Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-03-09 07:46:26 följande:
    jo det ka man nog säja..det blir bara värre å värre med drömmarna....gu va jobbigt.. Oj, men gu va hemskt, då hade jg åkt in akut direkt...jag har en massa mardrömmar, den ena värre än den andre...å flera olika om dan..skitjobbigt...vaknar åxå med hjärtklappning, svettig mm
    Jo självklart får du panik över drömmarna och det är ju självklart när man drömmer sånt.
    Har själv drömt flera ggr om missfall, ungen föds som halv ufo, att jag blir mördad, att ungen föds alldeless förtidigt och inte överlever m.m.
    Skitläskigt att drömma sånt. Man mår ju inte bra iaf att drömma sånt.
    jag drömmer nog massa sånt för jag är rädd att min panikångest ska orsaka nått sånt
  • Nallepuhmamma

Fan vad bra läkare ni verkar ha i eran stad som tar emot er och kollar såfort ni blir oroliga.
    Jag har varigt orolig fleeera ggr men inte fasen har nöthålen viljat hjälpa eller kolla.

• Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-03-09 12:44:44 följande:
    Vart bor du?
    Skåne närmare bestämt i Hässleholm hålan men får vända mig till kristianstad om man ska få hjälp typ OM man nu får det också
  • Nallepuhmamma

ja asså mvc finsn ju här men ringer man för man är orolig så får man alltid som svar " det är fullkomligt normalt,bla bla bla"

• Nallepuhmamma

Hej tjejer hoppas allt är bra med er och era små magar?

Jag har sån jäkla stark ångest nu efter jag klämt i mig 2 jävla skivor salami som man inte ska äta som gravid tydligen

Fy fan för mig.
    Så jävla rädd och ledsen nu och besviken på mig själv
    vad fan har jag gjort mot lillen i magen?
    Helt gråtfärdig.

• Nallepuhmamma
    den kära leken skrev 2010-03-11 11:13:41 följande:
    Ta det lugnt. Risken att just den salamin ska va smittad av listeria är minimal! Det är säkert ingen fara alls!Hur är det med foglossningen förresten?
    Jo men man är ju iaf skiträdd att man gjort nått jäkligt dumt mot lill*n nu

Min foglossning?
    hade aningen ont u ryggen här om dagen då ajg knapt kunde varken sitta,ligga eller nått men har tack och lov inte haft ont mer.
    Har haft ont som en galning med de andra barnen nått fruktansvärt.
    Hoppas på att det inte blir så jäkla jobbigt denna gången.
  • Nallepuhmamma
    den kära leken skrev 2010-03-11 11:36:48 följande:
    Jag tror du kan va helt lugn!Vad bra att det är bättre i ryggen :) Kanske blandar jag ihop det nu men hade inte du så ont att du inte kunde gå och hämta barnen på förskolan? Kankse har jag drömt det? Ja vi får hoppas alla sorts värk håller sig undan.
    Jo jag har haft ont men tror iaf du blandar ihop mig med någon annan också med det där att hämta ungarna på förskolan
  • Nallepuhmamma

Tova har jag med sett in annan tråd dock ej den andre personen på lääääänge.
    Hoppas allt e bra med henne.

Är ni duktiga på att motionera allstå ut och gå dagligen men iaf minst 3 ggr/veckan?
    Jag försöker iaf men fasen man har inte sån kondis som innan då man gick iaf 5km-1 mil per dag.

• Nallepuhmamma
    den kära leken skrev 2010-03-11 13:04:15 följande:
    Jag försöker röra på mig varje dag. Ut och gå en runda på lunchen och gärna på morgonfika och em-fikan med. Sen cyklar jag ju till bussen och så hunden på kvällen. Det blir ju inte så långa bitar men sammanlagt blir det väl en del. Men jag saknar verkligen att ut och springa. Att orka ut och springa.
    Tycker du låter jätteduktig. Blir ju avis på dig att du bara orkar och inte jag så mycket haha.
    Pregga skrev 2010-03-11 13:13:50 följande:
    Gumman lilla, vad det gäller salamin, undvik det i fortsättningen bara. Man kan äta det om det vart fryst i 3 dygn. Men jag ringde ju infektionskliniken på sahlgrenska i början av min grav då jag missat det helt.Å risken e mkt liten. ett fall 2002 sa han. så va inte orolig, men undvik det bara i fortsättningen :)
    Ja fy jag kommer inte äta det mer. Kommer hålla mig till de vanliga påläggen nu

Har du en ny kille i ditt liv??? Blev lite nyfiken från ditt galleri Grattis isåfall
  • Nallepuhmamma

Godmorgon!

Vaknade några ggr i natt av att jag kände mig pigg och hungrig *jobbigt*.
    Fick tvinga mig att somna om men gick upp tidigt iaf för det inte gick att sova vidare nu pga min jävla panik (Hatar det).

Kan inte någon av er blåsa bort denna j*vla snön nu så vi slipper möget och får barmark och värme?

Jaha dags snart att gå igenom räkningarna och bli x antal tusen fattigare

Får se om man kanske har råd att åka en sväng till Gekås/Ullared nästa vecka *Hoppas*

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10