-
Välkommen hit!Fru KM skrev 2010-02-24 12:55:10 följande:Hej på er alla godingar. Ny här hos er, man får va med va? Kort presentation, bor i bostadsrätt, en 2a med man och katt. Drömmer om ett gammalt hus på landet att få inreda. Håller just nu på att förvandla våran lilla 2a i stan till en lantlig, shabby chic pärla. Bloggar på fruinredning.blogspot.com/ nästan dagligen. Kram på er!
-
Ang. kaffebryggare så har jag Dualits perkulator och vill ha deras vattenkokare också sen... Den tycker jag är fin.
www.bagarenochkocken.se/shop/&cat_id=36
Idag har vi bara -22 grader på morgonen... Finns kanske hopp för våren????
-
Aaaah... Kaffepanna på spisen kör vi med när vi eldar i vedspisen! Luktar gott och är billigt i drift! Så på vintern blir det myyycket koke-kaffe!mage06 skrev 2010-02-25 14:53:38 följande:Hej, hej! Välkomna till de nya! *Hihi* Vad roliga ni är; "lantlig kaffebryggare" En kaffekanna på spisen kanske Nej men det är inte helt lätt att hitta snygg teknik. Jag gillar inte när vattenkokaren har ett så litet hål upptill så man knappt får ner en diskborste... När det gäller utseende så skulle jag helst vilja ha en sån där jalusilucka som går hela vägen ner till köksbänken där vattenkokare (vi dricker bara Nescafé) och brödrost kunde stå. Det är sällan man ser det i Sverige tycker jag men sååå smart! Ja visst är det kallt och myyyycket snö men jag tycker ändå det är vårigt ute Ett annat ljus, solen värmer äntligen och fåglarna sjunger en annan sång Skall gå ut en sväng nu
Men nu när jag är ensam kaffe-drickare så blir det mest perkulator-kaffe, sköter sig självt ju, ingen passning... -
Men Ååh!!! Häxan min! Grattis!!! Gifta sig är jättemysigt! Och radhus! Håller alla tummar i hela huset! *hämtar eltejp och tejpar in Elias tummar i händerna* Kram!
-
Skulle gärna vilja ha en av Anna Dove, men de kostar nästan 3000 kr/rulle!!! =)Amelié77 skrev 2010-02-28 19:49:20 följande:Hurdan sovrumstapet skulle ni välja om ni skulle göra en fondvägg? Färgskalan ska vara beige-naturvit och ganska "lugn" tapet men ändå inte alltför lugn Tips någon?
Men kanske sån här?
www.tapetorama.se/display.php&category=Wallpaper
Nina Campbell gör också otroligt vackra tapeter.
Sen är jag lite kär i PIP och Zoffany också...
Finns alla på tapetorama! =) -
Hahaha! Du skulle aaaaldrig klå min "mamma-blogg" om jag hade nån!!!Superkex skrev 2010-02-28 21:26:03 följande:Hej tjejer! Äntligen en liten stund och ork över för att läsa ifatt. Har haft jobbveckan från helvetet och kvällarna har jag ägnat åt att försöka sova bort illamåendet. Kan säga att det misslyckats å det grövsta... Välkommen alla nykomlingar! Välkomna till mysigaste tråden på hela FL! Måste säga att jag beundrar er som har ork och inspiration att blogga nästan varje dag. Fick förslag från en kompis om att jag ska börja mammablogga . Om det kommer att hända kommer det garanterat att ge alla andra mammabloggare spader. *fniss* Just nu är det total stiltje på inredningsfronten. Har ingen ork överhuvudtaget just nu.Fy vad gnällig jag är! Klagade igår inför maken och avrundade med ett "förlåt för att jag är så gnällig". "Du är inte gnällig, du är gravid" fick jag till svar.
