Inlägg från: Mamaobabba |Visa alla inlägg
  • Mamaobabba

Missed abort

sommarbebis 2010 skrev 2010-07-15 10:32:10 följande:
    Mamaobabba!

Jag hoppas att det går över snart, sjukskriver du dig inte nu då? Så har du ju några semesterdagar till godo senare i år Skulle jag ha gjort, dör dom skulle ju inte rekommendera att du arbetar just nu efter en skrapning och så. Jag hoppas att ni får riktigt trevligt i skärgården. Själv ska jag försöka att bara ta det lugnt i helgen, om det nu går, börjar känna mig krasslig och jag ska till att arbeta 23 timmar på raken snart, kommer nog vara rätt mör i helgen...
    Ja, jag ska nog sjukskriva mig! Så man har några semesterdagar till godo, som sagt. Inte tänkt på det, man är ju så "uppe i allt"!
    Håller också tummarna för att allt ska gå över snabbt ocha tt jag ska sluta blöda, för nu fick jag ett annat svar; att det var fritt fram att sexa så snart blödningen var över. Även om läkaren dock rekommenderade kondom fram till första mensen så att man inte förvirrar sig med hormonpendlingar och så..
    Får se hur jag gör. Kissat på flera gravtest som alla visar negativt, och om jag kissar positivt på ÄL före så borde ju allt vara igång?!
    Åh, huvva för att känna sig risig och vara sjuk på sommaren! Hoppas verkligen att det går över då du kan få en lugn och skön helg! Vad jobbar du med, nu när du har så långa pass? Omsorgen?  Krya på dig!!
    Anonym (L) skrev 2010-07-15 15:09:05 följande:
    Skönt att höra att allt gått bra! Har du fått någon tid för återbesök nu? Ta hand om dig, kroppen, själen och maken! Mycket jordgubbar och skalmanduschar! Snart får du bada igen också...

Och ja just det, min familj har hus utanför Backe så det är ju alldeles i trakterna! Världen är liten. Var i Sthlm bor ni? Vi bor på Hornstull, känns nästan som jag haft klippkort till SÖS senaste tiden...
    Okej, så det är såpass nära! Torpet ligger Gåreleselet, nära Röån. Får se om vi kommer dit något nästa vecka.
    Vi bor söder om stan; Västerhaninge. Landet, landet!
    Så SÖS är snabbaste alternativet att fara till även om Huddinge kanske är närmare. Men, jag "gillar" SÖS, alltid fått bra bemötande därifrån och känt mig väl omhändertagen.
    Har ju blivit några vändor nu, som sagt.. Obestämd
    Hoppas ni får en toppentid i Ångermanland då!
    beingboring skrev 2010-07-15 15:24:03 följande:
    Och ja, hej förresten. Det är alltså jag som är Anonym (L), tänkte att jag skulle outa mig lite... Glad
    sugarrush skrev 2010-07-15 15:41:28 följande:
    Och hej, det är jag som är Anonym (midsommar-MF) 
    Xperia skrev 2010-07-15 17:29:17 följande:

Hejsan,
    Det är jag som är Anonym (MA jag med!) Glad

Hej alla.. Kul att se vilka ni är!
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-15 21:49:42 följande:
    Längtar så otroligt mycket efter ett plus på Stickan den här månaden. På torsdag nästa vecka var det bf för Stella och Thilde och jag funderar stark på att sjuka mig från jobbet den dagen.. Har känslostormar till tusen nu, om en vecka skulle jag som senast ha blivit tvillingmamma och om 2 vecka ska det bli min lyckligaste dag i livet hittills då jag gifter mig..
    Förstår din längtan! Håller tummarna för plus.Plus
    Tycker verkligen att du ska unna dig att sjukskriva dig från jobbet, och att bara ta hand om dig själv och dina känslor! Hjärta
    Hoppas du får ett underbart bröllop trots allt ni gått igenom, skönt ändå att ha något att se fram emot!
    Var ska ni gifta er? Och hur?
    Skickar mycket styrka och empati.
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-15 21:54:13 följande:
    Vi är med andra ord några från Sthlm i tråden, själv bor jag dock i Vällingby numer och kommer alltid att åka till DS om det är nåt. Min BM därifrån har jag fortfarande kontakt med och dom har varit underbara alla som jag träffat..
    Ja, vi verkar vara ett gäng..
    Skönt att känna sig trygg med sin BM! Och då vet du ju var du ska vända dag i framtiden!
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-15 22:02:50 följande:
    Ja det känns verkligen skönt plus att hon lovat mig i princip hur många ul jag vill under nästa graviditet
    Underbart bra att ha en så förstående människa med sig på vägen! Hjärta
  • Mamaobabba
    Anonym (ledsen) skrev 2010-07-16 09:29:53 följande:
    Hej alla!
    Jag fortsätter att köra undercover ett tag till.Idag 1-2v "övertiden" vågade jag så på mig ett gravtest och gissa vaad!!?
    Det visade ett stort starkt Plus! Och vi är så lyckliga, samtidigt helt vettskrämda, men VAD som än händer så känns det bra att jag i alla fall lyckats bli gravid nu 5mån efter MA i v 14....
    Helt galet overkligt!
    *lyckotårar och lyckorus*
    Åh!!!! Grattis, grattis, grattis!! Vad underbart!!!!

