Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

sweet... finna massa vackra möbeltyger!! jag älskar rosmönstrade eller randiga... men ja, det beror på rum och annat... gå in i en tygaffär och väl ett du älskar så kan det inte gå fel

Tingeling... välkommen till tråden! Alla har vi olika åsikt om tapet, jag äääälskar tapeter som sticker ut, älskar franska mönster och toile t ex.... särskilt till paneler! Vissa här gillar bara "diskreta" val eller målat... så mitt råd är kika efter en massa alternativ och hitta DITT

Mettan... haha bakis idag  

.?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

musli... håller med Mettan... ge oss nu recept och utförlig beskrivning

Mina tallrikar narras måste jag nog säga, för de ser så små ut men shit, de rymmer ju... och man äter tydligen inte såå mkt mer... inte jag iaf så nu när jag "ätit" in porslinet är jag som helhet än mer nööjd  

• Hannnas
    Tingeling85 skrev 2010-09-13 16:13:22 följande:
    Ja, gamla lakan och örngott kan man göra mycket roligt av!
    Har även tänkt att sy sängkläder av de gamla lakanen till min dotter som blir 1 år nästa månad!

Ang tapeten till hallen så skulle jag vilja våga sticka ut lite eftersom allt annat blir i vitt, men samtidigt vill jag att de ska matcha resten av hemmet med, dvs olika beige och grå nyanser tillsammans med vitt

Nån som vet var man kan köpa gardinstänger i typ beige-vit färg? Är så less på de svarta.
    tror det finns på ellos med, passa på att utnyttja 50% när den kommer
  • Hannnas
    Tingeling85 skrev 2010-09-14 10:24:43 följande:
    Hm ja de kan ju kanske va ett alternativ, ska kolla in de nästa gång de blir ett stadsbesök
    Hannnas skrev 2010-09-13 19:04:56 följande:
    tror det finns på ellos med, passa på att utnyttja 50% när den kommer
    när kommer de 50% på ellos?
    såg denna på deras sida, den var faktiskt riktigt snygg!

herrgård heter den, från 299-.
    Den fast den vita tänker jag beställa nu i dagarna, fick min 50% i förrgår det varierar nog lite när de kommer.... 
  • Hannnas
    Liten måne skrev 2010-09-14 17:45:05 följande:
    Hannnnah vilka otroligt fina konsoller Var har du hittat dom?
    Köpt dem i en lokal blomsterbutik, men de finns på Broarne med

Tack förresten  
  • Hannnas
    Liten måne skrev 2010-09-15 12:20:31 följande:
    Hannnnah vilken härlig butik På Broarne skulle jag lätt kunna göra av med en massa pengar (om jag hade en massa ;))
    Jamen visst är den underbar! Jag har handlat av dem tidigare och fått så enormt bra bemötande där, de är supersnabba med leveranser och ja.. absolut bara bra om dem  

Vet inte om konsollerna finns inne nu men de skulle komma in i v37 sa hon när jag frågade senast... jag orkade dock inte vänta utan hittade här hemma ist, o slapp därmed frakt *snåltarmen jublar*

Jo det är lätt att handla, när man har pengar... men oftast står man i skylten o kikar tyvärr... bläk...  
  • Hannnas
    nemo08 skrev 2010-09-16 17:12:44 följande:
    hej, brukar följa tråden men har inte haft så "mycket att komma med", men har nu kommit över en annorlunda tallrikshylla, försökte infoga bilden här men får inte till det?! Den finns iallafall i mitt album under 'hemmet'  för er som vill/orkar kika. Det är två 'skjutdörrar' som går att flytta sidleds och spår för tallrikar överst. Ful furu nu, men funderar på att måla den, om den nu är något att ha...? Tacksam för smakråd!
    Tycker hyllan är superfin, byt alla knoppar, eller det skulle jag gjort o måla den kommer bli kanon!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14