Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-05-16 09:12:12 följande:
    Sofie Laura: ja UL igen hihi, jag bokade privat för ett tag sen. Jag vill se att hon växer som hon ska fast iof efter sista bm-besöket är jag ej orolig :). Men sen är det också för att jag lovat Michelle att hon ska få se sin lillasyster :)
    Vad gulligt ju!!!
    Ja hon kommer bli överlycklig !
    Hon är ju stor att hon förstår allt detta!
    Vad kul!
  • sofie och laura
    Familjen Mu skrev 2010-05-16 12:09:32 följande:
    En fråga till er som väljer snitt: Varför?
    Väljer och väljerKan jag nog inte kalla det.
    Antingen finns det en logisk förklaring till varför 3 av oss här inne har fått / kommer få snitt?
    för mig kommer detta innebära en trygghet för mig och min kommande bebis =) så nu ser jag mer framemot att snittas än att skämmas över att jag behöver snittas.

Min historia är lång om varför och känner för att inte ta upp det igen =/ väcker upp saker som jag inte vill tänka på nu när jag nästan passerat dessa veckor som min så kallade "riskzon" fanns =)

• sofie och laura
    SweetLilly skrev 2010-05-16 11:43:21 följande:
    hej på er tjejer! Ja igår hade vi skitväder, inte mycket bättre idag men inget regn än iaf.. Idag firar jag och maken pappersbröllop Och ska fika hos svärisarna och sen middag ute =P Ska bli gott! ha en underbar  dag!
    Trevlig bröllopps dag =)
    Önskar jag och min Familj =)

Kram
  • sofie och laura
    elinnnnn skrev 2010-05-16 17:06:41 följande:
    familjen Mu: Jag funderade på snitt förut, för jag är så rädd för att spricka mycket mer än vad jag gjort förut och förstöra mitt underliv. Det är inte förräns det senaste året som jag tycker att mitt underliv känns som vanligt. och då är det ändå 4 år sen jag fick mitt sista barn! men nu ser jag framemot förlossningen, nog mest för att jag är såååå rädd för själva kejsarsnittet och för att jag minns hur jag kände det EFTER förlossningen. typ som YEY JAG ÄR EN STÅLKVINNA hahahaha det vill jag inte gå miste om :) Sen vad andra har för anledningar har jag ingen aning om :) Men jag har ju ändrat mig så för mig hoppas jag det går som vanligt och att jag kan föda vaginalt som vid mina tidigare förlossningar..
    Den där känslan e den grymmaste JEAH jag kan klara allt!!!!!
    Kände mig mer än superkvinnan När Laura kom den vaginala vägen!

Men Nu i efterhand är jag mer stolt över vad vi åstadkommit underbara barn så
    Fast jag inte får föda vaginalt så kommer jag vara världens stoltaste MAMMI hihihihihhii

Så du hade planer på ett Ks ?
  • sofie och laura
    Familjen Mu skrev 2010-05-16 20:57:08 följande:
    Tack för era svar ang snitt. Kändes som det fanns någon som tog illa vid sig för att jag ställde frågan och det var inte meningen, men jag sitter inte här och läser allas inlägg och man kan ju inte veta allt om alla tyvärr. Med min fråga så menade jag dem som själv valde snitt utan direkt anledning såsom om man haft en traumatisk förlossning förr, sjukdom eller liknande.
    Jag tog inte mig illa vid =)
    Precis man hinner ju knappt läsa allas inlägg här haha vi e ju nästan demn största känns det som!
    elinnnnn skrev 2010-05-16 20:04:08 följande:
    sofie och laura: ja jag hade funderingar på ks förut. ville ABSOLUT inte föda vaginalt. men jag hatar allt som har med någon sorts kirurgi att göra och klarar inte ens av tanken inför ett kejsarsnitt och då finns det ju liksom inget annat kvar än att föda vaginalt. vaginalt har jag ändå varit med om 3 ggr förut så det känner jag mindre rädsla inför än något helt okänt som kejsarsnitt. klart man ska vara stolt ändå :) vaginalt eller med kejsarsnitt, spelar ingen roll tycker jag HUR barnet kommer ut eller hur det kommer till (naturligt eller provrörs osv). Det är trots allt ett barn som man burit och sätter till världen :D
    Jag har dock kännt besvikelse för att inte få känna denna känslan igen SUPERKVINNAN  minns den som igår!
    Men man får precis känna lyckan med sitt barn... eller hur vännen!

