Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

Vi fortsätter, Bf aug 10

Godmorgon mina kära!

Igår kom barnens farmor och farfar hem från kroatien och hade en hel hög presenter
    Laura fick 4 nya plagg. 1 klänning, 3 kjolar mwd tillbehörande tshirt
    Leo fick en jätte gullig komplett.
    Själv en hel hög med godis mmmmmm

Pappan kom hem från en kryssning och med sig hade han köpt en lundmyr påse till bebisen 2 nappar, mössa, body, strumpor så sötttttt
    Det var det första han har inhandlat till något barn =)

• sofie och laura

Heeeej söta ni!
    Toppen väder och ska ut i solen =) ME like it=)

Hoppas ni mår bra?

Hur e det med dig pregga miss u lite faktiskt hihi

• sofie och laura
    Pregga skrev 2010-06-02 11:36:00 följande:
    hey gumman :)
    har allt haft mina tankar hos dig åxå emellanåt, hihi här e allt bra..funderar bara på om jag gått å blivit gravid hypokondriker? haha DET är jobbigt iallafall, tycker det känns lite konstigt när jag kissar, men det kanske inte e ngt, får la se imon hos min bm, skja även be dom kolla halten på Gbs igen. det är ngt som stressar mig...hur e det med dig sj?
    javisst e det skönt med solen som skiner, underbart å ju varmare det blir desto mer känner jag att nedkomsten närmar sig ju,. wiiiii
    kraam
    Lika bra att vara en aning säkrare när det gäller GBS och så för säkerhetens skull!

Hur e det med din prins i magen sparkar den lika mkt?
    Min vänder och snurrar mer än sparkar typ trycker ut sig?

Annars e det bara bra med mig V 30+0 SNART efter 00.00 hihi
    Kan man kalla det v31 då eller?
  • sofie och laura

Heeeej!

Idag fick jag möjlighet att shoppa Kläder!
    Barnen behövde verkligen en ny garderob speciellt för sommaren så där gick det åt 3000:-
    Men jag älskar ju att handla barn kläder dock inget till bebben i magen men det kommer=)

Jag har varit igång i stortsett hela dagen är heeelt slut av allt parklekande gråt och matlagning hahahahaha Näe men så ser min vardag ut med barnen!

• sofie och laura

Ser att det e snack om skönhets Op babbel?

Ja där finns det nack och fördelar, Jag är för detta. Thats it men inte så att man ser ut som en guldfisk i snsiktet och 2 basketbollar som bröst och världens röv utputad hahahhahaa
    Jag är för så att man mår bra, dels för dom som vill gå ner i vikt eller de som vill trivas med sig själv!
    Jag skulle gjort mina bröst om jag haft råd men tyvärr e det lite knappert hahahhahaha

Känner mig tyngre fy 17 säger jag bara.
    Längtar tills man skall få sova på mage och bara njuta av sin bebis och mage!
    Vet ni vilken känsla det är när man kommer hem från BB och skall pröva ligga på mage först tror man att man e ff gravid och vågar inte för att göra illa bebisen sen inser man ju att magen e borta, sen lägger man sig försiktigt på mage och skrattar en stund DET GJORDE JAG MED BÅDA 2 hahahahhaa. Sen e ju magen superskön när man ligger på rygg som en degklump hahaha.
    Jag har ju exakt 8 veckor kvar så att ni får ju tänka på mig när det e dags LÄNGTAR=)

• sofie och laura
    Pregga skrev 2010-06-05 21:10:14 följande:
    hahaha du e ju för rolig, asså det ska jag testa efter förlossningen å bara känna hur det känns att ligga på mage ;) blir nog skumt, hm...vad det gäller skönhetsoperationer så har jag inga pengar i världen till det men skulle jag komma över dom så lätt att jag hade gjort tuttarna, inte stora som jag skrev, inga pamela andersson, utan bara lyfta å fylla ut mina egna..

Vägde mig igår, har 10 V kvar å har gått upp 16 kg, å det bara på magen typ...haha
    Godmorgon kärlek...
    Sitter och läser samtidigt som en busig Leo klättrar på mig.
    Han har fått nämligen ögon inflammation under natten, samt att han blödde näsblod bara sådär 2 ggr inatt??? Vad kan det vara kanske en förkylning på väg.
    Under dagen får jag badda med ögon droppar och koksalt tills jag får tag i en riktig läkare i morgon på VC så de skriver ut recept till oss. suck!

För 2 veckor sedan hade jag konkat upp hela 15 kg och vågar man ställa sig igen på vågen hahahaha näe då det e bara magen och tuttisar. Men mina e mjuka igen minns ej hur det var om de blir hårda efter förlossningen?
    Sen undrar man ju efter ett KS kan man amma på en gång?
    Ja hela juni e fullspäckad med saker att göra och det känns skönt att förhoppningsvis att det går fortare då =)
    I juli har man jhu  en del Bm besök innan bebben e ute =)
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-06-06 09:04:31 följande:
    Godmorgon hjärtat!
    hihi va mysigt å vakna med en liten som vill ha kärlek å uppmärksamhet..i vanliga fall så vill jag vakna i lugn å ro, men nu bara så längtar man så..hihi stackars din lelle som har ögoninflammation, men det e ju bra att du baddar med kok salt, brukade jag åxå göra på lillan som liten när hon fick en vagel eller inflammation. funkar bra, men just det du beskriver så kommer han nog behöva andra droppar. e säkert en förskylning eller pollen...
    hihi ja mina nya 16 kg sitter bara på mage å bröst, ser ut som en pelikan typ...struts? hahaha men det e sant, mina ben å armar e som vanligt, det e bara mage å boobs.
    mina bobbs e med hyfsat mjuka men dom blir ju stenhårda när den riktiga mjölken kommer igång oavsett om du har fött vaginalt eller med ett Ks, så fort moderkakan e ute ur kroppen så börjar din egen kropp producera å det brukar ta 1-3 dagar så rinner det rejält..
    jo i juli så ökar Bm på, å det känns som julafton varje gng =)
    vaknade nu, satte på en kopp te...å funderar på framtiden, då jag nu räknar iskallt med att bli ensam.

