Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-05-07 10:33:15 följande:
    Hej gumman! Man ser inte dig här så ofta längre...
    Hej vännen !

Nej jag vet hoppar in då och då, Lite svårt att hinna med tråden när man har 2 små springande hemma!!
    Man får se till att dom kommer först
  • sofie och laura

Hallojj!
    Hej på er tjejjer.
    Ja ni vad gör man en sån här sketen dag REGNIGT OCH ELÄNDIGT=)
    Håller på med lunchen och leo håller på att somna =)
    Lite egentid med kaffe och datasurf e då inte dåligt=)

Hur mår ni andra för övrigt?

Hej knyzzel, det var ett tag sen fast man inte själv e inne såpass ?=

• sofie och laura
    SweetLilly skrev 2010-05-09 17:03:13 följande:
    Ja vi ska på första föräldrakursen nu den 27:e, och ett tillväxt-ul den 25:e Så det är 2 roliga saker jag ser fram emot! och troligen bara 10 v kvar tills vi får träffa Pyret
    Oj tio veckor?
    Har du fått datum för snitt när sker det?
    Vilken vecka utför dom där snitt?
    I v 35 kommer jag att få mitt datum? har ingen aning nä det kommer ske ska prata med henne den 20 e om när man kan planera=)
  • sofie och laura
    SweetLilly skrev 2010-05-09 21:57:39 följande:
    nej jag har inte fått datum än.. skulle få datum i v36, och skulle få snitt i v37 sa läkaren sist. men de skulle endå ta slutgiltigt beslut i v36..helt galet. men så är det.. Men jag ska ju på 2 tillväxt-ul innan där så jag ska försöka få dem att ta beslutet innan så man får lite mer förberedelse... För snitt ska jag ha, så är dte bara, finns inget att tveka på. Men himla irriterande att de inte kan ta beslut tidigare när man har medicinska själ.
    Jag vet ju inte hur det är när ma är förstföderska och skall ha snitt av medicinska skäl, men det låter ju allvarligt  så de borde låta dig liksom få det beviljat tidigare med datum och allt?
    Sen kanske det är annorlunda om man gjort snitt tidigare?

Men jag hoppas det löser sig för dig och det kommer det att göra!
  • sofie och laura

Halloj, precis lämmnat kidsen på dagis sen så sprang jag förbi tvätten suck packade allt där nere så det är bara att lägga in i garderober och dyl!
    Förhoppningsvis kommer vårt nya matbord upp idag som legat i förpackning i 3 månader i vårt sovrum =( så ner med det gammla som är väldigt antikt av sig  superfint är det men nu vart det ngt från mio =)
    Så nyfiken är jag... förstår bara varför karlar har tummen i handen ibland när det gäller vissa saker hahahahahah

Annars har jag sovit 2 timmar inatt!
    Ingen sömn här inte och det beror på funderingar överfolk som kläcker ur sig mer än vad man sagt

• sofie och laura

HEEEEEEJ!!

JAG HAR FÅTT MITT SNITTDATUM, ringde till BM bara för att se om det e kommit in?
    Jag berättar mer sen ikväll måste kila vill skriva så mkt jihhaaa
    Men gör det ikväll PUSSSSS

• sofie och laura

Läste igenom Kallelsen flera ggr idag =)

Jag kommer att komma in på inskrvnings samtal den 2/8 och det kommer ev att ta hela dagen står det. Där skall jag träffa en BM samt narkosläkare och snitt läkaren.
    Där kommer vi gå igenom allt=)
    Sen dagen efter den 3/8 kommer jag att få se mitt älskade barn!
    Jag har ett bestämt datum då mitt lilla barn kommer att komma!!

Mitt lilla kärleks barn mitt 3.e !

Gud vad roligt men ännu ett tag till tjingeling

• sofie och laura
    Pregga skrev 2010-05-13 23:03:25 följande:
    Grattis till alla er som gick in i ny V idag, hehe gjorde jag sj med ju, V 27 =) som sagt, nman kan bara älska torsdagar. Idag har varit en dag....mja tuffare än ngn annan på länge å det har vart mkt tårar, men inga mer nu. Mitt x...en empatilös jävel utan känsla eller respekt för andra. Vi hamnade i ett riktigt praktgräl, då han kallade mig h*ra,grisFi**a mm, å sen slet han sönder min mamma blus.... NEJ jag ska inte släppa in han igen, även jag har mina gränser för vad som är ok. å detta är låååångt gånget över den gränsen. Jag grät som en unge men så fort han var ute ur lägenheten så sänkte sig lugnet igen... Nu undrar jag, kan min oro idag, å ledsamhet påverka barnet så det sätter igång förlossning eller att han mår dåligt? För övrigt så mår jag ju bra. Vi hamnade i en diskution ang hans hemska syster bergatrollet, sänd fr helvetet själv!!!! Många pratar om en hemsk svärmor, jag lovar att tom dom e drömmen i jämförelse. han fick det till att jag tvingade han å välja mellan vårt barn å sin syster, trots att jag upprepade gng sa att det INTE var så, jag sa bara att haggan inte var välkommen i mitt hem. Men han menar att HON är fam till MIN son!!! NEJ NEJ, Hon är släkt, inte fam. hans fam är i detta hemmet här. så sa han, min syster går före dig så du vet det, men jättebra-där är dörren så försvinn!! För första gng någonsin på dessa 3 år så såg jag att han fick kämpa med tårarna, å JAG fick dåligt samvete..trots att han sitter å säjer att jag e sjuk i huvudet, störd,osv...han smällde i mina möbler, å betedde sig som en idiot!!! Å att han får mig att bli förtvivlad rör han inte i ryggen tydligen...så varför får jag dåligt samvete?? jisses, jag har väl all rätt å neka hans syster i MITT hem! Vi diskuterade jul osv, å han trodde att han skulle ta vår son som då är 3 månader med hem till henne, UTAN mig som ska amma!!! FETGLÖM! jag är mamma till detta barn, men han beter sig som om det e hans syster å HAN som ska ha barn...helt sjukt ju gapade om att hon är hans faster hit å dit, min sons familj, å att MIN son kanske föredrar hans fam före mig, typ bergatrollet då. haha tillåt mig små le. en mammas kärlek, det finns inget större, å det kan INGEN inte ens han ta ifrån mig. Nu ska han ju på rätteghång å jag kan inte låta bli att undra om han kom å först fjäskade för att han ville ha min hjälp....eller om det var gemensam vårdnad som lockade, vilket jag inte hade gett ändå. Ham skrek om att jag inte skulle få ha dop,jag skulle inte få välja gudmor, osv osv...för jag var bara 50% föräldrer. jag svarade helt lungt, du har inget å säja till om-å jag är 100% mamma!!! Han stormade ut efter att jag sa åt han å dra åt helvete... jag grinade en stund...å¨var mkt upprörd, kan detta ha skadat min son?
    Gumman!