Förstår all oro och rädlsa, men vad underbart att ni fått plus. Blir så glad och rörd att jag gråter en skvätt! Hjärta
    Många stora grattiskramar!!!
  • Mamaobabba
    beingboring skrev 2010-07-16 10:01:49 följande:
    Här har det också hänt grejjer! Vaknade med ont i magen idag och - mycket riktigt - mens! Känns faktiskt riktigt riktigt bra. Även om det hade varit fantastiskt med en ny graviditet så har jag ju känt lite på mig att det inte varit det vilket gjort att jag inte förväntat mig någonting. Att få mens känns istället som ett tecken på att saker är bra och att det snart är dags att tuta och köra på riktigt! Hehe... Fast efter den här mensen ska jag se till att testa och få ett negativt resultat på stickan, så mycket har jag lärt mig av den här erfarenheten..

Åker till Småland imorgon på bröllop och på måndag åker vi iväg på vår fyraveckorssemester så jag kommer nog inte synas här så mycket på ett tag... MEN när jag väl är tillbaka hoppas jag på en massa plus i tråden inklusive från mig! Ta hand om er alla. Kramar!
    Åh, vad skönt! Som du säger; nu funkar ju allt å det är ju bara att "komma igång"!
    Hoppas ni får en underbar semester med mycket tid för barnfabrik!
    Kramar!!
  • Mamaobabba

Hej hopp alla!

Gud, vad det händer grejer när man är borta!

Vad roligt med alla BIM oc ÄL och känningar.. Så spännande!

Har haft en vilsam helg i skärgården och har nästan, nästan slutat blöda. Skönt!
    Hoppas det slutar helt snart så man kan få komma igång lite! Å kanske ta sig ett dopp, mer än bara fötterna!

Kul att det är så mycket på G, håller alla tummar och tår för er!
    Kramar.

• Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-20 20:24:46 följande:
    Hade verkligen önskat att jag haft ett litet frö i magen på torsdag då flickorna var beräknade, men det kanske är bra att det blir deras dag och inte kommer i skymundan. Ska våga mig till minneslunden för första gången på torsdag tänkte jag. vi får ta
    Funderar även på att köpa en nya digitalkamera, då varje gång jag ser den kommer lukten från sjukhuset, det absolut starkaste minnet. Är verkligen jobbigt och jag kan inte beskriva det med ord...
    Åh, vännen! Många, stora kramar å varma tankar till dig!
  • Mamaobabba

Hej alla!

Låter som vi är många som får ta nya tag..Trist, men vi kan! Mot plus!
    Känner mig så glad att jag hittat hit. Att jag har er att gnälla hos och att jag inte behöver känna mig ensam.
    Här blöder jag vidare, en vecka imorgon sen andra skrapningen och inga blödningsfria dagar än.. suck. Börjar ledsna på det här..
    Men, jag ska hålla ut och hoppas på att det snart, snart ska få vara min tur!
    Tack alla för att ni orkar med mitt gnäll ( ) och massa sommarsvettiga kramar.

• Mamaobabba
    bomullshuve skrev 2010-07-26 20:54:38 följande:
    Det blir fullt ös på bröllopsnatten då! (för att se det från den ljusa sidan)
    Precis min tanke!
Svar på tråden Missed abort