Nå kommer du föda i sveriga vännen
  • sofie och laura

Godmorgon eller FM tjejjer!

Jag blev så glad över att hitta en lucka ledig i morse vid tvätten =) 07.00
    Sen vart lämmning av underbara barn som lös upp när de såg solen imorse - SOMMAR =)
    Handlade på vägen hem , Lagade lunchn och sitter nu och njuter efter städningen!
    Känner mig så duttig när man gjort så mkt trots en stor mage i vägen hahahahaa

Carohl- Hoppas ni får en underbar dag tillsammans med att titta på lillasyster  BERÄTTA allt sen och hur söta stora syster reagera =)

Sweet lilly- ROLIG NAVEL SKRATTAR, SÖTT HUR DET KAN BLI IBLAND UNDER graviditeten

• sofie och laura

Min tredje grav
    Inga strimmor på magen ÄN peppar ta i trä=)
    Men jag har en putteliten bristning ovanför naveln där jag haft percing!

• sofie och laura
    den kära leken skrev 2010-05-17 15:13:07 följande:
    Vi får hoppas vi slipper!
    HHAHAHAHHA sen är det ju världens vackraste MAMMA tatueringar tycker jag=)

Hur e det med dig hoppas allt bra!
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-05-18 10:24:57 följande:
    jo asså jag flög ju på fanskapet, kastade en bok efter huvudet på han, å slog till han över käften, för nu e det nog. jag blev rasande. Droppen var när han ljög om allt, lovade det ena¨å det andra.å säjer till mig att jag inte får bli arg för då dödar jag vår son, å att om han föds handikappad så e det mitt fel, då jag oroat mig. Där sdmall det rakt av, å jag slet tag han i tröjan å skickade ut fanskapet ut geno dörren.
    Men kom han tillbaka?

Gör han detta bara för att irritera dig då eller?
    'Vad är problemet  med han!

Hoppas du mår bra saknat dig jue!!
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-05-19 21:13:31 följande:
    tjejer...idag känner jag mig lite låg...fundersam så lite pepp hade uppskattats...suck om det känns rätt såklart, japp det e en enda känslo storm här, jag drog ju till mitt x.....å det VAR en försäkran om att han kommer hålla sig borta, han skulle i vanliga fall slagit tillbax....men nu e jag gravid, så det han kommer göra nu e det jag bett han göra-hålla sig borta....å det e ju det jag vill, så varför känns det då samtidigt tungt å förvirrande??!! vill han vara med på förlossningen? vill jag att han ska vara med osv....ååhh så mkt tankar, skit asså...
    Hej vännen!
    Jag hoppas att allt e verkligen bra med dig?
    Här e det lugnt?

Vet du vad det bästa är att ni båda två får ett avslut om vad ni verkligen vill, för då kommer dina förvirrande känslor att försvinna?
    Ni måste kunna prata ut på det mest tänk bara sätt så att miljö tid och allt passar er 2.
    Han är en ashole men trots aset kommer han att bli pappa till ert barn (försvarar han inte)
    Men för att du ska kunna må bra gumman i din  grav och under din förlossning och efter så måste du ni vet hur allt kommer bli intill förlossningen eller hur?
    Skall han finnas där som stöd, kommer jag känna mig trygg med han på förlossningen, kommer alla känslor välla ut på han under själva värk arbetet.
    Förtjänar aset ens och vara med (förlåt)
    Men ni måste reda ut ett och annat innan så inte helvetet brakar löst när prinsen e ute?
    Tänk om han inte låter dig vara, trakaserar eller liknande?

Orolig att han kanske gör dig mer ledsen nu =(
    Puss
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10