• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-12-20 14:04:24 följande:
    Han vägde 4140 och va 50 cm lång när han föddes.
    aha okej här är de vid 5 månader.
    aha ungefär lika mycket som våran dotter. hon vägde 4190 fast hon var 52cm lång när hon föddes. vi ska väga henne o mäta henne imorrn på hennes 4 månaders dag. spännande att se "svart på vitt" hur mkt hon växt. hoppas bara hon går upp i vikt som hon ska. jag helammar ju vilket gör mig lite nervös, man vet ju inte hur mkt hon får i sig..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-12-18 08:57:54 följande:
    Oväntad skrev 2010-12-17 07:15:41 följande:
    På min bvc så sa dom att barnen går ungefär upp mellan 70-100g i veckan vid 3-4 månader. Min son ligger lite högre men det är också helt ok.

Tack för det svaret =) Min lilla går nog upp ungefär så mkt i veckan. Vi ska snart till doktorn med henne igen och ska då väga henne och mäta, det har vi inte gjort sen hon var typ 2 månader. Eller ja vi har vägt henne härhemma emellanåt för att hålla ett öga på vikten men inte varit på "BVC". Här kostar det 700kr/besök så det blir inga "mät, vägningar". Utan det blir besök mer sällan men då kör vi allt. Väga, mäta, vaccinationer, läkar undersökning osv.

Gumman, min lille bubbis går upp ca 130 i v nu, eller så..å innan var der ca 330 så han går inte upp lika mkt längre MEN tänk så skulle dom fortsätta i den takten som innan då hade dom blivit smällfeta, haha ang att vända sig om så gillar min bubbis å göra detta men sen kan det gå dagar då han inte gör det alls..
    helsike va dyrt 700 spänn??? shit va hutlöst å tråkigt..
    Oväntad skrev 2010-12-17 07:13:52 följande:
    Läste om mens och jag har inte fått någon än (Han är 3mån idag) och helammar. Har gjort ett ul på äggstockarna efter då jag blödde länge och där såg de att det kommer dröja ett bra tag innan det kommer igång igen. Bara plus alltså Glad

Har någon av er tum/finger sugare? Isåfall hur löser ni vantar dessa tider?
    Min lille älskar ju sin napp, det bästa efter tutten men tappar han den så åker tummen in direkt,men han har ju bara vantar på sig när vi e ute å då har han napp å oftast så somnar han när han e i vagnen.

Måste fråga er andra-sover era bebisar mkt? min e en piggelin aså, vaken i 8 timmar i sträck utan problem å tar en powernapp i 10 min sen e han såå glad, hahaha busungen :)
    Malinski79 skrev 2010-12-19 20:47:55 följande:
    Hej tjejer!!!!

Jag har INTE glömt bort er Har bara varit allmänt mycket här på sistone... Moa har hunnit bli ca 3,5 mån, å Elinnnn..Moa vänder sig inte från rygg till mage än, hon är rätt nöjd med att ligga på rygg

Mensen kom snabbt tillbaka här, tror den kom redan efter ca 1,5 mån (har ju inte ammat alls)...

Pregga: Tänker på dig gumman (men det vet du ju)... Men va ska ditt X säga då om du bara går till begravningen ändå, verkar ju HELT jävla sjukt att du inte ska få gå dit?!?!?!?

Hoppas alla barn + mammor mår bra såhär i juletider!!!!!
    Hej gumman :)

Vi har ju kontakt utanför fl så jag vet att vi inte e bortglömda men man har mkt att göra nu, aså jag som e ensam med 2 barn kan vara glad om jag hinner å skita typ, hahaha å sen e ju julen här å det ska pyntas å bakas mm, vilket blir en jäkla stress här då lilleman vill vara uppe i famnen helt jämt :) gosegris som han e, hihi
    jag tror att detta ang mens gäller de flesta, ammar man så kommer den oftast inte men visst kan det hända, jag helammar å den har inte kommit än...sååå skönt :)
    mm, mitt x e som han å jag vet att du finns där för mig, tusen tack för det gumman <3
    jag skulle kunna gå på begravningen ändå för att hedra ngn som jag tyckte väldigt mkt om å han tyckte dessutom väldigt mkt om mig! men mitt x hotade att använda sig av våld för att kasta ut mig ur kyrkan å det vill jag bespara barnen samt de andra....Tänk att dom ska ta dit sina polare som inte ens varit med i pappans liv, men jag som e mamma till hans barn barn får inte komma för att han försöker köra utpressning, japp sjukt e det. Men papi vet att mina tankar e med honom...

