Inlägg från: Familjen Mu |Visa alla inlägg
  • Familjen Mu

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-08-18 08:18:14 följande:
    Fick en tid kl 2 idag, för bedömning om igångsättning som ev blir redan imon.....
    Gomorrn!

Va skönt för dig gumman, lycka till!
    Kramar
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu
    tetta skrev 2010-08-18 09:06:21 följande:
    Idag är det Bf och nu får det komma igång. Orkar inte mer....
    Förstår dig...har oxå bf idag!

Men sitter i telefon med förlossningen nu så får vi se vad dem säger!
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu

Har nu kollat lite i mina graviditetsanteckningar och det är inte "bara" i strax över en månad jag haft förvärkar utan i hela 3 månader. Dem började redan i maj...då  jag var i vecka 26+! Förvånad

• Familjen Mu

Tack så mycket carohl. Hur går allt för er?

Perssonlund skrev 2010-08-18 09:50:25 följande:
    OJ,inte dåligt!!! Vad sa dom på förlossningen,eller vem du nu pratade med? Skrattande
    Dem var rätt så noncelanta....sa att det är normalt att som omföderska ha mycket förvärkar o blablablaaa...
    Men jag sa då att jag är helt slutkörd, får ingen sömn och jag ska ju även orka när väl lilleman kommer.

Hon bad mig då att ringa Spec.mvc för kontroll men där är det ingen som svarar så matade in ett medd och så får jag avvakta och se om någon ringer upp mig!
  • Familjen Mu

Ingen baby har anlänt på sin födelsedag idag...Men full i liv är han iallafall och verkar trivas bra därinne i min livmoder!

Har mailat Pregga men inget svar så kanske hon är inne och föder! Isåfall önskar jag dig all lycka snäckan!

• Familjen Mu
    carohl skrev 2010-08-18 21:50:55 följande:
    Hej tjejer!

Jag har pratat med Pregga hon ville att jag skulle berätta för er hur det ligger till.
    Hon fick ju en till hinnsvepning och det gjorde att hon ska läggas in på mölndalssjukhus nu eller hon är redan där. Hon ska få sömnmedd så att hon kan få vila upp sig inför imorgon då de ev sätter igång henne. Vi håller att allt ska gå som på räls nu för att hon hade extremt ont, jag fick ont i hjärtat och hade inget annat än velat varit hos henne.
    Kände på mig att det var något sådant!

Hoppas allt går bra nu och att du (Pregga) får träffa din lille prins imorgon. Kan ju inte säga annat än att jag är lite avis, fast självklart unnar jag dig detta...vet ju hur jobbigt även du haft det med oro och mycket värkar!

Massor av bamse och styrkekramar till dig snäckan och lycka till imorgon!
  • Familjen Mu
    carohl skrev 2010-08-19 08:26:14 följande:
    Hej tjejer!

Jag har hälsat till Pregga från er. Hon tackar så mycket.
    Hon blir igångsatt idag så äntligen ska hon få träffa Dominic.
    Stackarn hon har legat och spytt som attans pga nån spruta de gav henne.
    Jag vet inte mycket mera, tänkte bara logga in och uppdatera.

Massor med kramar till er, måste skynda mig nu till sjukhuset då vi ska träffa läkaren. Alexis har inte fått träffa doktorn än så det är dags. Det blir PKU-test och vägning!

Kram

Åh äntligen Pregga. Hoppas att allt går bra idag! Massor av kramar

tetta skrev 2010-08-19 08:59:27 följande:
    Hej tjejer,,,

Har legat med värkar var 10:e minut hela natten. Hade tid till bm nu på morgon och kom precis hem. Hon konstaterade värkar!
    Jag är öppen 3cm! Livmodertappen är ca 1 cm och snart utplånad. Huvudet stod långt ner. Ovanför spinae som de säger. ( Huvudet stod så på de andra när jag kom in till förlossningen.)
    Hon gjorde en hinnsvepning som känns nu!

Så nu ska man röra på sig och inte vila... Lättare sagt än gjort när man knappt sovit på hela natten..

Hoppas det verkligen kör igång rejält nu! Vil ha ondare Demon 
    mmmm har en värk nu.... mumma!  Skrattande

Håller tummen för dig oxå...Både du, Pregga och jag hade ju BF igår!

