Inlägg från: Familjen Mu |Visa alla inlägg
  • Familjen Mu

Vi fortsätter, Bf aug 10

Familjen Mu skrev 2010-08-11 21:05:59 följande:
    Nä nu missar ni väl inte "Livet på BB" på kanal 5?
    Hej sålänge!
    Missade hur gammal den yngre tjejen är, någon som hann höra det?
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu
    Malinski79 skrev 2010-08-11 21:31:10 följande:
    Jag måste bara få säga att de är såååå otaktiska ju..de skriker ju bara, man ska ju ANDAS det va det som hjälpte mig förra gången...det va guld värt att andas sig genom värkarna!!!
    Lättare sagt än gjort.

Skrek nog själv ganska mycket min första förlossning!
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu
    Perssonlund skrev 2010-08-12 08:23:26 följande:
    Måste fråga, vet ni om det är farligt, eller om det är en dålig ide att färga ur håret när man är gravid?
    Nope inte farligt. Jag har färgat ett par ggr under grav. o det har blivit hur bra som helst!

Wiiiie...Idag går man in i sista veckan (förhoppningsvis) alltså vecka 40 idag Tungan ute
  • Familjen Mu
    Malinski79 skrev 2010-08-12 09:53:24 följande:
    GRATTIS till förhoppningsvis sista veckan
    Tack tack...ja jag hoppas verkligen att det är SISTA veckan nu, helst sista dagen oxå haha!
    Längtar ju ihjäl sig.
  • Familjen Mu
    Mandy86 skrev 2010-08-12 10:24:38 följande:

Grattis till er som går in i sista veckan - nära nu!!

BF+3 idag, lugnt hittills..hade typ 1 värk igårkväll så inget att hurra för..tror mitt bäcken håller på att töja sig för har ont i bäckenbenet på ena sidan ibland

Frukost nu, blev att ligga kvar i sängen idag då jag nu gått med förkylning o varit hes i 11 dagar!

Tack tack o lycka till själv!

Vart på toa precis och "plopp" så kom slemproppen o nu har jag molande värk o sammandragningar!
    Och jag e själv hemma me dottern...Aaaaah!
  • Familjen Mu
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-12 10:30:20 följande:

Ni som fått slemmisen alltså hur stor är den för er?

Min kommer  ju i små,små mängder i omgångar bara

Första gången jag sett/hört den...Ramlade ju ner i toastolen hehe...Men den var väl ca 2 cm eller ja jag vet inte!
  • Familjen Mu
    Mandy86 skrev 2010-08-12 10:35:18 följande:
    Åh men det är ju typiskt sådant som jag går och väntar på och tittar efter tecken! Lät rätt så roligt att den bara ploppade ut sådär..nu är du på G får vi hoppas
    Ah jag hoppas på de! Nu väntar jag bara på att frugan ska komma hem (ringt hem henne) så lilleman får gärna vänta lite till hehe!
  • Familjen Mu
    LillSkruttet skrev 2010-08-12 10:41:46 följande:
    Hoppsan!! Tror att min slemmis gått i små små bitar under senaste veckan. Inget stort plopp i toaletten, utan mer som äl-flytningar, typ gelé och både genomskinligt och lite gult. Var lika med dottern innan hon kom, några veckor innan hon föddes, så var det så där. Sen på natten innan hon kom fick jag en rosa flytning och 1 timma senare kom värkarna, regelbundet från start, sen är hon född 9 timmar senare.
    Så jag torkar mig ihärdigt och granskar pappret och väntar och väntar på det där rosa.

Jag gick in i v 39 idag!! 2 veckor kvar till BF, men just nu känns det faktiskt som en evighet. MÅSTE man verkligen vänta ända tills dess?? Antagligen, då jag gick över med dottern också. Hon föddes BF+6. Och tydligen kan man vänta att andra barnet kommer ca 2-3 dagar tidigare än första....dvs BF+3 (alt 4). Låååångt dit!!!
    Jag "letar" oxå frenetiskt efter dedär rosa.

Nu har min molande värk blivit mer värk värk o de trycker på ordentligt. Jag hoppas verkligen inte jag blir lurad nu igen! Ringde iallafall förlossningen o snackade med en supersöt bm o hon sa att det mycket väl kan vara på G nu då jag födde vår dotter i vecka 39+3 (vecka 39+0 idag/vecka 40)
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-08-12 10:50:11 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Kom just hem å uppdaterar en snabbis, hahaha var hos Bm nu å ska tillbax in, dom tror att jag kan ha haft vattenavgång å inte att jag kissat som jag trott, men dom e osäkra så det ska kollas nu kvart över 11, min prins ligger sååå långt ner i mitt bäcken som han bara kan nu, hon sa-nu kommer han inte längre ner än att det drar igång...så jag ska tillbax till läkare nu, OM mitt andrenalin ökar...mitt sf mått har sjunkit ganska så mkt, pga han ligger så djupt ner nu...blodtryck var bra samt hans hjärtljud...dom sa att hans huvud kan ha täppt till ev vatten...så nu ska jag tillbax in om en liten stund, e bara hemma å vänder igen.

Håll tummarna för mig nu :) puss på er
    Åååh vännen, håller tummen för dig att det är på G nu men vänta in mig haha.
    Min slemmis har ju gått Tungan ute

Kraaaam!
  • Familjen Mu

Hej tjejer!

Ingen baby har kommit än Rynkar på näsan men rosa på pappret idag så kanske har jag börjat öppna mig nu?!

Fredag den 13.e och allt idag...vår turdag så idag kanske lilleman kommer, skulle varit lite kul!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10