Önskar dig med fam en riktigt god jul OCH er andra åxå såklart,

kramar till er underbara
  • elinnnnn
    Bubbis10 skrev 2010-12-21 14:08:09 följande:
    Gumman, min lille bubbis går upp ca 130 i v nu, eller så..å innan var der ca 330 så han går inte upp lika mkt längre MEN tänk så skulle dom fortsätta i den takten som innan då hade dom blivit smällfeta, haha ang att vända sig om så gillar min bubbis å göra detta men sen kan det gå dagar då han inte gör det alls..
    helsike va dyrt 700 spänn??? shit va hutlöst å tråkigt..
    Oväntad skrev 2010-12-17 07:13:52 följande:
    Läste om mens och jag har inte fått någon än (Han är 3mån idag) och helammar. Har gjort ett ul på äggstockarna efter då jag blödde länge och där såg de att det kommer dröja ett bra tag innan det kommer igång igen. Bara plus alltså Glad

Har någon av er tum/finger sugare? Isåfall hur löser ni vantar dessa tider?
    Min lille älskar ju sin napp, det bästa efter tutten men tappar han den så åker tummen in direkt,men han har ju bara vantar på sig när vi e ute å då har han napp å oftast så somnar han när han e i vagnen.

Måste fråga er andra-sover era bebisar mkt? min e en piggelin aså, vaken i 8 timmar i sträck utan problem å tar en powernapp i 10 min sen e han såå glad, hahaha busungen :)Hej gumman :)

Vi har ju kontakt utanför fl så jag vet att vi inte e bortglömda men man har mkt att göra nu, aså jag som e ensam med 2 barn kan vara glad om jag hinner å skita typ, hahaha å sen e ju julen här å det ska pyntas å bakas mm, vilket blir en jäkla stress här då lilleman vill vara uppe i famnen helt jämt :) gosegris som han e, hihi
    jag tror att detta ang mens gäller de flesta, ammar man så kommer den oftast inte men visst kan det hända, jag helammar å den har inte kommit än...sååå skönt :)
    mm, mitt x e som han å jag vet att du finns där för mig, tusen tack för det gumman <3
    jag skulle kunna gå på begravningen ändå för att hedra ngn som jag tyckte väldigt mkt om å han tyckte dessutom väldigt mkt om mig! men mitt x hotade att använda sig av våld för att kasta ut mig ur kyrkan å det vill jag bespara barnen samt de andra....Tänk att dom ska ta dit sina polare som inte ens varit med i pappans liv, men jag som e mamma till hans barn barn får inte komma för att han försöker köra utpressning, japp sjukt e det. Men papi vet att mina tankar e med honom...

Önskar dig med fam en riktigt god jul OCH er andra åxå såklart,

kramar till er underbara
    haha, ja det är väl tur att dem inte fortsätter gå upp så mkt i vikt! fast å andra sidan, tänk vilka arm muskler vi hade haft då hahaha

min lilla orkar typ vara vaken i 90 minuter eller i 2 timmar högst sen blir hon gnällig och vill sova. hemskt är det när hon varit vaken i 3 timmar, som igårkväll och tar flera timmar på sig tills hon finner ro.

ang ditt ex och "papi" som du kallar honom för, så kan jag inget mer än beklaga och självklart har du rätt att vilja bespara barnen åsynen av deras mor utslängd från kyrkan. Och som du säger, så är dina tankar med honom även om du inte är på begravningen.
    många kramar till dig
  • elinnnnn

Bubbis: min dotter sover inte så mkt på dagen. men på nattensover hon typ från 21-22 till 4 sen äter hon och sover vidare till kl.8 då äter hon igen och oftast så går vi upp då men ibland somnar hon om och sover till kl.11. sen under dagen sover hon oftast typ 15-30 minuter men då orkar hon bara vara vaken i drygt en timme. bäst är när hon får sova 2 timmar i streck på dagen.

• elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-12-20 11:51:58 följande:
    Viktor vägde 7560 och va 65 cm lång i torsdags.den 4 jan blir det sprutor igen:(
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor

Min dotter vägde 6.6 kg och var ca 63 cm lång (dem mäter som kråkor här så jag tar längden med en nypa salt) på sin 4 månaders dag och japps, 3 vaccin fick hon igår. ett oralt och 2 stick. stackarn började gråta direkt när vi kom in i väntrummet, frågan är om hon minns förra gången men då var hon ju bara 2 månader. Men då fick hon 2 sprutor, vaccin oralt, + 2 hål i öronen... hoppas verkligen inte att hon kommer ihåg det och kommer vara rädd varje gång vi ska till BVC....
  • elinnnnn

alltså igår när jag var på BVC så sa doktorn att jag ska tvätta lillan mellan dem yttre blygdläpparna. det samlas ju vitt sekret där. men så vitt jag vet så ska man INTE ens sära på blygdläpparna... eller är det jag som har fel? hur gör ni som har småflickor, tvättar ni där eller ej??

• elinnnnn

god jul till er alla! hoppas ni får en helt underbart mysig dag idag. glöm inte att läsa mina tidigare inlägg och svara på dem sen när ni kikar in här igen :P

• Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2010-12-21 14:08:09 följande:
    Måste fråga er andra-sover era bebisar mkt? min e en piggelin aså, vaken i 8 timmar i sträck utan problem å tar en powernapp i 10 min sen e han såå glad, hahaha busungen :)
    Hej vännen! Länge sedan man var här inne!

Vår lilleman har en sova-äta-sova...period just nu och han växer som bara den. Han sover även hela natten hehe...Men dedär me powernapp´s känner jag igen oxå, iallafall under dagen Tungan ute

Vår plutt har även rest sig upp, jo det stämmer från sittande till stående. Min bror blev hel paff....han sa:
    "Men meeen men han är ju bara 4 månader" Jo jag blev ju lika paff jag oxå såklart hehe.

Han är en glad liten prick som piggar upp alla med sin närvaro!

Hur e era små med dregglandet? Vår lille dregglar som bara den så jag gissar på att det kan vara tänder på G!

Kramar till er alla och hoppas er jul varit helt underbar! Tomte
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • elinnnnn
    Regnbågslycka skrev 2010-12-26 23:21:59 följande:
    Hej vännen! Länge sedan man var här inne!

Vår lilleman har en sova-äta-sova...period just nu och han växer som bara den. Han sover även hela natten hehe...Men dedär me powernapp´s känner jag igen oxå, iallafall under dagen Tungan ute

Vår plutt har även rest sig upp, jo det stämmer från sittande till stående. Min bror blev hel paff....han sa:
    "Men meeen men han är ju bara 4 månader" Jo jag blev ju lika paff jag oxå såklart hehe.

Han är en glad liten prick som piggar upp alla med sin närvaro!

Hur e era små med dregglandet? Vår lille dregglar som bara den så jag gissar på att det kan vara tänder på G!

Kramar till er alla och hoppas er jul varit helt underbar! Tomte
    Rest sig upp??? jag får nog hålla med din bror då: han är ju bara 4 månader!!! hahaha, herregud vilken snabb utveckling.

Vår dotter dregglar som bara den, fast det har hon gjort i 2 månader och vi har hela tiden trott det varit tänder, dock hade vi inte räknat med att det skulle ta såhär lång tid. Nu ser man ju att det börjar bli genomskinligt, tandköttet, där tänderna är på G

Kramar tillbaks och hoppas också din jul varit helt underbar :)
  • puchelina88
    elinnnnn skrev 2010-12-19 09:51:54 följande:

igår vände lillan sig för första gången från rygg till mage. bara så ni vet :P

ja hon må vara den sista i gruppen som gjort det kanske men jag är lika glad för det haha, lillan blir 4 månader om 3 dagar och inte förräns för ett par veckor ssen kunde hon ligga på magen utan att gråta,japp så var det med det :D

och förresten, jag har fortfarande inte fått min mens sen förra månaden. Kan den ha försvunnit igen månntro??

Viktor har inte vänt på sig en och han blir 5 månader den 6 jan!
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10