För mig verkar det då inte hända så mycket så tänkte åka upp till Spec. Mvc idag för hinnsvepning. Är öppen ca 2½ cm o tappen 1-1½ cm kort o väldigt mjuk o mogen! Så nu vill jag bara hjälpa det lite på traven Tungan ute

Mandy86 skrev 2010-08-19 09:06:22 följande:
    Godmorgon! Så är man på BF+10 idag
    Haft mensvärk hela natten och ska på extra BM besök om två timmar
    hoppas att jag också öppnat mig mer nu. Och att hon fixerat sig vilket hon inte hade i måndags

Blir ju igångsatt först nån gång nästa vecka annars.....suck

Och känner verkligen med dig som gått över tiden med hela 10 dagar. Hoppas verkligen att din förlossning sätter igång snart vännen! Hoppas verkligen att du öppnat dig mer nu!

• Familjen Mu

Hoppar bara in en snabb sväng...nyss hemkomna! Flört

Nu är han här...vår lilleprins K.

Han föddes igår torsdagen den 19.e augusti klockan 20.44.

Längd: 51 cm Vikt: 3180 gram.

Förlossningen gick väldigt fort.
    Från att vara öppen 5 cm klockan 20.30 till att föda honom 14 minuter senare.

• Familjen Mu
    Tusen tack allihopa! {#emotions_dlg.flower} Skål

Nope jag fick ingen hinnsvepning igår då,läkaren tyckte att jag inte var tillräckligt mogen. Men tji fick hon för visst vart jag mogen och likaså vår lille prins!

Han är världens snällaste och har en helt underbar storasyster som är så stolt!

Förresten, hur har det gått för Pregga?
  • Familjen Mu
    Malinski79 skrev 2010-08-20 14:55:44 följande:
    Hahaha..Ja du va väl MOGEN om någon då

Pregga fick sin discoprins igår...Så ni fick samma dag
    Japp!

Och vad roligt. Gratulerar snäckan!
    lullelulle skrev 2010-08-20 16:01:54 följande:
    tapp-fråga!

Har bf idag! Var hos bm och min tapp är nu helt mjuk men inte öppen ngt. Hon försökte verkligen komma åt att göra hinnsvepning men det gick inte. Huvudet är fixerat men inte helt nedsjunket ännu...hon vågade inte säga när bebben skulle komma, allt från inatt till om tio dagar.
    Tänkte bara höra om ni har ngn erfarenhet...?
    Familjen Mu- Grattis! Låter ju lovande, var du inte heller öppen eller vad menar läkaren med inte mogen?
    Jo jag var öppen 2 cm men hon tyckte att den inre livmodermunnen var lite tajt.
    elinnnnn skrev 2010-08-20 17:49:13 följande:

Familjen MU: Tusen grattis och gud vilken sötis! skååål hihi {#emotions_dlg.flower}

Tusen tack!
  • Familjen Mu
    Pregga...gud vilken helt underbart söt liten gosse. Stort grattis!

Vilken tid födde du? Tungan ute

Bamsekramar till dig o dina fina barm!
  • Familjen Mu
    Gratulerar till alla nya små babysar Solig
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 070706 & en prins född 100819 ♥
  • Familjen Mu

Hej hej tjejer!

Här är ett st kvar av er som väntar på ert lill* underverk...under tiden så har vår son hunnit bli 11 dagar Glad

Men trots sin unga ålder håller hans 2 övre hörntänder att spricka genom. Det är ju väldigt tidigt.
    Han ser ut som en liten vampis hihi Tungan ute Tyckte att vår dotter var tidig med sina tänder då hon endast var 4½ månad när första tanden tittade fram men 11 dagar?!?!

♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 070706 & en prins född 100819 ♥
  • Familjen Mu
    Familjen Mu skrev 2010-08-30 12:30:08 följande:
    Hej hej tjejer!

Här är ett st kvar av er som väntar på ert lill* underverk...under tiden så har vår son hunnit bli 11 dagar Glad

Men trots sin unga ålder håller hans 2 övre hörntänder att spricka genom. Det är ju väldigt tidigt.
    Han ser ut som en liten vampis hihi Tungan ute Tyckte att vår dotter var tidig med sina tänder då hon endast var 4½ månad när första tanden tittade fram men 11 dagar?!?!
    Blev lite fel...

Menar ju "Här är det ett par st kvar av er..."
  • Familjen Mu
    elinnnnn skrev 2010-08-30 12:34:36 följande:
    ojdå redan??? nog ovanligt att få hörntänder först .. och särskilt vid 11 dagar :)
    hoppas det går bra med den lille, ammar du?
    Javisst är det tidigt. Ska på hans första bvc-besök idag så ska höra med bm då.

Önskar er alla en fin dag och fortsatt trevlig vecka!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10