Inlägg från: Mamaobabba |Visa alla inlägg
  • Mamaobabba

Missed abort

Anonym (L) skrev 2010-07-09 17:17:43 följande:
    Uääh.. har försökt skriva inlägg två gånger som båda försvunnit. Suck. Bärbar dator och 3G-modem i sommarstugan...

Ivf så tyckte jag också att det kändes "positivt" (även om det såklart var en blandad känsla...) då mitt graviditetstest visade negativt. Det är ju ett bevis på att man iaf rent fysiskt börjat gå vidare. Insåg dock att jag skulle gått in i vecka 19 imorgon. Tungt. Menmen.. bara se framåt, visst?

Nu väntar jag på mens och det är ju också en konstig känsla att se fram emot den.. Har inte blödit på rätt länge  och på måndag är det fem veckor sedan första behandlingen.

Nu jävlar håller vi tummarna för solsken, mens och inte mens för alla!

Ta hand om er! Kraaaam.
    Åh, håller att tummar och tår, som sig bör!
    Lycka till!!
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-10 20:59:47 följande:
    Ähh jag ger upp, lånar killens dator istället. Om ni undrar varför jag gör punkter i förra inlägget så var det för att jag skulle komma till dom sista inläggen i tråden eftersom FL appen inte har den funktionen att man kommer dit på en gång.

Hur mår ni alla i tråden nu i värmen, sexas det mycket? Vill att vi ska få en del plus nu. Jag hoppas på att jag ska ha lyckan att få vara gravid på vårt bröllop den 31/7, annars får vi tillverka en i samma veva
    Här sexas inget än så länge.. Blöder fortfarande och väntar å längtar!!
    Annars är det helt okej.. Sista jobbdagen imorgon, sen är det semester!
    Så då hoppas jag att jag slutar blöda så man kan få tillverka lite semesterbarn och bada.

Håller tummarna för att du ska få vara en vacker, gravid brud.. Men, annars är en bröllopsbebis inte så tokigt heller!

Ta hand om er alla! Kramar.
  • Mamaobabba
    Anonym skrev 2010-07-11 18:26:04 följande:
    Här sexas det för fullt då jag fick tillbaka min äl nu i helgen.

Jag fick positivt ältest både i går morse, i morse och nyss nu ikväll.

vi hade sex i går morse, i går kväll och i morse och kommer tyvärr inte ses förrän imorgon kväll igen...

Tror ni vi borde ha prickat in eller missar vi detta pga att vi inte har sex ikväll eller imorrn bitti?
    Åh, vad najs!!
    Skönt att ha ÄL igem å att få komma igång..

Ni borde ju ha prickat in det rätt bra, men det är ju svårt att säga!
    Håller tummar!
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-11 21:45:07 följande:
    missade pausen precis Får göra ett nytt försök efter matchen
    Hoppas du fick en chans efter matchen.Nu är det ju lite svalare också!
    Lycka till med bäbisfabrik alla!
    Hoppas verkligen att det går bra! Hjärta
  • Mamaobabba
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 13:54:15 följande:
    Ja, det låter ju rimligt att räkna från skrapningen.

Men, nu är jag ännu mer förvirrad än tidigare. Ska på bröllop i helgen och bara för att vara på den säkra sidan (och eftersom jag är lite besatt av tester...hehe..) så gjorde jag ett graviditetstest idag som visade PLUS! FörvånadVet inte vad jag ska tro alls även om jag lutar mot att det nog är hormoner från den förra graviditeten som dröjer kvar... Men det är trots allt över 6 veckor sedan första behandlingen så det är ju möjligt att jag faktiskt är gravid. Vill/orkar dock inte tänka i dom banorna riktigt, vill inte bli besviken..

Jag har inte gjort något hemmatest för att få negativt resultat utan bara ett på sjukhuset och kanske är de olika känsliga? Vad tror ni? Om mensen inte kommit före fredag så funderar jag på att åka till sjukhuset igen och göra ett test där.. Vi åker utomlands på måndag och blir borta i fyra veckor så jag vill ju gärna veta innan såklart.

Vad tror ni? Haha förlåt för mitt röriga inlägg, mycket tankar och känslor som snurrar nu...
    Oj, ja man vet ju faktiskt inte vad man ska tro.. Förstår verkligen att du är förvirrad!
    Vill ju gärna att det ska vara ett "riktigt" plus, men det är nog bra som du tänker.. att inte hoppas för mycket utan att verkligen kolla upp det!
    Låter som en bra plan att kolla på sjukhuset innan du far på semester!
    Lycka till, jag håller tummarna.. Och ha en underbar utlandsresa!
  • Mamaobabba
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 15:19:02 följande:
    Mycket bra! Önskar att jag gjort som du och testat som tusan bara för att kunna vara riktigt hundra.

