• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn

malten och lillabambi> tack for era svar.
    igar somnade lillan 22.30 och sov hela natten anda till 6.30!!!
    superskont men tror nog det bara var en engangs foreteelse. tyvarr.
    men kan ju alltid hoppas =)

• lillabambi
    elinnnnn skrev 2010-12-07 10:46:16 följande:
    malten och lillabambi> tack for era svar.
    igar somnade lillan 22.30 och sov hela natten anda till 6.30!!!
    superskont men tror nog det bara var en engangs foreteelse. tyvarr.
    men kan ju alltid hoppas =)
    håller tummarna för dig vännen att de fortsätter så :){#emotions_dlg.flower}
  • elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-12-07 11:06:01 följande:
    håller tummarna för dig vännen att de fortsätter så :){#emotions_dlg.flower}
    tack min van =)
  • elinnnnn

klockan 21.30 somnade lillan ikväll.
    efter massa skrik (ja för att hon vart vaken sen kl.18, oftast orkar hon bara vara vaken max 2 timmar annars blir hon för trött som ja precis som ikväll ;)

jag visste att hon var hungrig vid 21 eftersom hon inte ätit sen 18. men hon gallskrek så fort jag la henne i sängen. jo vi liggammar 99% av gångerna här och har så gjort sen hon föddes. inget funkar lika bra.
    igår när hon skulle somna så hjälpte det bara att bära runt henne och ha bröstvårtan på hennes läppar inte ens i munnen haha.
    så idag tänkte jag, jag provar samma metod som igår.
    lillan tar då tag i vårtan och börjar äta! haha jaja så nu har jag gått och ammat henne ikväll.
    helt sjukt ju. men läste det nånstans här på FL att andra visst också var tvungna att göra så för att deras 3 månaders annars inte ville äta.
    konstiga barn haha men älskade och fina såklart.

jaja, ville bara dela med mig av min glädje över att lillan sover! dessutom en timme tidigare än igår. förhoppningsvis sover hon tills imorrn bitti!!

och en annan sak jag är glad över är att jag fixat till så jag kan skriva svenska alfabetet inkl.åäö haha

• puchelina88

min kille har fått hosta och är snorig och har lite feber tycker såååå synd om honom..
    hmm kan de va tänder på g??

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-12-08 10:39:38 följande:
    min kille har fått hosta och är snorig och har lite feber tycker såååå synd om honom..
    hmm kan de va tänder på g??

om han har hosta och snorig så tror jag nog mer det är vanlig förkylning.

hoppas han mår bättre snart. kram

• Kitty 82

Åh lever denna tråden Vad nice

allt bra med er?

Kram från mig (Fd Nallepuhmamma)

• elinnnnn

min lilla skiker så högt, hon fäktar med armarna o spänner hela kroppen raklång...nån som kan gissa varför?jag vet inte varför men vaggar henne oo försöker trösta... hon har hållt på såhär ända sen hon blev 3 månader men jag tycker bara det blir värre o värre :(

Kitty 82 skrev 2010-12-08 11:04:15 följande:

Åh lever denna tråden Vad nice

allt bra med er?

Kram från mig (Fd Nallepuhmamma)

kram tbx
  • Fröken Catrin

Hej tjejer&bebbar!
    Hoppas allt är bra. Är här inne och kikar bortemellan men hinner inte skriva något. Eller så är jag för trött. ;P
    Här växer Nellie så det knakar och är redan över 4 månader. :)

Såg att ni skrev om rutiner och sömn.
    Nellies dag ser ut ungefär så här: vakna vid ca 7.30 (äter i sängen), sover igen vid 9-10, äter vid 11, sover igen vid 13-14, äter vid 14-15, sover en stund till vid ca 17, äter 18, sen äter hon igen vid 19.30-20.00 efter ett ev. bad och påklädning av pyjamas och läggs sen i sin säng och somnar själv. Under daglurarna så blir det ca 30-45 mins tupplurer (sover oftast själv då också). På nätterna sover hon mellan ca 20-05 och har gjort ett tag. Men nu är hon förkyld så då har hon vaknat vid 00 och 03 också. Hoppas dom uppvaken försvinner med förkylningen :)
    Vi har varit väldigt bortskämda med hennes sömn, iaf nattetid! :)

När hon är vaken så är hon väldigt aktiv, pratar en massa. Skrattar och går på! :) Massor av energi, och ibland väldigt mycket temprament ;D Rullar runt från rygg till mage, men ännu inte helt om från mage till rygg. Försöker hasa sig fram också, men det är ju lite jobbigt att hålla huvudet uppe samtidigt som man trycker ifrån med benen :) 
    Hon har även fått smaka på gröt (banan) och puré. Mango är favoriten tydligen :)

Hoppas allt är bra med er! Och att vi "hörs" snart igen! :)
    Stor kram från oss! <3

Nellie 1/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • elinnnnn
    Fröken Catrin skrev 2010-12-08 21:26:51 följande:
    Hej tjejer&bebbar!
    Hoppas allt är bra. Är här inne och kikar bortemellan men hinner inte skriva något. Eller så är jag för trött. ;P
    Här växer Nellie så det knakar och är redan över 4 månader. :)

Såg att ni skrev om rutiner och sömn.
    Nellies dag ser ut ungefär så här: vakna vid ca 7.30 (äter i sängen), sover igen vid 9-10, äter vid 11, sover igen vid 13-14, äter vid 14-15, sover en stund till vid ca 17, äter 18, sen äter hon igen vid 19.30-20.00 efter ett ev. bad och påklädning av pyjamas och läggs sen i sin säng och somnar själv. Under daglurarna så blir det ca 30-45 mins tupplurer (sover oftast själv då också). På nätterna sover hon mellan ca 20-05 och har gjort ett tag. Men nu är hon förkyld så då har hon vaknat vid 00 och 03 också. Hoppas dom uppvaken försvinner med förkylningen :)
    Vi har varit väldigt bortskämda med hennes sömn, iaf nattetid! :)

När hon är vaken så är hon väldigt aktiv, pratar en massa. Skrattar och går på! :) Massor av energi, och ibland väldigt mycket temprament ;D Rullar runt från rygg till mage, men ännu inte helt om från mage till rygg. Försöker hasa sig fram också, men det är ju lite jobbigt att hålla huvudet uppe samtidigt som man trycker ifrån med benen :) 
    Hon har även fått smaka på gröt (banan) och puré. Mango är favoriten tydligen :)

Hoppas allt är bra med er! Och att vi "hörs" snart igen! :)
    Stor kram från oss! <3
    hej tjejen!
    hoppas hon blir av med förkyllningen snart.
    kram tillbaks
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10