För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Hur många av er brukar baka matbröd? Jag tycker att det är skitroligt men känner att jag måste veta mer om kemin bakom för att förstå vad som gör vad. Gjorde rågbullar på rågskållning, rågsikt och Manitoba Cream häromdagen som blev fantastiskt goda. Bakar nog hellre matbröd än fikabröd egentligen, även om jag är bättre på det senare...
Hur många av er brukar baka matbröd? Jag tycker att det är skitroligt men känner att jag måste veta mer om kemin bakom för att förstå vad som gör vad. Gjorde rågbullar på rågskållning, rågsikt och Manitoba Cream häromdagen som blev fantastiskt goda. Bakar nog hellre matbröd än fikabröd egentligen, även om jag är bättre på det senare...
ja bakar mycke bröd, har slutat köpa helt. o här går det MYCKE bröd. min sambo har med sig 6 skivor varje dag till jobbet o sen ska vi andra äta frukost m.m
idag har jag bakat mitt favorit bröd som ja kallar morfarsbröd o lagt ihop 2 tårtor med chokladmousse o dumlefluff i. bilder kommer senare
Hej hej!
Har massor med frysta jordgubbar i frysen sen i somras. Funderar nu på att baka nåt med dessa så man har lite i frysen när bebisen kommit. Har ni några bra tips?
Här blev det en saftig morotskaka med mascarponefrosting. Jag ville prova något nytt i stället för philadelphiaost och jag måste säga att masvarpone fungerar utmärkt.
Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår surdegsbrödstrenden. Jag gillar inte riktigt smaken på surdegsbröd utan föredrar vanligt bröd bakat på jäst eller matbröd med fil och bikarbonat. Däremot skulle jag vilja testa att göra en poolish och baka på det.
Jag har provat att baka bröd de senaste två veckorna, men bara misslyckats. De blir så kompakta och hårda, jag vill ju ha dem mjuka och fluffiga... tips?