Håller tummarna för att det slår till. Skulle vara härligt med solskenshistorier i dubbel bemärkelse, både utomhus och här inne i tråden! Massa plus ska det va! Glad
    Ja! Massa plus ska det vara!
  • Mamaobabba
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 15:26:46 följande:
    Sannerligen rörigt både i huvudet och i kroppen! Haha. Just nu är vi ute i sommarstugan så det blir inget sjukhusbesök. Ska ringa och prata med dom och se vad dom säger dock... Har läst att de använder samma sorts tester där som man använder hemma men man kan ju testa med blodprov också.. Eller alternativt ultraljud, men det kanske är för tidigt.

Tycker dock att om det visade negativt på sjukhuset för två veckor sedan så borde det visa negativt nu också men konstigare saker har väl hänt än att tester visar olika. Har ytterligare ett test hemma men har inte gjort det eftersom jag inte kommer tro på det även om jag får plus igen...

Aja, ska försöka att inte tänka på det för mycket för att inte bli besviken men det är ju inte så lätt det... Drömmer
    Nej, inte alls lätt när det är så spännande!!!
    Som sagt får du hålla oss uppdaterade om hur det går.. Så nyfiken ju.

Hoppas du får njuta av semestern! Var ska ni åka?

Själv har jag fortfarande inte slutat blöda och hade ju hoppats på det, så man kunde få bada och sexa på semestern.. Börjar ju bli extremt jobbigt nu. Suck.
    Ska ringa sjukvårdupplysningen idag och fråga, eftersom jag är inne på tredje veckan efter skrapningen och nästan inte blödde något i början men blöder ganska mycket nu.
    Inga smärtor dock, så jag hoppas ju att allt är okej!

Nu ska jag packa inför kvällens långfärd till Norrland..
    Skönt att komma bort, åtminstone en liten sväng!
  • Mamaobabba
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 16:15:25 följande:
    Och jag som just rört mig neråt landet från Norrland. Vart ska ni ta vägen? Vi har hus i underbara Ångermanland..

Pratade nyss med gynavd som sa att det kan vara så när man haft många turer fram och tillbaka och att hormonerna kan komma och gå vilket kan göra att man testar negativt, sedan positivt osv. Aldrig hört talas om det. Trodde att om man börjat testa negativt efter missfall så var det färdigt så liksom. Jaja, man lär sig något nytt varje dag. Bara att vänta och se sa barnmorskan. Så det blir väl en bröllopsfest utan alkohol och semester också antar jag. Så himla jobbigt att inte veta, känns inte som att de har någon förståelse för det alls på sjukhuset.

Funderar ändå på att ta mig dit och be att få göra blodprov på fredag om inget hänt då. Vill ju inte vara borta i fyra veckor och inte ha en aning. Och är jag inte garvid vill jag ju kunna unna mig en semesteröl eller två. Det är ju typ det enda positiva med att inte vara gravid...
    Vi ska också till Ångermanland! Makens mamma är därifrån, så vi ska upp till hennes sommartorp utanför Junsele! Ska bli så skönt!

Har heller aldrig hört om det där med "pendlande" hormoner, verkar underligt.. Men, som sagt kroppen kan ju reagera på många olika sätt.
    Trist bara att du kände att du inte fick något gehör..
    Tycker du ska åka dit på fredag ock kolla, så är du i alla fall så säker som du kan vara i nuläget..
    Jobbigt att gå i limbo juh!

Och som sagt, semesterölen är ju det bästa med att inte vara gravid.. det och att jag kan dricka mer kaffe igen.. det ätr ju det enda!

Håller iaf tummarna för dig! Kram.
  • Mamaobabba

Jaha.. nu har vi varit inne på Gynakuten, och de konstaterade att jag måste skrapas igen. Gråter
    Suck.
    Så nu har jag akutoperation i morgon..
    Känns jättetungt, trodde ju att vi skulle få komma vidare nu, att vi var klara med MA:t.
    Å det känns faktiskt som en riktig skitsemester. Akutop. och Inget sex, inget bad.. Tjo!
    Förlåt, men jag är rätt uppgiven just nu..
    Hoppas bara att allt ska få gå vägen nu.

OCH jag hoppas det går underbart bra för alla er andra!

• Mamaobabba

Hej och tack alla! Hjärta

Nu är iaf den andra skrapningen avklarad, blev några timmar på SÖS idag, men jag mår bra och känner mig relativt positiv!
    Bara att inte ge upp! Snart ska det bli vår tur också!
    Får bli många svala duschar(utedusch á la Skalman lät som en strålande idé, alt vattenspridaren som när man var liten! )
    Det tråkigaste (förutom alla jobbiga känslor som bubblar upp förstås) var att vi fick ställa in Norrlandstrippen, som jag sett fram emot. Skulle ju bli så skönt att bara komma bort lite..

Men det blir iaf en sväng till skärgården med ett par kompisar i helgen, får bada fötterna, dricka öl och spela kubb. Så det ska nog bli fint! Liten minitripp iaf!

Ser fram emot att sluta blöda och börja med det eviga "stick-kissandet" igen!
    Kissat på ett gravtest idag bara för att vara säker på att det fortfarande visar negativt och inte jag också drabbats av pendlande hormoner..

Hoppas ni alla har det gott i värmen!
    Kramar.

Svar på tråden Missed abort