Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-03-24 09:56:30 följande:
    Ja vi ska också åka nu i mitten på april, hoppas det är lugnt då! Vi åkte ung. samma tid förra året och då var det kanonlugnt.
    Jag var där förra fredagen också så då var det lungt med
    men handlade då inte åt lillen utan åt oss vuxna och de andra 2 barnen.
    När ska ni dit?
    Bäst nog innan löning iaf
    Pregga skrev 2010-03-24 09:57:02 följande:
    mm, som min typ gjorde sista ul.et...han tom frågade, vill du veta kön..å jag-jaaaaadå kikar vi...å vad gör busen, vänder sig om i sidoläge å drar upp benet, hahaha läkaren puttar lite varpå den lille sparkar ifrån irriterat, å lägger sig o sover...hahahah han sa, jaa din lille vill inte blotta sig!NO SHIT SHERLOCK! hahaha typiskt. men i v 26 får jag veta ändå =) tråkigt att din man inte kan vara med.....men du får köpa kort å visa =)
    Pregga skrev 2010-03-24 09:59:22 följande:
    hehe ok....åååå gu så spänd jag blir nu...haha 09.15 imon bitti så ligger jag där....men jag e samtidigt livrädd....javisst e hon, alltid lika gulig emot alla. även om man har en egen dålig dag å e tjurig,,..
    Hahahahaha sicken buse hihi. Sonen var lika dan direkt när dom skulle kolla där nere på honom så drog lill grabben upp benen och vände sig, Dom buffade och hade sig på magen men han var fast besluten att inte för en chans visa sin ägodel för oss Jag fick iaf en ny kostnadsfri tid och vad tror du ungen gör? Jo samma sak,MEN vi lyckades lura han sen så han drog upp benen för högt så nått dinglade neråt haha...Så där blev han avslöjad
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-03-24 10:07:11 följande:
    ja, jag tycker det går snabbt nu faktiskt, rättså snabbt iallafall, vecka för vecka :) hoppas du får veta eftersom du vill det :) ja man vet aldrig kanske vill inte bebben visa hihihiåh kul med shopping på ullared man kan hitta mycket där har jag hört!. jo det beror ju helt på hur man mår :) 6 timmar är ju minimal tid man MÅSTE stanna kvar. jag har ju stannat hemma så länge som möjligt och pinats :P sen när jag väl kommit till BB har det tagit 30 minuter ungefär sen har jag varit färdig. iallafall dem 2 sista
    Hehe japp när vi var där förra fredagen på ullared handlade vi för ca 1000-1500:- per barn (2 barn) plus 1000:- för oss vuxna och annat smått och gått och det va ju fler vagnar fulla
  • Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-03-24 10:22:09 följande:
    ja vi åker den 15:e!
    Vad trevligt. Hoppas ni får det kul coh ni köper loss massor
    Ska ni satsa på enbart till lillen eller även till er?
  • Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-03-24 10:25:39 följande:
    Njae det är väl koncentrerat på Pyret men vi hittar säkert nåt till oss med
    Ja nått kan ni gott unna er Bor ni långt iväg ifrån Ullared? Vi har ca 90 min resväg dit.
    Pregga skrev 2010-03-24 10:28:54 följande:
    haha jaa en riktig busunge som inte tänkte blotta sig å dessutom blev irriterad när vi puttade lite, hahaha  såå ni lyckades lura den lille till slut =) gu va kul....Tusen tack för presenten å omtanken....va gulligt av dig lyckönskar dig tillbax =)Kraam
    japp men det krävdes en ny tid och annan dag för att kunan se snoppen på honom Hoppas denna ungen är lite snällare och visar nu
    Så lite så. Tack själv!
