• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-12-29 09:40:22 följande:
    I går vände sig Viktor från mage till rygg;)
    coolt=)
    min flicka vände sig från rygg till mage...fast hon har inte gjort det mer än vid ett tillfälle haha
  • tetta
    elinnnnn skrev 2010-12-29 09:40:02 följande:
    hon är ungefär lika gammal som vår dotter och ungefär lika stor/tung. men hon ser mycket större ut än vår flicka. fast i och för sig så ser vår dotter stor ut på foton. :)
    söt är hon din lilla Emma
    kram tillbaks
    Tack!

Hon har så gosiga kinder. Nyfiken på allt!.

Hon rullar här fram och tillbaka. Hittade henne under bordet nyss!
    :)
    Ellinor 991107, Linnéa 020311, Emma 100824
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-12-29 18:57:55 följande:
    Tack!

Hon har så gosiga kinder. Nyfiken på allt!.

Hon rullar här fram och tillbaka. Hittade henne under bordet nyss!
    :)
    hahaha tur hon inte hade rullat så långt hahaha
    gud vad gulligt
  • Regnbågslycka
    Oväntad skrev 2010-12-29 08:37:05 följande:
    Men borde inte det vara någon form av rekord? Skrattande
    Ah kanske de hehe Tungan ute

Hans storasyster var oxå väldigt tidig med mycket. Men sen ska man ju inte jämföra, barn är ju så olika...

.
    ...`·.,(¯`·´¯)........。☆。*。☆
    .`·.,(¯`·´¯)..........★。\|/。★
    (¯`·´¯).·´(¯`·´¯)...♥ Happy New Year ♥ 2011
    ...` ·.·´(¯`·´¯).....★。/|\。★
    ......`·.,(¯`·´¯)........。☆
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Fröken Catrin

Hoppas allt är bra med er alla och att ni haft en god jul och ett gott nytt år! Här har vi haft det mysigt hela storhelgen!

Till veckan är det dax för vaccination igen eftersom Nellie blir 5 mån idag, usch och fy. Tur att sambon är hemma och ledig fram till den 12:e :)

God fortsättning på det nya året! Hoppas ni får ett underbart år med nära och kära! :)

Stor kram från oss!
    Höra snart igen! :)

• mammailund85

gott nytt år alla

e!inn tack för tipset om att sova i egen säng. noah sover fortfarande i vår säng men vi ska köpa en säng och börja testa så smått.

äntigen har noah fattat tycke för smakisarna, majs gjorde succe och likaså morot. ska kanske tesra med lite gröt på kvällen, nån som gjort det och fått barnet att sova längre? noah vaknar fortfarande många ggr varje natt, det har tyvärr snarare blivit sämre på siståne   

• elinnnnn

catrin: tack detsamma! malten: så lite så, hoppas det funkar för er som det gjorde för oss. Jag la även i min tröja som jag haft på mig under dagen i lillans säng (för extra trygghet?) jag har inte börjat med smakisar ännu, denna gången. men då jag har 3 barn sen innan så kan jag svara ändå :D japp jag brukade ge gröt på kvällen och visst blev det mer sömn då. min lilla som är 4 månader sover oftast från 22-4 äter lite och sover vidare till 7 eller 8. men nu i några dagar har hon vaknat en gång i timmen, och igår somnade hon inte förräns 00.30 men det är ju så, perioder beroende på utvecklingsperiod och sånt också

• mammailund85

okej jag gav lite gröt igår och han gillade det, men det var bara nån matsked så det gjorde ju ingen skillnad på sömnen förstås. men jag får gradvis öka och se hur det funkar. kul att han gillade det iaf! 

• elinnnnn
    Malten skrev 2011-01-02 10:03:46 följande:
    okej jag gav lite gröt igår och han gillade det, men det var bara nån matsked så det gjorde ju ingen skillnad på sömnen förstås. men jag får gradvis öka och se hur det funkar. kul att han gillade det iaf! 

jo självklart behövs det nog mer än en matsked ;) men som du sa man ökar ju lite i taget. det är det bästa så man hinner märka om magen klarar det eller ej. kul han gillade det :) hur gammal är han? min dotter är 4månader och nån vecka men jag tänker inte börja ännu. 6månader tror jag hon kommer bli innan jag börjar med smakisar, men vi får se hur det blir, hon börjar ju redan intressera sig för mat, hon sitter ju med oss när vi äter och undrar nog varför hon inte får :D
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10