Inlägg från: musli |Visa alla inlägg
  • musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Och jag hittar inte Ari Gold på Fejjan inte..... Jäkla kass sök-funktion antar jag....
    Nån mer som vill fejja mig så är ni välkomna!  :)

Hanna 050511 & Elias 090910
  • musli
    musli skrev 2010-09-05 13:27:31 följande:
    Fynden på loppisen!

:)
    Husqvarna järngryta 4 liter, gratis
    Skolplanscher, 50 kronor styck
    Korg till veden, 5 kronor
    Litsfeldts bok, 10 kronor
    Stol till Hanna, 50 kronor
    Durkslag, vispskål och tupperware, 20 kronor, plastburk med lock gratis.
    Fat och sommarsaftkanna, 5 kronor styck.  :)
  • musli
    Ari Gold skrev 2010-09-05 14:41:43 följande:
    Vilka härliga fynd Musli, och billiga!  Jag skulle behöva en avlång stekgryta i järn men har inte lyckats hitta någon ännu.

Mage: Jag tror inte panelskivan är ljuddämpande i sig, då måste man nog isolera emellan. Treetex-skivor är ju luddämpande däremot, om det finns någon nyproducerad brandhärdig variant av sådana.

Marjas: Tycker du får bearbeta mannen, det finns ingen poäng med att tapetsera om man inte har mönstrat tycker jag. Då är det mer praktiskt med målarfärg.
    Jag har en ljusblå Kockums 5 liters gjurjärnsgryta jag ska göra mig av med.....  :)
  • musli
    Hannnas skrev 2010-09-05 19:27:09 följande:
    Musli...  bra fyndat!!! Min loppis var faktiskt skit .... dock drog jag hem några kockums baljor och en en kockums kannan med lock... ska dock säljas... sen hittade jag en vinkelsåg till maken och en jäkla massa barnböcker/dvds... 

Men inga sådär skojjiga fynd till MIG... *suck* ... menmen.... nästa lördag är det sista loppisen för säsongen här och den ser jag grymt fram emot då de tydligen ska ha myycket möbler mm  
    Hade det inte varit 1-årskalas här då så hade jag kommit upp och snott fynden nästa lördag!!!  ;)
  • musli
    Hannnas skrev 2010-09-05 20:07:56 följande:
    Det ger du fasen i ... men du kan få komma efter loppis på middag
    Du är för söt! Men nån dag SKA jag komma, på fika, lunch, middag eller vad katten som helst!  :)
  • musli

Lång och rolig helg har passerat! Fredagen innebar en milstolpe i Elias liv, han blev 1 helt år!!!  :)
    Lördagen vigdes åt hets-städning, tårt-fixning och på eftermiddagen, kalaaaaassss!!!  :)
    Idag vart det surdegsbak halva dagen och Opera-kväll i gamla skolan på eftermiddagen....

Resultat av helgen??? En glad men TRÖTT mamma och trötta barn!!!  :)

Bloggediblogg...  beahallin.blogspot.com/2010/09/en-laaaang-och-fantastiskt-rolig-helg.html

• musli

Libero, kul att se dig igen!!!!!!!!

Hanna, uuuunderbart porslin!!! Du får helt enkelt lära dig mitt uuunderbara surdegs-bröd och servera massa sådant till 2 dl soppa!!!!  ;)

Nu, sooooooova.... Imorgon, inskolning av nybliven 1-åring på dagis......

• musli

Mettan och Hannnah, först måste ni ha fungerande surdegar...
    Mina är gjorda enligt de här beskrivningarna:
    Rågsur
    Vetesur

Sen hur man sköter dem finns här:
    Mata surdeg

Enkel Levain finns här:
    Levain

När och om man vill förbättra brödet så lär man sig göra vildjäst och tillverka en riktig Levain som man har som grund till brödet. Det är det jag gör så ofta jag kan numera.  :)

• musli
    marjas skrev 2010-09-15 23:03:47 följande:
    Bra! Kul att jag kunde hjälpa. Glad

Eländet i vårt hus verkar aldrig ta slut. Idag konstaterades det att det gått hål i varmvattenberedaren.
    Dessutom hittade vi en liten vattenläcka. Men den torkade jag med hårtorken! Skrattande

Jag undrar när vi kommer till stadiet där man får inreda, pynta och pyssla, det känns rätt avlägset.
    Charmen med eget hus...  ;)
    Vi hyr ju nu och det är rätt skönt faktiskt. Men vi har ju huset i jämtland kvar också.  :)
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14