Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Finns det några bra tips mot "botemedel" mot denna jävla huvudvärken?

Ingne som har börjat få "underbar"...not värk i ryggen/svanken?
    Isåfall är ni välkomna i klubben

• Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-03-29 12:46:24 följande:
    Mjo kan bli öm i svanken ngn gng men inte så jag störs av det så....botemedel emot huvudvärk? Mja vila i ett mörkt tyst rum....ha en kall ögonmask på dig..
    Haha tror du mina tvp busungar hade gått med på at lämna morsan ensam i ett rum? hihi Nopp icke sa nicke

Vad ska du göra hos bm idag?
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-03-29 12:51:11 följande:
    Undrar hur lilleman ligger nu, reste mig fr stolen för att ta en duch...å ser att ena sidan av magen putar mer nu, kanske en liten rump som ligger där =) hahahaah
    Hahaha så sg min mage ut ibland.. Ibland sne som fasen och sen vips så stod magen som kattakodd åt ett helt annat håll
    elinnnnn skrev 2010-03-29 12:47:21 följande:
    tyvärr inget "botemedel" mot huvudvärken, jag dricker massor med vatten och man får ju den sömn man får, vilket inte är lika mycket som förut men vad ska man göra? slå sig medvetslös kanske? :Sjapp ont i ryggen/svanken har jag varje dag. jag vet inte ens hur jag ska sitta längre för hur jag än sitter så får jag ont. :S tack för välkomnandet :P
    Haha ja jag får be mannen ta fram träklubban sen till ikväll då vi ska sova eller iaf gjutjärnet
  • Nallepuhmamma
    Malten skrev 2010-03-30 09:04:11 följande:
    Godmorgon tjejer! Inatt sov jag gott utan massa sd, skönt! Vi har inte heller börjat handla än, men jag är väldigt sugen på att sätta igång. Hittar massa skoj på blocket. mannen tycker däremot vi kan vänta. vi ska också få endel som min mans brorsbarn växt ur. 
    Min man är lika dan och säjer alltid vi kan vänta lite med inköp till lill*n.
    Jag spanar ofta på Tradera samt blocket

Jaha då har man på ett par dagar gått nr 1,1 kg hmm...

Tänkte ta en långrunda idag med lillgrabben sen i eftermiddag i det underbara härliga vårvädret
    Så jäkla mysigt väder och dessutom ser man massa underbara blommor som kommit upp ur marken

Ser så fram emot att få plocka fram grillen sen längre fram och abra sitta ute och käka gott och spana på omgivningarna då hmm ja då ängarna,hagarna haha men kanske en o annan granne från fjärran som går förbi med sina jyckar
  • Nallepuhmamma
    puchelina88 skrev 2010-03-31 08:47:21 följande:
    Morrn Morrn tjejer!Fy man sover inte alls lika bra som förr;)i dag ska ja städa lite här hemma!får ju besök i  morrn av min pappa och mina små syskon!hmm kolla upp ett ställe i östergötland som tog reda på könet och att ja får ett ul til för 650 kr de va ju inte så farligt!!va sambon som sa att de va lite synd att vi inte har något mera ul innan den ska komma ut!!så tänkte om man kanske skulle ta en sista koll man skulle vara i vecka 25-34
    Linköping har ett ställe du kan kolla könet men vet dock inte priset.
  • Nallepuhmamma
    Är det all pålägg man ska vara försiktig med som tex sådant vakumförpackade pålägg typ rökt skinka,rökt annat osv?

men kokt kan man äta direkt då eller? Ska allt vara i frysen 3 dygn innan man kan ta det?
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-03-31 11:49:28 följande:
    förresten, nu när jag igår var och gjorde ultraljud igen så fick jag ett annat BF.  är det mer tillförlitligt ju senare i graviditeten man får det uträknat eller det är en viss vecka? mina 3 olika bf har jag fått i v.8+?, v.16+6 och nu v.21+1
    Jag hade litat på de senaste. Dom brukar i regel ta i v 18 då de flesta oftast alla barnen brukar vara lika stora!
  • Nallepuhmamma

Jaha så kokt kan man äta direkt oavsätt om det är medwust,kalkon,skina? Bara det är kokt?

Jaha det viste jag inte mer än att jag viste min morsa var ett galet psykfall som gormar och skriker jag ska hålla mig borta från allt skivat pålägg som är i vakumförpackningar osv *Suck*.

Hmm funderar skarpt på om man kan stoppa in ett äpple i truten på tantfan så hon lär sig hålla klaffen.

Vad man än gör så är hon där med pekpinnen att ajjabaja det får man itne göra.

• Nallepuhmamma

Okej då ska jag säja det till henne

Men sen gör nog alal gravida en tabbe tror jag. För hur lätt är det att undvika allt?

• Nallepuhmamma

När börjar man lyssna på hjärtljuden hos er samt börjar mäta magen på er?

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10