Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ser att det e prat om vikt =)
    Jag har ju lyckats till 13 kg+ hahahaha saka bli kul och se den 20 maj vad jag väger då!

Imorgon har jag läkarbesök för att prata om förlossningen, ang om ks.
    Vi får se vad som blir där!
    Jag är jätte orolig för hur det blir planerat =(

Men det får vi prata om mer imorgon efter mitt besök!

Nu ska jag låta nagelacket torka hihihihi

• sofie och laura
    Pregga skrev 2010-05-03 23:53:41 följande:
    ska be han gå nu....med styrkan från mina barn, vänner ,fam ,å er här inne...å fr gud...hoppas jag gör rätt.....gråter som en galning här, men vad att göra..... kram på er..
    Av allt detta behov som han har både kontrollerande och fysiskt, är inte rätt. Varken mot dig din dotter eller prins i magen!
    Antagligen har han någon störning som inte du rår för och det bästa är att han skall få arbeta upp den till det normala!

Min syster har 2 barn tillsammans med en man vars har psykiska problem och vågar inte lämmna honom, hon har bott här 2 dagar och jag är livrädd för min systers livs situation. Hon är dessutom gravid igen men skall göra en abort vilket jag förstår då han använder barnen som hot och press då de är gifta så vågar hon inget annat för att han inte skall sticka med barnen.

Så pregga ta ditt förnuft och låt inte denna man gå på dina sista veckor som gravid, Vi skall njuta nu. Och ha ensam vårdnad på barnet men han får träffa barnet när du har tid och på dina tider.
  • sofie och laura

Godmorgon allesammans=)
    HOPPAS att ni verkligen fått vila gott speciellt just nu Pregga efter allt som hänt igår=)

Ja igår hade jag ju samtal med läkaren angående KS och det kommer det bli.

• sofie och laura
    SweetLilly skrev 2010-05-04 10:36:25 följande:
    ok du fick det så snabbt? Förlåt om jag är glömsk och förvirrad, men varför ville du ha det? Jag ska träffa läkare en gång till för att få det bestämt..*suck*
    Hej.
    Jag gjorde ju Ks med mitt senaste barn, hasn kom ju en aning för tidigt i v 28.
    de ville ju inte ta honom den vanliga vägen utan det fick bli Ks.
    Har suttit i många veckor och övervägt mig själv till att föda normalt.
    Men det har skrämt mig ännu mer så utvägen enligt mig och doktorn är ett KS.
    Istället för dessa kontroller då min ärrbildning växer fast i livmodern så kan den följa med ut.
    Sen så finns det risker med KS med att Livmodern kan komma ut den oxo,
    samt att barnen kan ha lite andningsvårigheter eftersom det blir som en liten chock att komma en annan väg.
    Men trots detta så är jag mer mentalt på ett KS =)

Jag fick inget datum utan det får jag i v 35 från min bm men jag behövde bara träffa han en enda gång och det står nu i mina journaler snitt
  • sofie och laura
    SweetLilly skrev 2010-05-04 11:10:55 följande:
    ok, men det var ju skönt att du slapp strida mer då! Jag var ju tvungen att träffa narkosläkarna också, så de skulle få ta del av mig och min sjukdomshistoria för att kunna ta beslut..tydligen. Bra att de vill vara välinformerade, men jag vill ju ha ett besked också..
    Du kommer nog få ett besked!
    Men i vissa landsting så e de verkligen hårda emot snitt vill att man föder normalt trots sin sjukdom eller rädsla så det gäller att inte ge med dig =)
  • sofie och laura

Jo du halsbrännan kommer då o då !
    Det finns ju en myt att när man har halsbränna så kommer barnet att få mkt hår =)

Båda mina 2 kom ju med kol svart hår bruna ögon men nu e Flickan mellan brunett med klarblå ögon och pojken blond med gråa ögon trots att pappan är mörkhårig med bruna ögon hihhihiih
    Mina gener är starkare!!!

• sofie och laura

Hallooj TJEJJER!

Hoppas allt e bra ?
    Här e det helt ok!
    Bebisen för rövare i magen känns lite läskigt ibland då magen förflyttar sig hahahaa Puss på min bebis!
    Nu e det bullbakning och hämtning av barnen vid 16.00
    Och imrogon kommer de vara lediga då vi kommer ha festligheter hemma med matlagning och presenter. MMMMMMmmmmm

• sofie och laura

Tack pregga Tack carohl TACK ALLESAMMANS!

Men fy vad illa jag mår detta är inte klokt vaknar upp och vill bara spy för i H!!!
    USCHAMEJJAN.

Annars idiot sömnproblem har man

• sofie och laura

Godmorgon tjejjer!
    Precis fått iväg mina Kiddo på dagis och är en aning trött.
    Huset skall städas och jag ska vila lite sen!

Hoppas ni alla andra mår bra puss på er i massor

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10