• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • smulan0
    Puffig Pingla skrev 2011-03-14 17:26:52 följande:
    Förlåt om det är någon här inne som har annonsen men jag kan inte sluta skratta åt den.
    Jag vill också ha en blus som kan tala.

(Och det är inte på något vis min annons (om nu någon trodde att jag var en 1:a)
    HA HA HA dagens roligaste!!! Gäller att man har isolerade garderobsdörrar så man kan sova på natten....
  • Bossan

Vad deppad jag blev nyss när jag upptäckte att min smyrna purse som jag köpte på tradera i höstas är en kopia   ;(
    Texten på den vita lappen innuti ser annorlunda ut och det ska den väl inte göra?
    samma text har jag på en live a lot blus med (oxå från tradera så klart!) så det är väl en kopia oxå!!!
    Tråkigt!

• Helle
    Viola B skrev 2011-03-14 11:58:50 följande:
    Här är ett shoppingtips på ett ställe som säljer Calou isåfall.
    Just nu 40 % på www.o-rasa.se/calou-traskor om man anger koden FLYTT03 i kassan

Jag har ett par svart och de är otroligt bekväma  
    Tack Det var där jag var inne och kikade. Det blev ett par nu, trots klackhöjden. Jag hoppas att jag vänjer mig, annars får jag väl sälja vidare.
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2011-03-14 17:26:52 följande:
    Förlåt om det är någon här inne som har annonsen men jag kan inte sluta skratta åt den.
    Jag vill också ha en blus som kan tala.

(Och det är inte på något vis min annons (om nu någon trodde att jag var en 1:a)
    Perfekt när sambon är bortrest
  • Puffig Pingla
    smulan0 skrev 2011-03-14 17:47:00 följande:
    HA HA HA dagens roligaste!!! Gäller att man har isolerade garderobsdörrar så man kan sova på natten....
    Hihi, garvar fortfarande på tanken att blusen hänger och tjattrar för sig själv i garderoben.
    Duntoffla skrev 2011-03-14 21:11:55 följande:
    Perfekt när sambon är bortrest
    Eller hur? Funderar på att slå till bara för att ha den som sällskap. Mycket mer hygieniskt än ett husdjur också slipper man mata den.

• Frusna flickan
    Sylt skrev 2011-03-14 16:12:20 följande:
    Jag blir galen på Tradera.
    Hade en auktion som jag blev tvungen att avbryta, hade fått 1 bud och kunde därför inte plocka bort hela auktionen. Skriver ett tydligt tillägg att det inte går att buda längre och att auktionen inte längre är aktuell.
    Igår gick auktionen ut och en tjej lägger ett bud precis innan. Jag mailar direkt när auktionen är slut och vill bara dubbelkolla så att hon vet att auktionen är avbruten osv. Då svarar hon typ  " -vad tråkigt" och sedan lämnar hon negativt omdöme!!!
    Har mailat henne och frågat varför, men inget svar. Har även mailat T o bett den plocka bort kommentaren, inget svar.... Vad ska jag göra nu? Lämna neg tillbaka?
    Ja.. Yrkesskadat som jag är måste jag nu tala om vad som gäller. Är ledsen att behöva säga att det inte är okej att stoppa en auktion om du börjat få bud. Du är då bunden av att löpa linan ut så att säga. Det spelar ingen roll om du skriver att auktionen är stoppad. Det GÅR inte att stoppa en auktion som fått bud utan man får stå sin kast och sälja varan.

Dock finns det ju en medmänsklig sida som gör att åtminstone jag budar inte på auktioner som stoppats. Jag skulle aldrig göra som hon och lämna neg så där men jag förstår samtidigt om hon blev irriterad eftersom det strider mot reglera. Är inte säker på att tradera kan ta bort ditt negativa då det är du som stoppat din auktion på ett otillåtet sätt, tradera tycker nog inte det är okej.

Antingen sätter man ett högre utgångspris och kan då stoppa auktionen under hela tiden fram till man fått bud eller så sätter man ett lågt och står risken eftersom man som sagt inte får stoppa en auktion när den väl fått bud och är igång.

Jag har sett många gånger att folk själva skriver att auktion är stoppad och jag kan tycka att det är okej endast när något hänt med plagget (men det är ju å andra sidan lätt att hitta på för den uppfinningsrike)

Hur som helst, inte kul att få neg, sympatiserar givetvis med dig där. Hon verkar inte så sympatisk så du får själv överväga om du tycker att hon förtjänar ett neg tillbaka eller inte.

Hon kanske gav ett neg just för att hon retar sig på att folk själva stänger ner sina auktioner på ett otillåtet sätt. Jag kan erkänna att det stört mig när folk gjort så men inte så mycket att jag skulle buda och sedan ge neg. Fast hon kanske inte sett att den stängts ner förrän du påtalade det. Jag kan tycka att det är okej att skriva att annonsen stängts när någon råkat lägga upp dubbla annonser, alltså samma annons 2 ggr och då stängt den ena med hänvisning till den andra.
  • Frusna flickan
    Viola B skrev 2011-03-14 11:58:50 följande:
    Här är ett shoppingtips på ett ställe som säljer Calou isåfall.
    Just nu 40 % på www.o-rasa.se/calou-traskor om man anger koden FLYTT03 i kassan

Jag har ett par svart och de är otroligt bekväma  
    Tack Viola! Äntligen köpte jag de ljusblå Knyta som jag länge velat ha! Har två par sedan innan och älskar dem. Gillar Nina bäst för att de sitter kvar på foten och man slipper trampa snett och så men på semestern i solen är det gott med ett par tofflor att sticka fötterna i och då funkar inte riktigt svart lack i sanden tycker jag. Tack igen!
  • Frusna flickan
    Bossan skrev 2011-03-14 17:56:27 följande:
    Vad deppad jag blev nyss när jag upptäckte att min smyrna purse som jag köpte på tradera i höstas är en kopia   ;(
    Texten på den vita lappen innuti ser annorlunda ut och det ska den väl inte göra?
    samma text har jag på en live a lot blus med (oxå från tradera så klart!) så det är väl en kopia oxå!!!
    Tråkigt!
    Åh så trist....!
  • Stormis

Ang Calou. Om man växlar mellan två stl då... Ska jag ta 36 el 37 .

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV