Inlägg från: musli |Visa alla inlägg
  • musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Superkex skrev 2010-02-19 12:19:53 följande:
    Musli: Tack! *bamsekram tbx* Bellevue: Jag fanns här förut under namnet nublu. Men det är nog säkert ett år sedan jag skrev här sist. Jag gick in i väggen med dunder och brak, allt höll på att krascha och jag tappade lust och inspiration totalt. Men nu är jag så sakta på väg tillbaka, jobbar heltid med något helt annat än inredning och nu börjar lusten och orken att inreda att komma tillbaka så smått. Och så bäst av allt: Om allt går bra så får vi vår efterlängtade bebis i mitten av september. En liten sladdistrea.
    Åååååh!!! En sladdis!! Och i september! Vilken utmärkt månad! Jag fick en Elias förra året i september, den 10:de! =)
    Vet hur det är att krascha... Brände ut mig 2001 och var sjukskriven i 1½ år. Visste knappt vem jag var ens... Klarar fortfarande inte av stor sociala arrangemang utan att bli helt slut i huvudet och inte orka mer den dagen... *varm kram*
    Om du vill kan jag komma och shoppa i ditt garage...  När jag blir rik!
    Vi flyttar från jämtland till Eksjö i småland till sommaren. Maken har fått 3-årskontrakt där så då följer familjen med. Blir nån läcker 70-tals 4:a till att börja med, möblerad med skit, men det duger att söka hus/lägenhet från!  =)
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • musli
    Superkex skrev 2010-02-19 13:27:26 följande:
    Fröken Vit: Tack för välkomnandet! Mage06: Dig tror jag att jag minns också. Musli: Jag blev så glad när jag såg att ni fått en liten kille. Vet ju hur mycket ni längtade efter ett litet syskon till Hanna! Och Eksjö  till sommaren? Härligt! Bara sisådär en 5-6 mil mellan oss då. Men vad ska ni göra med ert nuvarande hus som ni slitit så dant med?
    Vi kommer ha kvar det här huset också. Kommer ju att tillbringa enormt många semestrar och lov här i och med att barnen har farmor och farfar här uppe! Så huset blir kvar och vi sliter vidare med det.  =)
  • musli

Hehe... Jag har HELT lagt ner att sälja på Tradera... Nyligen gav jag bort 2 sopsäckar flickbabykläder till en mamma som bara hade pojkar tidigare. Sen gav jag bort en sopsäck med större flickkläder, bl.a. overall, jackor och stövlar, till en afghansk mamma som har 6 barn och pappan är död, hon grät av glädje... Känns så himla bra i mitt hjärta att jag beslutat att aldrig mer sälja något för småpengar, jag skänker till de som behöver bättre än mig istället.

• musli
    Pums skrev 2010-02-19 14:57:30 följande:
    Och oj vad jag också har skänkt genom åren. Faktiskt aldrig tidigare sålt. Inte haft behovet. Men nu är jag i stort behov av pengar. Har ju blivit arbetslös nyligen och a kassan kommer att dröja då jag har en fd arbetsgivare som inte vill ge mig ett korrekt arbetsgivarintyg. Så jag har för närvarande noll i inkomst. Detta gör att vi måste klara alla omkostnader som ett stort hus innebär + familjen och bara på en lön där min man även fått avdrag för pappaledighet. Så pengar är pengar just nu, även om det är små slantar.... Då är det tur att det går att sälja sånt man har.
    Precis! Har ju också sålt saker tidigare för att få ihop lite hushållspengar så det finns mat i skåpen. =) Otäck arbetsgivare du haft... *skickar en virtuell arsel-spark åt det hållet*
  • musli
    Lilla Kullan skrev 2010-02-19 19:09:10 följande:
    Nu ser jag att min lilla "morot" har hamnat i tråden igen. Vad glad jag blir.Ja, det är superkex jag menar. Hoppas att ni har det bra allihop här inne. Här hänger en hjärtinfarkt i luften. Men jag försöker vila.
    Vännen, ta hand om ditt hjärta... Det är sällsynt att man får två... *kram*
  • musli
    Häxan Hedda skrev 2010-02-20 00:32:11 följande:
    Hejsan... *tittar försiktigt fram under min sten* Ville bara ge ett litet livstecken ifrån mig,några kommer ihåg mig och andra känner mig inte alls.  Jag och de mina mår bra, stugan börjar det bli ordning på efter en hel sommar där och om allt går som det ska ( tummarna har tyvärr gått av då jag hållt dem för hårt,så hjälp mig gärna på den punkten) så flyttar vi inom kort. *tanken svindlar* Men inte till stugan utan till... *cliffhanger* Får besked nästa vecka Äldsta kråkan har dragit till thailand för att vara där i 3 veckor (!!) *mammahjärtat blöder* så jag gosar desto mer med mellan och lillsnorre (hoppsan hur lät det däär rå ) Ha det gott flickor Stort grattis till pyret i magen Superkexet  *lämnar en hög med kramar för den som vill göra kramänglar *
    AHHHHH!!! Häxan!!!!!! Meeeen... Vaffö kan du inte komma in här när jag är här....?
    Flytta? NU blir jag nyfiken... *sätter mig i kramhögen och inväntar nästa vecka*
  • musli
    Superkex skrev 2010-02-20 14:26:09 följande:
    Kära nån, här dyker alla vänner upp på rad. Så roligt att se er! *kramar om allihopa* Hjorthan: Så tråkigt att höra om era missfall. *kramar om lite extra* Stina: Jag säger som de andra; Nu tar du det lugnt! Libero: Härligt att se dig igen! Jag får försöka ta mig bort till dig någon dag - minstingen behöver ju en schysst garderob... Häxan: Gah! Komma in här och bara lämna en sån cliffhanger. Du borde förbjudas! Själv röjer jag i Gustavs rum idag. Märkligt vad man kan finna - en trave knoppussel i en låda under sängen bl a! Hos en sexåring....Bara att lägga undan dem ett tag tills nästa blir tillräckligt stor för dem. Ska försöka hitta lite krafter och tid att börja lägga ut lite grejer på Tradera snart. Känns som om det är dags att reclaima garaget snart!
    *lägger upp bevakning på tradera...*

Det vet ni väl hur Häxan är...  *muttrar*  ;-D

Här ligger tystnaden tät... Hanna for på skoter bort till farmor och Elias sover... Latar mig en stund och sen blir det barnmats-tillverkning och tvätten...
  • musli
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-02-20 17:01:26 följande:
    Men kära nån! Får du ingen hjälp? Sök hjälp i tid. Vad bra att du lyssnar på kroppen och tar det lugnt. Har du varit hos doktorn? Du kanske redan har koll på allt med sjukhus och allt. Har inte hunnit läsa bloggen din på ett tag, du kanske uppdaterar där. Ska läsa senare. Sköt om dig och ta det lugnt. Stor kram!
    Lilla goa Stina har järnkoll på hjärtat sitt. Sen läääänge... Vi oroar oss bara för att vi tycker så mycket om vår fina Stina... <3
  • musli
    libero skrev 2010-02-20 21:56:28 följande:
    Du är så välkommen hit. Du vet ju var jag bor. Häxan Hedda! Vad kul att du tittar till oss igen det var ju ett tag sedan sist. Stina! Tänker på dig. Nu ska jag snart krypa ner i min goa säng. Har piffat till det lite i vårt nya sovrum med gardiner och så i dag. Ni ska få se färdigt resultat så fort vi är färdiga med garderoben så jag får bort alla kläder
    Jag kommer till hösten!!! 
  • musli
    Lilla Kullan skrev 2010-02-21 22:44:24 följande:
    Åh, TACK!...vad ni är snälla. Börjar ju böla här. Jo, jag tar det lugnt och tar det lugnt och tar det lugnt. Utom idag. Då plötsligt glömde jag bort allt, och tog tag i snöskyffeln. Gissa om det blev fart på gubben alltså. Han bara:-Nej, nej, nej... Öh, javisst ja.... Typiskt mig, vet ni. Ska nog bindas fast kanske. Kram och tack för att ni är så rara. Kram Stina
    Aaaah... Du är UNDERBAR!!! Jag måste passera dig och fika kaffe om inte annat. Pöss o kram!!!
    Lisenlisen skrev 2010-02-21 20:23:53 följande:
    Hej! Är helt ny i den här tråden men inspireras av era vackra hem! Vi har precis köpt en villa från 1914 och ska nu renovera kök, badrum och sovrum... Inte allt på en gång men vi tänkte börja med köket iaf. Funderar nu på golv. Idag ligger en tråkig plastmatta där men jag skulle vilja ha trägolv, helst inte laminat. Tänker mig golvplankor på något vis, har ni några tips och idéer? En annan sak jag funderar över var man hittar tapeter till barnrum. Har haft Sandbergs tidigare men hittar gärna något annat.  Tusen tack!
    Vi har lagt in Balk från IKEA i vårat kök. Den bruna. Älskar den! Kommer bli sååå fint mot de vita skåpen och valnöts-skivorna!  =)
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14