Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Sweet N Cute skrev 2010-09-18 15:36:04 följande:
    Förbannade skit.. Mitt vita fina bord i tv rummet e förstört.. En människa tog en sak o drämpde i bordet, så de e svarta fläckar o så känner man ner i träet Inte så illa, men jag e pedant, o minsta fläck jag ser retar jag mig på.
    spackla i och måla det... löser sig!!! 
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Mettan69 skrev 2010-09-20 11:27:55 följande:
    Jag har en doftgran från Yankee Candle (clean cotton) hängade i barnens rum. De brukar jag hälla lite ny doftolja på lite då och då för att frächa upp dem. Fungerar jättebra men nu så hittar jag inte någon mer doftolja där jag köpt det tidigare. Någon som vet något ställe/shop som säljer den doftoljan. (egentligen använder man den för att fylla på pottourrier med men det fungerar jättebra på doftgranarna med...) HJÄLP: Gråter
    Har du kollat på Haglunds i gällstad? de säljer ju övriga yankee doftljus, vax o sånt... men jag är inte helt 100 på om de har oljan... man kan ju ringa o kolla
  • Hannnas

Tjaaaaaaaa Long time no see hinner inte med FL så mkt numer... sorry

Ser att ni diskuterar soffor det sista här... Vita ektorp skulle jag inte köpa men det är JAG det... tycker det är helt ok fint men lite trist då de verkligen känns svensson svensson och det känns som att alla har dem... FLÅT om jag klampar på tår nu... inte alls min mening så tolka mig rätt Kommer ju dessutom själv köpa en Ektorp (hörn) till barnens vardagsrum så, dock ej vit.

Vi har mellangrån Howardsoffor från Mio, älskar den färgen, ev småfläckar syns ej och impregneringen gör att inte ens vin fläckar av sig... sen går de ju att om man vill tvätta (kemtvätt),  men tvätta sofforna är inget jag skulle orka varje vecka, vilket det skulle bli om den vore vit. O täcka soffan med massa plädar går helt bort, då är det ju meningslöst med vilket färg man har på soffan om man inte kan se den ens..

Ja nu är det JUUUL snart dags att pynta! Mestadelen av min julpyntning går i grönt, vitt och silver... dock kommer jag inte ha det så i granen, vägrar ha en "skyltgran"

Oj, vilket meningslöst inlägg, särskilt när jag inte kikat in här på ett tag, skyller på att jag är rastlös o väntar på att golvet ska torka så jag kan komma fram o förbi

Kram på er  

• Hannnas
    marjas skrev 2010-11-05 11:43:52 följande:
    Sitter här och väntar på ett stort paket med tyg, spetsar och annat kul! Ska bli nya kuddöverdrag och en julstrumpa till lilltjejen bland annat. Kul, kul!!

Angående soffor så tycker jag att Ektorp är fina, men håller med Hanna om att de känns väldigt vanliga. Vi har en vit soffa, Ekeskog som fanns på IKEA förut. Tvättar överdraget kanske en gång om året. Men jag ska väl tillägga att det senaste året har soffan varit nedmonterad så det återstår att se hur många tvättar det blir när den kommer upp igen. Dottern var bara fyra månader när vi flyttade och har börjat kladda lite mer sen dess. Skrattande
    Ekeskog är mkt trevligare än Ektorp tycker ju jag, större, mer djup och ja, härlig sen kan man ju köpa nytt överdrag på Baemz (el vad det nu heter) till alla ikeamodeller

Kul med tyg o spetsar, avis

Vi ska iväg till djurparken nu, får passa på när solen tittar fram

• Hannnas
    pysselmajjo skrev 2010-11-15 08:18:33 följande:

Hej!

Ni verkar ha koll på inredning och därför ber jag om tips och råd från er ang gardiner.
    Det är så att jag vill ha hissgardiner, helst köpa färdiga då mina sykunskaper är små, men jag har problem att hitta gardiner i rätt storlek.
    Har nämligen fönster från 1939 (tror jag iaf) och måtten passar inte ihop med dagens 110,120,140 cm gardiner. I köket kan jag max ha 108 cm då jag inte vill att gardinen ska gå ut på yttersta listen/karmen och i de övriga fönstren är måttet ca 160 cm.

Har ni nått tips på var jag kan hitta gardiner till dessa fönster? eller är det så att jag helt enkelt måste lära mig att sy? 

Jag har oxå ett hus från 30-talet... köpte mina hissgardiner i köket (mått 116) hos en lokal tyghandlare som sydde upp dem efter mina mått... så kolla med små tygbutiker, tror de flesta syr upp

Hej alla förresten  
  • Hannnas

Vi har ingen sängstomme än, har inte hittat "rätt" än... så här är det skittrist än, sängkjol och vitt överkast helt enkelt....

Skulle vilja ha antingen en sänggavel som är från en gammal träsoffa (vitmålad) eller en gustaviansk modell.... Maken vill ha sänghimmel (sån sån bara är vid huvudändan och går ut från väggen)...

Candis... liknande lampor har vi i v-rum, ingen fara alls gällande brand, så länge skärmen inte kan välta o komma i kontakt med lampan såklart  

• Hannnas
    Ollopa skrev 2010-11-18 10:30:34 följande:
    Jag letar efter en spegel som jag inte kan hitta någonstans, kan någon kanske tipsa mig?

Det jag vill ha är en vit, relativt bred snirklig ram. Den ska vara rektangulär och ganska stor då tanken är att vi ska ha den (liggandes) på hallväggen över en bänk.
    Jag hittar liknande speglar som jag tänkt mig, men med guldiga ramar, men aldrig något med vitt.
    Just nu är vi inne på att köpa Hemnes spegeln på IKEA eftersom vi inte hittar något annat.. men jag vill inte ha något nödlösning.

Läste om en tjej på nätet som köpt en guldig och sedan målat om.. men jag vill helst köpa färdigt..
    jysk

http://www.jysk.se/210/136/382/3805001/a/catalog

candis.... hmm tror inte jag har det tyvärr... 
  • Hannnas
    Ollopa skrev 2010-11-18 10:48:16 följande:
    men gud tack! jag hade så gett upp hoppet!!
    Så lite så vi har den i vår hall, ovan vår hallbänk... men vi valde den i silver då golvet är grått klinker och vägg/tak kommer vara vitt o bänken är i vitt
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14