• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Oväntad

Läste om mens och jag har inte fått någon än (Han är 3mån idag) och helammar. Har gjort ett ul på äggstockarna efter då jag blödde länge och där såg de att det kommer dröja ett bra tag innan det kommer igång igen. Bara plus alltså Glad

Har någon av er tum/finger sugare? Isåfall hur löser ni vantar dessa tider?

• Oväntad
    elinnnnn skrev 2010-12-09 08:23:36 följande:
    förresten hur mkt går era bebisar upp i vikt nu? genomsnitt i veckan
    På min bvc så sa dom att barnen går ungefär upp mellan 70-100g i veckan vid 3-4 månader. Min son ligger lite högre men det är också helt ok.
  • elinnnnn
    Oväntad skrev 2010-12-17 07:13:52 följande:
    Läste om mens och jag har inte fått någon än (Han är 3mån idag) och helammar. Har gjort ett ul på äggstockarna efter då jag blödde länge och där såg de att det kommer dröja ett bra tag innan det kommer igång igen. Bara plus alltså Glad

Har någon av er tum/finger sugare? Isåfall hur löser ni vantar dessa tider?

skönt att slippa :) verkar som att jag kanske inte får min mens igen. jag hade den sist den 15november, och jag har inte fått den igen ännu. känns inte som den är på G heller... konstigt. men men vi får väl se =)
    Min lilla suger på fingrarna fast vi har ju inga vantproblem eftersom vi inte bor i Sverige, så tyvärr kan jag inte ge dig några tips =)

Oväntad skrev 2010-12-17 07:15:41 följande:
    På min bvc så sa dom att barnen går ungefär upp mellan 70-100g i veckan vid 3-4 månader. Min son ligger lite högre men det är också helt ok.

Tack för det svaret =) Min lilla går nog upp ungefär så mkt i veckan. Vi ska snart till doktorn med henne igen och ska då väga henne och mäta, det har vi inte gjort sen hon var typ 2 månader. Eller ja vi har vägt henne härhemma emellanåt för att hålla ett öga på vikten men inte varit på "BVC". Här kostar det 700kr/besök så det blir inga "mät, vägningar". Utan det blir besök mer sällan men då kör vi allt. Väga, mäta, vaccinationer, läkar undersökning osv.

• elinnnnn

igår vände lillan sig för första gången från rygg till mage. bara så ni vet :P

ja hon må vara den sista i gruppen som gjort det kanske men jag är lika glad för det haha, lillan blir 4 månader om 3 dagar och inte förräns för ett par veckor ssen kunde hon ligga på magen utan att gråta,japp så var det med det :D

och förresten, jag har fortfarande inte fått min mens sen förra månaden. Kan den ha försvunnit igen månntro??

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-12-16 08:32:39 följande:
    bubbis10: mitt inlägg till dig har visst försvunnit. men jag beklagar sorgen,igen. kramar
    förresten, skönt att discoprinsen kan använda napp igen :) min dotter vill inte ha napp längre, rättså skönt men ändå jobbigt eftersom hon vill ha bröstet istället. lite svårt att "slänga" fram bröstet i tid och otid haha
    Hej gumman, snubbalr in en snabbis å tackar så mkt...det går upp å ner känslomässigt nu,samtidigt som jag e världens lyckligaste för mina barn....ja nappen e helt fantastisk, haha jaa men aså min lille bubbis vill gärna ta tutten ist för nappen emellanåt åxå, då duger inget annat..men det e ju bara gos :)

Ang att vår älskade papi lämnat oss i stor sorg å saknad så e jag bannad att gå på begravningen,trots att jag satt där min efter att han tog sitt sista andetag...han frågade efter MIG å bubbis på sjukan..gissa varför?
    Mitt x ställde ulötimatum-ge mig gemensam vårdnad eller så får du inte komma på begravningen!!
    Tror han far skämms över sin son beteende där han är i himmelen nu, för vi tyckte väldigt mkt om varandra.

men nu får han ju ta vad som kommer åså. Vårt barn är ingen förhandlingsvara!

Kramar
  • Malinski79

Hej tjejer!!!!

Jag har INTE glömt bort er Har bara varit allmänt mycket här på sistone... Moa har hunnit bli ca 3,5 mån, å Elinnnn..Moa vänder sig inte från rygg till mage än, hon är rätt nöjd med att ligga på rygg

Mensen kom snabbt tillbaka här, tror den kom redan efter ca 1,5 mån (har ju inte ammat alls)...

Pregga: Tänker på dig gumman (men det vet du ju)... Men va ska ditt X säga då om du bara går till begravningen ändå, verkar ju HELT jävla sjukt att du inte ska få gå dit?!?!?!?

Hoppas alla barn + mammor mår bra såhär i juletider!!!!!

Ella 070911<3 Moa 100907<3
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-12-19 20:47:55 följande:
    Hej tjejer!!!!Jag har INTE glömt bort er Har bara varit allmänt mycket här på sistone... Moa har hunnit bli ca 3,5 mån, å Elinnnn..Moa vänder sig inte från rygg till mage än, hon är rätt nöjd med att ligga på rygg Mensen kom snabbt tillbaka här, tror den kom redan efter ca 1,5 mån (har ju inte ammat alls)...Pregga: Tänker på dig gumman (men det vet du ju)... Men va ska ditt X säga då om du bara går till begravningen ändå, verkar ju HELT jävla sjukt att du inte ska få gå dit?!?!?!?Hoppas alla barn + mammor mår bra såhär i juletider!!!!!
    Ella 070911<3 Moa 100907<3

tack för att du delar med dig. min lilla blir 4 mån på onsdag :=)
  • puchelina88

Viktor vägde 7560 och va 65 cm lång i torsdags.
    den 4 jan blir det sprutor igen:(

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-12-20 11:51:58 följande:
    Viktor vägde 7560 och va 65 cm lång i torsdags.den 4 jan blir det sprutor igen:(

vilken stor gosse. hur mkt vägde han när han föddes? vi ska å väga och mäta vår lilla flicka snart också och här vaccineras dem vid 4 månader så det blir spruta/sprutor igen här med :(
  • puchelina88
    elinnnnn skrev 2010-12-20 13:37:34 följande:
    vilken stor gosse. hur mkt vägde han när han föddes? vi ska å väga och mäta vår lilla flicka snart också och här vaccineras dem vid 4 månader så det blir spruta/sprutor igen här med :(
    Han vägde 4140 och va 50 cm lång när han föddes.
    aha okej här är de vid 5 månader.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10