Träffade exet igår å följde med till hans pappa, där han hemska syster bergatrollet var..å hon var så otrevlig, riktigt oförskämmd i vanlig ordning å mitt x sa INGENTING, å när jag ifrågasatte han så svarade han bara, men du får bara finna dig i att hon inte gillar dig för vad du har gjort emot mig när vi bråkat!! jag bara va???
    trodde inte mina öron. sen skulle han hjälpa mig å handla då jag har liite svårt ibland å ta mig fram å lillan e inte hemma utan kommer i em, så står vi i affären, jag stor som ett hus...å en brud börjar springa efter han vart vi än gick, gick han till brödet så gick hon dit,försökte få ögonkontakt med han när jag styod brevid, å hennes KILLE tittade på mig å undrade va fan det va frågan om....
    sen gick vi till mjölkdisken, å samma där...hon efter honom svassade runt han hela tiden å log osv, så respektlöst men mitt x fick sig en rejäl ego boos å jag kände mig allmänt ful. sa till han det, du jag kan åxå fixa mig med smink(sminkar mig inte i vanliga fall) å snygga kläder mm, han svarade-ja vill du se ut som en hora å bete dig som en så gör det då.

ångrar att jag bad han om hjälp osv,men jag trodde väl att nu när det e så nära så ska han skärpa sig...men men....mitt självförtroende e i botten, känner mig ful å oattraktiv...han säjer aldrig att jag e fin eller nåt, har inte rört mig på 8 månader snart..
    men en dag så ska väl ngn se mig åxå. det positiva i allt detta är att jag å min mamma har kommit varandra närmare å hon stöttar mig i allt detta, å vill tom vara med på förlossningen, men där ska min bästa väninna vara med åxå, vill inte vara själv i den stunden...men nu har jag ställt in siktet på att bli helt ensam, å det stör mig inte alls faktiskt. bättre det än att bli kallad,retard,dum i huvudet,osv varje dag....å surprice, han ska åka till tyskland IGEN, jag svarade bara-jag hoppas du åker dit rejält!!
    Jag förstår verkligen att inte ens själv förtroende  e på topp när man är höggravid.
    Och ju mer sällan man hör hur vacker man är så får man en funt i huvvet och tänker de osäkra balans tankarna!
    Men pregga LYSSNA detta intalar jag mig själv varje gång jag ställer mig framför spegeln....
    Jag är vackrast jag är finast jag är attraktiv jag är bäst för jag är kvinna och har makten att bära ett barn vad fan är mannen NADA.
    HAN SKRIKER SÅ FOERT HAN HAR HUVUDVÄRK !!!!!
    Så inse du e vacker så otroligt vacker!!!!!

Ja du bergatrollet henne orkar man inte ens yttra sig om Varför skall hon ens bry sig??????
    Växa upp borde hon göra!

Tror du att koksalt löser sig under dagen fram tills imorgon=???? En dag kan väll inte vara så farligt eller hur vad tror du?

Pregga gör det ont ibland när lillen rör sig imagen typ känns som det sticks när han vänder sig eller så?
    Fy vad ont det gör när han snurrar här inne asså?
    Inte sant ?

Annars mår man bra, vilken vecka e du nu i exakt och antalet dagar!
  • sofie och laura

Jag har kommit in i v 30+3 =) så tiden rullar iväg nu fort!

Kanske e det huvudet som håller på då?
    Nä men attans vad den rör sig nu mer putningar och tryckningar lite segt med sparkar men rörlig är den allt

Jo tack jag mår bra lite trött bara !
    Ont i bäckenet och hoppas på att det kommer gå över!

• sofie och laura

Pregga:
    Tror verkligen att du kan vara lugn gumman!
    Det e nog ingen fara!

Här har man nästan ätit upp all isglass för barnen.
    Och inte bara det prinsen i min mage har ju bökat runt som e stolle från igår tills nu fortfarande och jag mår illa av detta???
    Vette tusan men det e så obehagligt att det känns nästan som ngt fel i mig =( Han trycker ut sig så det gööör ONT ?
    Stark kanske

• sofie och laura

Ja då är man hemma ifrån förlossningen!
    Fick sånt otroligt ont i magen och ringde förlossningen.
    De bad mig komma in pga av säkerhetskäl då lilleman kom tidigt!
    Men tur i oturen så hade jag en snuskig urinvägsinfektion som gör att man satt igång lite ont i magen!

Roligt var det att se min läkare som kommer att ev snitta mig =) vi får hoppas att han arbetar den veckan i v 31 i augustu =)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10