Folk skulle nog ringa soc med en gång... -
Tjohooooo!!!! Då kommer jag och fikar i sommar när vi ska på Grönan och ha kusin-träff! Tänker göra Stockholm i några dagar förhoppningsvis iaf. :)Häxan Hedda skrev 2010-03-07 22:41:24 följande:Gokväll på er i stugan *smyger in försiktigt* Vilken fin liten cykel Ari! En sån vill jag också ha till något av mina hörn Sagogryn,hur gärna vill du ha bordet ? Låt väninnan sätta priset så får du överväga saken ,det var jättefint! Miss goldie, det låter som en rolig idé, ska bli spännande att se. Här packas det så jag är alldeles ledbruten, japp allt är klart!! *lycklig som attan då jag hittar fotfästet igen* Vi skrev papprena i torsdagskväll och vi flyttar på...LÖRDAG! Så min vecka kommer att bestå av packa,packa och åter packa, storstrumpan kommer hem från Thailand på torsdag kväll, då ska hon packa upp och packa om, vi flyttar på lördag och hon åker på tre veckors praktik i London på söndag! Lätt kaos med andra ord Tur att jag kommer att ha mycket att göra, annars skulle jag nog gå sönder av att hon bara är hemma och vänder Ha det gott allihop *torkar svetten i pannan, proppar i mig en näve druvsocker och fortsätter att packa*
KRAMEN!!!!!!!!!!!!!!Jobbigt när mindre roliga saker händer, men då är det bara att tajta ihop familj och vänner och hjälpa varandra. Det är det man finns där för. Kram!mage06 skrev 2010-03-08 00:02:56 följande:Jag har inte läst så mycket här. Det har hänt tråkigheter i min närhet och nu fokuserar jag på att vara en så god vän jag kan och njuter min familj! Häxan Hedda: men oj! Var det inte en cliffhanger?! Vad har ni köpt? Lycka till med en fullbokad vecka Har knåpat ihop ett litet inlägg: www.noamajahemma.blogspot.com -
Grattis Hannnnnnnnnnnnah!!!!
Hinner inte vara här nå mycket längre känner jag. Har varit hos föräldrarna tors - tisd, blev superförkyld (flyg INTE med förkylning säger jag bara!!! ONT i öronen!) och nu ska rutinerna in igen samtidigt som man är krasslig... Blä... Och nu klagar Hanna på ont i halsen och hostig samtidigt som Elias har fått två små vita riskorn i underkäken och är såååå gnällig och tjurig på eftermiddagarna... suck...
Ser iaf ut som att vi flyttar till halland nånstans efter sommaren, skönt att ha vänner, familj (särskilt mamma) lite närmare...
Nä, nu ska jag inte klaga nå mer och förstöra er härliga kväll!
Såg Sveriges fulaste hem ikväll och DET kan man kalla att dra Shabby till sin spets.... Helt FEL spets dock! Blev ju f*n rädd för dockorna!!!!
Kram på er alla!
-
Håller med angående "nytt i bloggen"-inlägg... det är också en anledning till att jag tycker det är såååå trist i tråden numera att jag sällan är här längre...
För de som tycker det är ett bra sätt att ha koll på när folk har uppdaterat sina bloggar så finns t.ex. Bloglovin och liknande verktyg att använda sig av!
Eller starta en egen tråd "Vi som gillar vita/ljus, lantliga, romantiska Shabby-chic blogg-uppdateringar" eller nåt...
Jag saknar den gamla goa tråden..........
-
Hej tjejen!libero skrev 2010-05-07 12:01:17 följande:Hej på dig! Hur har ni det. Har ni flyttat ännu? Kul att se dig Jättebra skrivet tycker jag. Jag saknar också vår gamla härliga (utan blogg reklam) tråd. Vi hade ju en riktigt mysig stämning i tråden och kunde dela allt med varandra. Som sagt det går ju att starta en ny tråd där det går att göra reklma för sin blogg och där tittar ju alla in som är intresserade. Hannah! Det verkar ju inte bli något superdunderväder i helgen tyvärr. I allafall inte här i Småland.
Vi flyttar sista helgen i maj, men nu blir det nog till halland vi flyttar så jag har support av mina föräldrar, vänner och släkt i och med att maken troligen kommer flänga utomlands stup i kvarten. Men hälsa på dig har jag tänkt ändå!!! :)