör det

• LindaCS

Hej,

Kikar in här med en liten fundering:
    Är det något speciellt som gör att Tradera går så dåligt med OM nu? Har sett fler finingar som gått för runt 500:- sista tiden, var ju tre x den summan innan jul?

• Puffig Pingla
    LindaCS skrev 2011-03-13 20:45:37 följande:
    Hej,

Kikar in här med en liten fundering:
    Är det något speciellt som gör att Tradera går så dåligt med OM nu? Har sett fler finingar som gått för runt 500:- sista tiden, var ju tre x den summan innan jul?

Det är lite mättat på T just nu. Har aldrig sett så mycket annonser samtidigt.
    Sen är precis vår- och sommarkollektionen på väg ut och då brukar folk sälja av sina gamla och inte köpa nytt.
  • LindaCS

Ok - tack för snabbt svar!
    Satt här på kammaren och funderade om det var "Solsidan snacket" som smittat av sig på den breda massan = mindre eftertraktat = lägre priser? 

• Pythia

Tjoho, nu ninjade jag hem en kjol på Tradera som jag har haft span på ett tag men inte velat betala så mycket för som de har gått för förut. Hoppas nu att den passar och att allt går väl.

Även om man inte MÅSTE ha plagget så är det en liten tokig rush när klockan slår och man sitter där med sitt bud.

• Puffig Pingla
    LindaCS skrev 2011-03-13 20:58:56 följande:
    Ok - tack för snabbt svar!
    Satt här på kammaren och funderade om det var "Solsidan snacket" som smittat av sig på den breda massan = mindre eftertraktat = lägre priser? 
    Solsidan har säkerligen påverkat OM-köparna. Men jag tror inte riktigt det slår emot traderaförsäljningen. Snarare mot nyförsäljningen.
    Men det är min personliga spaning.
  • Puffig Pingla
    Pythia skrev 2011-03-13 21:01:58 följande:
    Tjoho, nu ninjade jag hem en kjol på Tradera som jag har haft span på ett tag men inte velat betala så mycket för som de har gått för förut. Hoppas nu att den passar och att allt går väl.

Även om man inte MÅSTE ha plagget så är det en liten tokig rush när klockan slår och man sitter där med sitt bud.
    Och jag ninjade hem min tredje Art silk tunic idag (jag vet; rubbat att ha 3 men jag älskar dem).
    Hade tur att auktionsslutet låg på eftermiddagen då inte så många är hemma och budar. Nöjd som attan
  • Pokergirl
    smulan0 skrev 2011-03-13 19:48:32 följande:
    Haha, och själv säljer jag bort det mesta förrutom klassikerna som LK,  Crochet, Grandma och jagar x-stich för fullt.
    Bambiblogg skrev 2011-03-13 16:57:48 följande:

På tal om grandmas så kommer det inga till hösten (har precis kikat igenom hela höst- och vinterkollektionen), så om man är sugen på en så gäller det att knipa en nu!

Men inte brukar väl Grandma komma på hösten? Har för mig att den endast lanserats som vårkollektion. Ser fö fram emot höstkollektionen - me like!
    Bonum vinum laetificat cor hominis
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV