För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Många som bakade kanelbullar igår?
Blev inga kanlebullar på kanelbullensdag, gynnande bageriet istället Däremot så bakade vi chokladbollar på två vis härom dagen
http://louisespis.blogspot.com/2010/10/klassiska-chokladbollar.html
Igår bakade jag blåbärsmuffins!
Ett problem som jag generellt har med muffins är att de tenderar att bli brända i botten. Vad gör jag för fel? Har samma problem både med denna ugn och den gamla.
Idag ska det kanske inte direkt bakas, men nära nog!
Jag ska göra vit chokladpraliner med hallon i skal av mörk choklad
Förhoppningsvis smakar det lika gott som det låter. Blir de bra så uppdaterar jag med bild! =)
Lite lördags gott. Chokladbollar med touch av Glamour
http://louisespis.blogspot.com/2010/10/chokladbollar-med-galmour.html
Sen ska jag uppdatera er med en underbar cheescake som bland annat innehåller snickers. Den ska bara få en lite dag som fotomodell först
Blåbärspaj idag
Bakat en tårta till mitt 31-års kalas imorgon .=) Finns i mitt bildgalleri: Lila med Svarta blommor
Fylld med lemoncurdgrädde och chokladkräm,spacklad med chokladsmörkräm,täckt med Marsipan,Dekorerad med SP.
Inte så avancerad men duger gott till min födelsedag =)
Bakat en tårta till mitt 31-års kalas imorgon .=) Finns i mitt bildgalleri: Lila med Svarta blommor
Fylld med lemoncurdgrädde och chokladkräm,spacklad med chokladsmörkräm,täckt med Marsipan,Dekorerad med SP.
Inte så avancerad men duger gott till min födelsedag =)
Här är resultatet! Den här och fjorton andra praliner tillverkade jag idag. Att kanterna är så fula beror inte på pralinformen, det var jag som gjorde lite fel pga stress. Visst är den väl lite fin för att vara första gången?