• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Shaun the sheep

Hej allihop!

Funderar på att göra blåbärspraliner, men vad tror ni, ska man använda mörk choklad, mjölkchoklad eller vit choklad? Tänkte allså först göra ett skal och sen tryffel med blåbär. Jättetacksam för svar!

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Bubba80

Idag skall jag baka snickerskakor Tungan ute

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Bubba80

Jennie: Tack för receptet... Skall verkligen testas

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • höstäpple
    Shaun the sheep skrev 2010-10-16 10:31:07 följande:
    Hej allihop!

Funderar på att göra blåbärspraliner, men vad tror ni, ska man använda mörk choklad, mjölkchoklad eller vit choklad? Tänkte allså först göra ett skal och sen tryffel med blåbär. Jättetacksam för svar!
    Rent spontant tycker jag vit choklad!
  • Längtan efter liten

hej, sicken god tråd :)
    idag kanske jag ska våga mig på att göra en regnbågskaka... får se hur det blir :D

Längtan efter liten är stor
  • Ann Lee
    Shaun the sheep skrev 2010-10-16 10:31:07 följande:
    Hej allihop!

Skal av mjölkchoklad, inuti en vitchokladtryffel med blåbär! Tungan ute
  • Shaun the sheep
    höstäpple skrev 2010-10-16 10:41:05 följande:
    Rent spontant tycker jag vit choklad!
    Tänkte också på det först, men AnnLee's förslag om mjölkchokladskal lät ju inte heller helt fel =)
    Om det är något jag älskar nästan lika mycket som min familj, så är det Marabou! Flört
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Ann Lee
    Shaun the sheep skrev 2010-10-16 11:32:27 följande:
    Tänkte också på det först, men AnnLee's förslag om mjölkchokladskal lät ju inte heller helt fel =)
    Om det är något jag älskar nästan lika mycket som min familj, så är det Marabou! Flört
    och jag i min tur Fazer!     Efter familjen såklart!
Svar på tråden För oss som bakar