För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Sigrid: Först måste man köpa pralinform Jag köpte ifrån ebay, för det var billigare, men exakt samma finns på Bagaren och Kocken. Det är Silikomart som gör dom, och den heter Easychoc Chocolate mould, och just den här formen heter Imperial. Annars gillar jag den som heter Vertigo också
Sen är själva pralinandet superenkelt! På Youtube fanns en video av Silikomart själva som visar exakt hur man gör:
">
Där får man se både hur man gör själva skalen, och allt annat
Just ja, man kan även använda formar från typ Panduro om man vill! Och receptet på praliner är det bara att googla på, skalet på min pralin är vanlig mörk choklad, och tryffeln är vitchokladtryffel med citron (ett recept av Mia Öhrn ).
Bakat en tårta till mitt 31-års kalas imorgon .=) Finns i mitt bildgalleri: Lila med Svarta blommor
Fylld med lemoncurdgrädde och chokladkräm,spacklad med chokladsmörkräm,täckt med Marsipan,Dekorerad med SP.
Inte så avancerad men duger gott till min födelsedag =)
Har morötter så de räcker o blir över. Ska nog göra morotskaka imorgon!
Morotskakan snart klar!!
Till kvällstéet idag blev det nybakade scones med smör, körsbärsmarmelad, smält choklad och plommonmarmelad. Mumsfilibabba!
Till mia07va:
Tack så mycket! =)
Jag har recept på alla mina tårtor.Bara att fråga vilken du vill ha recept på så får du det. =)
Kram
Till mia07va:
Tack så mycket! =)
Jag har recept på alla mina tårtor.Bara att fråga vilken du vill ha recept på så får du det. =)
Kram