• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Sigrid
    Shaun the sheep skrev 2010-10-09 22:18:32 följande:
    Här är resultatet! Den här och fjorton andra praliner tillverkade jag idag. Att kanterna är så fula beror inte på pralinformen, det var jag som gjorde lite fel pga stress. Visst är den väl lite fin för att vara första gången? Skäms

Är det svårt att göra egna? Hur gör man?
    Jag tycker den ser väldigt fin ut. Skulle vilja smaka.
  • Shaun the sheep

Sigrid: Först måste man köpa pralinform Jag köpte ifrån ebay, för det var billigare, men exakt samma finns på Bagaren och Kocken. Det är Silikomart som gör dom, och den heter Easychoc Chocolate mould, och just den här formen heter Imperial. Annars gillar jag den som heter Vertigo också
    Sen är själva pralinandet superenkelt! På Youtube fanns en video av Silikomart själva som visar exakt hur man gör:
    ">

Där får man se både hur man gör själva skalen, och allt annat

Just ja, man kan även använda formar från typ Panduro om man vill! Och receptet på praliner är det bara att googla på, skalet på min pralin är vanlig mörk choklad, och tryffeln är vitchokladtryffel med citron (ett recept av Mia Öhrn ).

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • mi07va
    Yabbadabbadoo skrev 2010-10-09 21:34:13 följande:

Bakat en tårta till mitt 31-års kalas imorgon .=) Finns i mitt bildgalleri: Lila med Svarta blommor

Fylld med lemoncurdgrädde och chokladkräm,spacklad med chokladsmörkräm,täckt med Marsipan,Dekorerad med SP.

Inte så avancerad men duger gott till min födelsedag =)

Grattis i efterskott : ) Skål

kikat på dina tårtor och cupcakes....mmmm...gott.... vad duktig du är, har du recept på någon av dem goda tårtor du bakat?
    Freja 070402 Maddox 100216
  • Sweet N Cute

Har morötter så de räcker o blir över. Ska nog göra morotskaka imorgon!

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Ann Lee
    Fimpen72 skrev 2010-10-09 21:40:36 följande:
    Har du muffinsform eller ställer du på vanlig plåt?
    Jag har bara vanlig plåt som jag ställer pappersformar på. Är det därför de blir brända?
  • jennie1980
    Tinkerbelle skrev 2010-10-09 10:54:53 följande:
    Lite lördags gott. Chokladbollar med touch av Glamour

louisespis.blogspot.com/2010/10/chokladbollar...

Sen ska jag uppdatera er med en underbar cheescake som bland annat innehåller snickers. Den ska bara få en lite dag som fotomodell först
    Väntar med spänning på receptet på cheesecaken. Har inte sett den på din blogg??
  • Sweet N Cute

Morotskakan snart klar!!

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Ann Lee

Till kvällstéet idag blev det nybakade scones med smör, körsbärsmarmelad, smält choklad och plommonmarmelad. Mumsfilibabba!

• Yabbadabbadoo

Till mia07va: 

Tack så mycket! =)

Jag har recept på alla mina tårtor.Bara att fråga vilken  du vill ha recept på så får du det. =)

Kram

• mi07va
    Yabbadabbadoo skrev 2010-10-14 09:31:19 följande:

Till mia07va: 

Tack så mycket! =)

Jag har recept på alla mina tårtor.Bara att fråga vilken  du vill ha recept på så får du det. =)

Kram

oooo tack så hemskt mycket....vill gärna ha recept på den lila som du bakade för din födelsedag:)))
    Freja 070402 Maddox 100216
Svar på tråden För oss som bakar