• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Sweet N Cute

Många som bakade kanelbullar igår?

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Ann Lee

Igår bakade jag blåbärsmuffins!
    Ett problem som jag generellt har med muffins är att de tenderar att bli brända i botten. Vad gör jag för fel? Har samma problem både med denna ugn och den gamla.

• Shaun the sheep

Idag ska det kanske inte direkt bakas, men nära nog!

Jag ska göra vit chokladpraliner med hallon i skal av mörk choklad
    Förhoppningsvis smakar det lika gott som det låter. Blir de bra så uppdaterar jag med bild! =)

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Sweet N Cute

Blåbärspaj idag

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Yabbadabbadoo

Bakat en tårta till mitt 31-års kalas imorgon .=) Finns i mitt bildgalleri: Lila med Svarta blommor

Fylld med lemoncurdgrädde och chokladkräm,spacklad med chokladsmörkräm,täckt med Marsipan,Dekorerad med SP.

Inte så avancerad men duger gott till min födelsedag =)

• Fimpen72
    Ann Lee skrev 2010-10-09 08:52:02 följande:
    Igår bakade jag blåbärsmuffins!
    Ett problem som jag generellt har med muffins är att de tenderar att bli brända i botten. Vad gör jag för fel? Har samma problem både med denna ugn och den gamla.
    Har du muffinsform eller ställer du på vanlig plåt?
  • Alux
    Yabbadabbadoo skrev 2010-10-09 21:34:13 följande:

Bakat en tårta till mitt 31-års kalas imorgon .=) Finns i mitt bildgalleri: Lila med Svarta blommor

Fylld med lemoncurdgrädde och chokladkräm,spacklad med chokladsmörkräm,täckt med Marsipan,Dekorerad med SP.

Inte så avancerad men duger gott till min födelsedag =)

Jag bara älskar dina tårtor! :o de ser så underbart goda ut! :D
  • Shaun the sheep

Här är resultatet! Den här och fjorton andra praliner tillverkade jag idag. Att kanterna är så fula beror inte på pralinformen, det var jag som gjorde lite fel pga stress. Visst är den väl lite fin för att vara första gången? Skäms

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden För oss som bakar