Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-05-06 13:49:09 följande:
    Det roliga är ju att jag inte hade ätit, men ska ta ett nytt mått den 21/5. Får lyssna på bebisen igen då....Skulle ha en sån apparat hemma :)
    såå nu e jag hemma, jag hade mag mått så som dom mäter 24 å det va visst perfekt, mitt järnvärde låg på 125, å bebis hjärta låg på 144.
    Så allt såg toppen ut, jag har ju gjort en odling på urin som visade lite GBS en bakterie men det va så lite att man inte ville behandla å detta e tydligen ngt alla kvinnor har naturligt men ökar det i mängd så ska det behandlas, så jag kommr behandlas i samband med förlossningen.

Sen skulle jag ut fr Mvc å in i hissen då jag undviker trappor nu, å hitten har sådana där automatiska dörrar....å vad händer, hiss dörrarna går igen RAKT PÅ MIG!!!!
    jag fick ju såklart panik för liten men jag kände ju inte att den tog emot på magen utan mer utsidan av armarna,å dörren öppnas ju automatiskt när ngt är i vägen....å nu i skrivande stund så fick jag en liten knuff.....

men oron har nu gnagt sig fast på nytt efter den händelsen.
  • Bubbis10

Min prins försökte såklart sparka bort den hon lyssnade på hjärtat med...kommer ju inte på vad den kallas nu..hm dopler? ja den sparkade han till....hahahha

• Bubbis10
    Pregga skrev 2010-05-06 16:34:55 följande:
    Min prins försökte såklart sparka bort den hon lyssnade på hjärtat med...kommer ju inte på vad den kallas nu..hm dopler? ja den sparkade han till....hahahha
    jo jag har åxå gått upp 13 kg :)
    SweetLilly skrev 2010-05-06 17:46:50 följande:
    Jag har heller inte greppat varför vissa BM oroar sig över lite stort SFmått medan andra inte bryr sig..  jag ligger ju lite över, men det bara skrattar min BM åt och säger att min mage är sååå fiiin.Jaja, jag har haft en toppendag! Åkt finbil, köpt tapeter till sovrummet, ätit mjukglass och ett äldre par kom fram till oss vid bilen och pratade och fotade oss, hihi.Sen är det många som flinar och ler när de ser att man är gravid, känns lite skojigt Även fast man är likblek, fet och vaggar fram hahaha
    hahaha aa det e ett fenomen, folk tittar på mig å ler stort....jag smilar tillbax såklart, haha
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-06 20:43:41 följande:
    ja jag har haft detta ömmande till och från, men nu har detr suttit i ett tag, några timmar. Jag masserade området lite men då vaknade nog Pyret haha, nu sparkas h*n tillbaka hehe
    haha h*n tröttnade nogh på massagen å HEY YOU; WHAT THE FU** jag sover här!!!! hahahahahahaahaha
    min lille e sjövild här nu. fick höra ngt idag spom jag har hört innan å det e att bebis känner allt som jag känner, om jag e arg, gråter,skrattar osv....å att han känner då samma sak?! Vilket gjorde att jag fiock asdåligt samvete för att jag låter mina hormoner å känslor styra å bölar ibland nu för minsta lilla.....
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-06 21:16:41 följande:
    ok, nej så känns det inte riktigt.. som det är nu gör det ont i hela sidan och bränner i huden.. men det är nog min roliga sjukdom som bråkar.Jag blir ju bortdomnad och stel i hela buken på kvällarna, helskumt är det.
    hm, låter som det jag frågade om för ett tag sen...hade det så i 2 dar sen försvann det....

Sofie & Laura

tack så mkt gumman, å grattis till din egen nya vecka...hihi hoppas nu att det går lika fort till nästa :)
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-05-07 00:53:45 följande:
    Tack pregga Tack carohl TACK ALLESAMMANS!Men fy vad illa jag mår detta är inte klokt vaknar upp och vill bara spy för i H!!!USCHAMEJJAN.Annars idiot sömnproblem har man
    så lite, men hua det låter inget vidare alls ju.....vad det gäller sömnen så drömmer jag nu en del om att jag shoppar loss rejält....hahahahaah

Knyzzel gumman, tack för presenten, vaknade nyss å det va det första jag såg, hihii din omtanke gjorde min dag {#lang_emotions_heart}

Idag ska jag till sjukgymnasten för gravida mammor, kommer en del dit så får man prova ut gravidbälte som man får ha sålänge det behövs.

Jag har 2 st brev i inboxen som jag inte hunnit svara på, ni vet vilka ni är å jag lovar å svara snarast....kram
  • Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-05-07 09:02:57 följande:
    Morrn.Tvättmaskinen har körts en gång idag men ska användas lite till. Nu äts det frukost med mina 2 töser som gör allt annat utom att äta nästan.Körde in till stan igår för att köpa nya lås till våra ytterdörrar, men fick köra hem igen då dom skulle ändra lite på låsen. Blir klara i em så det blir till att pysa in igen, hoppas att hantverkarna inte kommer idag.Måste städa lite här och där då vi ska få gäster ikväll eftersom dom inte komma förra omgången.Å inte vann man något på bingot i onsdags. Japp varm choklad är gott
    haha du e för rolig, vilket avslut-japp varm chocklad e gott..haha ja men visst e det =) å godmorgon,ska med boka upp en tvättid..suck...ett nödvändigt ont å sen plocka undan lite här då lillan ska ha med kompisar hem efter skolan....såå rörigt e det inte, men men....man e ju lite pedant. men nu blir det mannagrynsgröt å sen sjukgymnasten i 2 timmar :)
  • Bubbis10

hej tjejer!

Kom hemn fr sjukgymnasten för en liten stund sen, vbar 8 st gravida kvinnor inkl mig, ghjorde lite övningar för bäcken...å sen fick jag å 2 till låna gravidbälte tills en mån efter förlossning....har lite ömma höfter rygg nu så det blir att vila en stund.....ciao sålänge

• Bubbis10

tjejer

för en liten stund sen så var jag med om ngt nytt som jag undrar ifall ngn här inne vart med om...sitter å har just ätit å det känns som om ngn drar ihop mina lungor till max...kände bara att luften tog slut, å jag fick lite panik...blev jättevarm,å kunde inte andas riktigt, påminner lite om en ångest attack men det va det inte....
    obehagligt, tror Carohl har vart med om liknande....

ngn mer?

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-07 17:52:35 följande:
    nej inte riktigt, känner ibland bara att det är lite tyngre att andas just när man ätit, men inte så mycket som det låter på dig.. men det börjar ju bli bra tight där inne nu Har just slevat in zucchinigratäng, det var så gött men ikväll ska jag muma den nya chokladen..läääängtar hehe
    ok, mja jahg vette tusan vad detta va för ngt men obehagligt var det iallafall....hua
    imon blir det att köpa ny bh igen, har ju d, mindre dd nu....men men nu blir det nästa stl.....nya chockladen?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10