• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Jungblom
    queenofangels skrev 2011-03-03 22:24:49 följande:
    någon som har tips på vad ja kan baka till vårt dop. ska baka lite olika sortets kakor o 1 tårta. funderar mycke bara över kakorna.
    En mördegskaka? Typ brysselkex med hallonsylt (kanske finns ett annat namn vad vet jag) är verkligen supergott och enkelt.
  • SamsonS

Ska ha lite fikagäster imorgon och tänkte kanske göra någon sorts paj. Någon som har något tips på någon riktigt smaskig paj? Glad

Pyret beräknad 25/7-11 <3
  • Jungblom
    SamsonS skrev 2011-03-04 10:29:14 följande:
    Ska ha lite fikagäster imorgon och tänkte kanske göra någon sorts paj. Någon som har något tips på någon riktigt smaskig paj? Glad
    Hallon och blåbärspaj med smuldeg är syndigt gott! Serveras med fördel med vaniljsås.
  • lizzypizzy

Chokladpaj om du vill ha nåt annorlunda. Servera med hallon och grädde eller glass!

• ASL
    SamsonS skrev 2011-03-04 10:29:14 följande:
    Jag håller med Jungblom om att hallon och blåbärspaj med smuldeg är underbart gott och superlätt att svischa ihop! Min favorit!

Annars är kolapaj väldigt gott och MÄTTSAMT! Kan vara lite för sött för vissa dock...
    - Underbara älskade E ♥ 080606 och lilla Krusbär ♥ BF 110409 -
  • ASL
    Belavon skrev 2011-03-03 20:01:37 följande:
    Imponerande, jag vågar själv inte prova än
    Åh tack! *Stolt* Skrattande

Klart du vågar. Det är inte så svårt ändå... Flört
    - Underbara älskade E ♥ 080606 och lilla Krusbär ♥ BF 110409 -
  • Shaun the sheep
    SamsonS skrev 2011-03-04 10:49:07 följande:
    Tack så mycket för tipsen! :)
    Fast jag tycker du ska göra en ganachetarte! :) Det om något är gott! =)
    Dessutom ser det imponerande ut men tar bara några minuter att göra. När jag bakar åt gäster,
    så vill jag gärna att det ska vara något roligt, något man kanske inte gör själv
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden För oss som bakar