• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • queenofangels

idag blev de en enkel sockerkaka med apelsin smak.

• ASL
    Cupcaken skrev 2011-03-02 15:27:01 följande:
    Lyckades du med macronerna? Känner igen det där, snälla lyckas denna gången!!

frokenhallon.blogspot.com/2011/01/snalla-lyck...

Kika gärna på detta recept, det är det enda receptet jag lyckas med! :D
    Ja, jag tycker nog det. I alla fall för att vara första gången... Dock sprack några men så kan det gå :) Tycker de är fina ändå, och ingen bild har jag fått till än. Men kanske imorn...

Såg dina, de ser jättebra ut ju! Rena proffsmacaronerna! Ska nog försöka mig på ditt recept nån dag också, men nu får jag testa lite annat emellan... Har heller aldrig gjort en sockerlag så jag tycker det verkar lite läskigt Förvånad Har ingen godistermometer, men hur gör jag med en kötttermometer? Vad är det för skillnad på dom?
    - Underbara älskade E ♥ 080606 och lilla Krusbär ♥ BF 110409 -
  • ASL

Mina första macarones:

• SamsonS
    ASL skrev 2011-03-03 10:38:23 följande:
    Mina första macarones:

Jättefina ju! Glad Jag har aldrig provat men är jättesugen på att testa någon dag!
    Pyret beräknad 31/7-11 <3
  • ASL
    SamsonS skrev 2011-03-03 10:46:02 följande:
    Jättefina ju! Glad Jag har aldrig provat men är jättesugen på att testa någon dag!
    Tack!

Väldigt omständigt, men riktigt kul också Skrattande
  • Belavon
    ASL skrev 2011-03-03 10:38:23 följande:
    Mina första macarones:

Imponerande, jag vågar själv inte prova än
  • queenofangels

någon som har tips på vad ja kan baka till vårt dop. ska baka lite olika sortets kakor o 1 tårta. funderar mycke bara över kakorna.

• Shaun the sheep
    queenofangels skrev 2011-03-03 22:24:49 följande:
    någon som har tips på vad ja kan baka till vårt dop. ska baka lite olika sortets kakor o 1 tårta. funderar mycke bara över kakorna.
    Småkakor? I så fall tycker jag det är gulligt att baka vanliga mördegshjärtan, och sen ha på rosa- eller blåfärgad glasyr
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden För oss som bakar