Ditt vredesutbrott kan inte ha skadat barnet, Lille vän =(
    Du känner dina gränser och du vet vad som är acceptabelt och inte eller hur?
    Du behöver lugn!

Nu e det bara 13 veckor kvar för oss vissa mer vissa mindre =) så nu njuter vi gumman.
    Synd att vi inte bodde grannar så vi kunde stötta varann hahahhaha
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-05-14 09:23:57 följande:
    tack stumpan...ja asså först blev jag skitledsen, å började gråta hejdlöst....sen förvandlades sorgen till riktig ilska å jag blev fly förbannad. men va skönt å höra att det inte skadat min prins, som sagt-jag är ju mamma i första hand å jag älskar mina barn mer än ngt annat. Jag sa åt han det igår, XXXX jag älskar dig m,en jag älskar mina barn mer, så nu har du inget mer här å hämta. jag är troende, å sa ngt som jag aldrig gjort förut....såå jag tror han fattar att det är allvar nu. jag sa-jag svär vid gud som hör mina ord nu-det kommer aldrig bli du å jag igen-ALDRIG! det e över nu. jaa kan du fatta gumman, bara 13 v kvar sen har vi våra små, hihihi åååå som jag längtar, håller med dig-vi njuter allt vad vi kan den tiden som e kvar :) Asså jag har ju vart sj sen i början av graviditeten, han har ju bara vart med i 2 veckor totalt, så jag klarar mig alldeles utmärkt utan. han sa det med-du kommer aldrig klara dig själv utan mig, du är ingenting å du kommer aldrig fixa att fostra en pojk. hahahahaahahah tillåt mig ASGRAVA!!! jag gör inte ngn skillnad på vilket kön jag föder. jisses. å att han sa-du klarar dig inte själv?? jag svarade bara lungt, du jag flyttade hemifrån till eget som 15 år, har tagit hand om min dotter ensam i 11 år, å se hur ljuvlig hon är, jag e inte det minsta orolig. han svarade då-det är annorlunda med en pojk! Å åter egin så visar han på sitt sjuka sätt i könsroller. vad det gäller att vi borde bott grannar, hahahah jaa gumman du har inget annat val-det e bara att flytta! hahahah komsi komsi...hihi
    Vad fan e det för skillnad att fostra en son eller dotter?
    Vad argggg jag blir?
    Bara för att han e man så tror han att du inte kommer att kunna fostra din son?
    Tror tom att pojkar är mer kärleksfullare än flickor =) hihihi
    Jag e ju ensam med mina barn konstant fast det finns 2 i bilden, Och pojken är verkligen mammas pojke finns inget tal om pappan där hahahaa
    Näe men pappan jobbar hejdlöst  och jag förstår han för att han vill att vi skall klara oss =) ser framemot hans semester där även pappa ledighet kommer att infinnas!

MEN GUD IRRITATIONS OBJEKT PÅ HÖGNIVÅ!

Pregga gumman, var stark nu för jag vet hur himla lätt det är att falla tillbaka då vi kvinnor är svaga för vissa saker som vill att en familj skall hålla ihop!
    När de kommer och pratar fint så faller man, vilket är svårt att motstå.

Säg till han att det kanske e lika bra att ni börjar en nivå som enbart vänner, funkar inte det så försök verkligen att SKITA i han =)

Ja du jag e ju v 27+1 hahaha lycklig.... tänk att den 3 aug åker jag in och får min bebis hos mig och du får allt tänka på mig den dagen LOVE LOVE På högnivå!!!!
    Och jag har hundra saker att inskaffa som jag inte gjort =(
    Säng vagn och det nya andningslarmet.
    Sängen får bli denna månad,
    andningslarmet i juli tillsammans med vagnen !!!!
  • sofie och laura

Bra peppning vi får här inne av varann tycker jag.
    Man blir starkare som person och faktiskt så bryr vi oss om varann här inne.
    Vi måste ju bara ha en träff innan det e dags för oss alla. SYND att vi inte bor på ett och samma ställe jhu?
    Jag nominerar alla här inne till fantastiska stöttande mammor =) Puss!

Nu håller jag på att få mitt köksbord uppsatt från mio som stått i kartong i 3 månader!
    Undrar vart jag skall lägga den gammla hmmmmmmmmm

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10