• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • puchelina88
    den kära leken skrev 2010-03-08 10:21:07 följande:
    Det är klart man vill känna. Jag har inte varit säker på att det är trollet jag känner och är fortfarande inte det. Ja det är bara att vänta.Ja vi har RUL samma dag. Det var därför jag skrev vi ;)
    har ni börjar handla nått en då?
    vi har kollat lite vagnar och så men inte köpt nått en!!
    men man vill ju börja köpa nått;)
    vilken tid ska du på RUL?
    vi har kl 10
  • den kära leken

Jag tycker tiden går ganska fort nu ändå. Nu är det ju bara 2 veckor kvar. När vi fick tiden var det 6 hela veckor. Det kändes som en evighet. Men kan tänka mig att de sista dagarna kommer snigla sig fram. Som tur är så ska jag på konfrens måndagen innan och sen är det dirket på morgonen den 23:dje. Längtar så klart massor.

puchelina88 skrev 2010-03-08 10:23:29 följande:
    känns som den 23 ALDRIG kommer att komma;)
    BF 100817
  • puchelina88
    den kära leken skrev 2010-03-08 10:26:34 följande:
    Jag tycker tiden går ganska fort nu ändå. Nu är det ju bara 2 veckor kvar. När vi fick tiden var det 6 hela veckor. Det kändes som en evighet. Men kan tänka mig att de sista dagarna kommer snigla sig fram. Som tur är så ska jag på konfrens måndagen innan och sen är det dirket på morgonen den 23:dje. Längtar så klart massor.
    jo va ul den 8 feb då va allt bra med den där inne!!
    så de måste ju vara bra nu me lr hur;)
  • den kära leken

det är säkert bra.

Måste nog försöka börja med lite yoga eller annat strechövning. Har blivit stel som en pinne. Har ju inte riktigt kunnat röra sig som man vill dels pga yrsel och dels pga anfåddhet. Nu börjar den försvinna och jag känner hur alla muskler blivit korta och spända.

puchelina88 skrev 2010-03-08 10:32:04 följande:
    jo va ul den 8 feb då va allt bra med den där inne!! så de måste ju vara bra nu me lr hur;)
    BF 100817
  • puchelina88
    den kära leken skrev 2010-03-08 10:35:30 följande:
    det är säkert bra. Måste nog försöka börja med lite yoga eller annat strechövning. Har blivit stel som en pinne. Har ju inte riktigt kunnat röra sig som man vill dels pga yrsel och dels pga anfåddhet. Nu börjar den försvinna och jag känner hur alla muskler blivit korta och spända.
    okej jo ja börjar känna av lite av becknet lr hur det stavas;)
    Har du vart på något ul innan?
    Kolla du in min nya magbild?
    har ni börjar handla nått en då?
    vi har kollat lite vagnar och så men inte köpt nått en!!
    men man vill ju börja köpa nått;)
    vilken tid ska du på RUL?
    vi har kl 10
  • den kära leken

Vi har tid direkt på morgonen, 7:45.
    Ja vi var på ett VUL i vecka 7+0
    Nej vi har inte handlat nåt. Efter RUL ska vi kolla över vad vi behöver. Kommer få massa av mamma och mina syrror. Vagn kommer vi köpa på blocket. För min del spelar det inte så stor roll hur den ser ut bara den har stora hjul så den går att köra på grusvägar, vi bor på landet och jag går aldrig i affärer frivilligt.

Jag har inga känningar i bäckenet ännu. Inga foglossningar. Får lite ont i svanken om jag står upp för länge men så har det alltid varit.

puchelina88 skrev 2010-03-08 10:37:57 följande:
    okej jo ja börjar känna av lite av becknet lr hur det stavas;) Har du vart på något ul innan? Kolla du in min nya magbild? har ni börjar handla nått en då? vi har kollat lite vagnar och så men inte köpt nått en!! men man vill ju börja köpa nått;) vilken tid ska du på RUL? vi har kl 10
    BF 100817
  • puchelina88
    den kära leken skrev 2010-03-08 10:43:36 följande:
    Vi har tid direkt på morgonen, 7:45.Ja vi var på ett VUL i vecka 7+0Nej vi har inte handlat nåt. Efter RUL ska vi kolla över vad vi behöver. Kommer få massa av mamma och mina syrror. Vagn kommer vi köpa på blocket. För min del spelar det inte så stor roll hur den ser ut bara den har stora hjul så den går att köra på grusvägar, vi bor på landet och jag går aldrig i affärer frivilligt. Jag har inga känningar i bäckenet ännu. Inga foglossningar. Får lite ont i svanken om jag står upp för länge men så har det alltid varit.
    okej ja vill köpa nått nu men vet inte om man vågar men vi har ju gått snart halva tiden så de här ska väl gå vägen för oss;)
    vi hitta en vagn paket pris 4500 för vagn och bilbarnstol hos anna och axel i Tranås så vi ska väl åka in dit efter RUL!!
  • den kära leken

Du vågar säkert handla nu!

puchelina88 skrev 2010-03-08 10:48:58 följande:
    okej ja vill köpa nått nu men vet inte om man vågar men vi har ju gått snart halva tiden så de här ska väl gå vägen för oss;) vi hitta en vagn paket pris 4500 för vagn och bilbarnstol hos anna och axel i Tranås så vi ska väl åka in dit efter RUL!!
    BF 100817
  • puchelina88
    den kära leken skrev 2010-03-08 10:52:16 följande:
    Du vågar säkert handla nu!
    jo skulle vilja ha nått här hemma för man har inte riktigt fattat att man ska ha barn ;)hehe vi har ju 4 bilder på Mini!
    gud vilket fint väder de är i dag hoppas snön smälter nu;)
    de är så halt utanför vårat hus nu!!
  • den kära leken

Själv avskyr jag att handla och har bestämt mig för att jag slipper fram till RUL men sen måste jag ta tag i det.

Jo det är underbart med solen och våren. Snön smälter massor. I helgen upptäckte jag till min stora glädje att det närmast husväggen, där det är varmast och snön förvunnit, att det sticker upp påskliljor och lite annat :) Underbart. Men vill gärna att snön försvinner från vår lilla grusväg nu. Det är isigt som bara den och går inte riktigt att köra på ännu. Men jag hoppas på slutet av veckan.

puchelina88 skrev 2010-03-08 10:54:49 följande:
    jo skulle vilja ha nått här hemma för man har inte riktigt fattat att man ska ha barn ;)hehe vi har ju 4 bilder på Mini! gud vilket fint väder de är i dag hoppas snön smälter nu;) de är så halt utanför vårat hus nu!!
    BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10