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-03-24 10:39:44 följande:
    hahahaha ja hoppas nästan på en liten blottare nu, *asg* hihi så lite =)
    Haha kan se det framför mig hur pyret i magen ligger med en långrock och sen *tada* visar upp hela sig själv *asg*
  • Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-03-24 10:48:55 följande:
    God morgon tjejer!!Jag vill börja med att säga tack Pregga du är ju så söt!! En annan grej jag ska berätta för er och jag är mycket medveten om att detta kan chocka andra eller provocera. Det är INTE för den delen jag ska dela med mig utan bara ändå Som jag berättat ska vi få en flicka och jag kommer ifrån Chile där rakar vi håret på våra bebisar när de är ca 4 veckor för att få bort babyfjunet så får riktigt hår komma till vilket är väldigt bra enligt mig. Vi tar även hål i öronen på våra flickor när de är nyfödda i Chile tar man redan på bb så jag har haft hål i mina öron sen dag 4. På min flicka båda rakade jag henne och tog hål i öronen på henne när hon var 4 veckor. Ni kanske tänker att man får allergi men icke om man kör med äkta från dag 1 så det gäller att köra med guld från första början. Som sagt jag och hela min släkt har gjort hål i öronen vi är inte allregiska så länge vi har äkta.
    Det väcker säkert STORA protester från olika håll och jag skulle aldrig raka av håret på mina barn eller ta hål i öronen på dom alls,MEN alla gör ju som dom vill jag ser inte ner på dom för det sålänge inte barnen far illa.
    SweetLilly skrev 2010-03-24 10:47:31 följande:
    Ja det är väl nåt sånt för oss med! Bor ett par mil norr om GBG.
    Då kör ni på morgonen? Vi brukar vara där en halvtimma innan så man kan käka frukost och greja
    Pregga skrev 2010-03-24 10:43:13 följande:
    hahahaha dööör av skratt
    Haha ja vi får iaf se hur barnen är villiga och blotta sig imorgon. Även dom dom hos dig inte avslöjar önet så kan det ju ibland vara lätt iaf att se könet på bennen iaf om det är en kille
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-03-24 11:00:44 följande:
    men hur ser man skillnad på benen då?  å jag hoppas ju den lille blottar sig....iallafall i magen sålänge det stannar där ;) hahaha
    Jo men på sonen såg man innan hon sa det va en pojke. man såg liksom en öpåse och en snabel där
  • Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-03-24 11:01:47 följande:
    Hej!Ok tack för att du förstår att det här är mitt sätt och respekterar det.  Och självklart skadar ju ingen sitt barn, herregud det är nog det sista man skulle vilja göra. I mitt land gör man såhär och inga barn far illa...
    Däremot blir jag vansinnigt arg/ledsen för de barnens skull som utan bedövning osv får omskärelse som nyfödda
    Fy man blir gråtfärdig av sådant.
    DET om något borde få vara barnens val såsmåningom INTE föräldrarnas val.
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-03-24 11:03:15 följande:
    haha ok, hoppas jag får se lite med imon då =)
    Jag vet att det är tabu att snacka om önskat barn och givetvis kvittar det ju bara barnet är friskt givetvis men vad "vill" du ha?
    Nu har jag ju en av varje så ja det ska bli kul om man får veta imorgon haha
  • Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-03-24 11:12:57 följande:
    Ja vi åker på morgonen, men kommer nog dit till strax efter öppning skulle jag tippa på, jag klarar inte tidiga mornar Hoppas på att kunna få låna en rullstol där också, håller tumarna hååårt..
    hehe okej. ja vi kommer åka tidigt på mogonen iaf
    Angel20 skrev 2010-03-24 11:11:59 följande:
    hej tjejor... va på RUL igår, å d va helt fantastiskt! allt såg fint och normalt ut.. d ser även ut som att vi ska få en liten tös!!! tjohoo jag e så lycklig, mindre lycklig är min sambo... hehe, han vill så gärna ha en pojk så nu får jag som jag vill och vi lär försöka få en till bebis senare.. hihi ;o) ska väl poängtera att han blev inte besviken att d va en tös i sig, utan för att han egentligen bara ville ha ett barn egentligen och jag har proppsat på två =0) lyckan e stor!
    Grattis till tösen och lyckar ul

Ja det va någon här på fl som visade en länk till en nyfödd liten babypojke som blev omskuren UTAN bedövning som gallskrek av smärta.
    Jag tjöt som fasen och blev rosenrasande.
    I en sådan grej hade jag LÄTT och GRATIS kunnat ge föräldrarna en eller flera slag för barnets skull. Fy fasen stackars barn. Barnen har ingen egen vilja där
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10