Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej tjejer! Här är visst tråden i full gång igen.Jag är hemma igen efter att ha jobbat ett dygn. Kan det vara dåligt på nåt sätt att jobba så långa pass som gravid? (25h med 6h sovande jour, fast inatt blev det bara 3h sömn). Känner mig ju helt slut efteråt, men brukar sova några timmar när jag kommer hem. 

Carohl lycka till på ditt UL idag! Kika in sen och berätta. 
  • mammailund85

Vad skönt Carohl att allt var bra med din lille och inte fel att bli framflyttad heller! Grattis ni andra med som fått höra hjärtljud! Här har de inte det som rutin förrän v25, men jag har iof inte frågat om man kan få göra tidigare. Jag känner mig iaf fortfarande rätt lugn efter mitt UL. Ibland får jag för mig att jag känner nåt i magen, men det kan likväl vara nåt annat. Nån fiskstjärt har jag då inte känt. 

Förresten detta med järnupptag. Jag äter ju en vitamintablett (apoteket kvinna) med bla järn och brukar ta den på morgonen. Men då äter jag gröt med mjölk samt dricker te (grönt). Kanske är det dumt att ta dem då? Äter visserligen oftast en apelsin då också. Det är inte aktuellt att byta frukostvanor, är väldigt nöjd med dem i övrigt.     
  • mammailund85
    SweetLilly skrev 2010-02-24 11:03:31 följande:
    Jag har läst att just tabletter med järn ska man inte ta med mjölk, för det kan halvera effekten.. så ta den med middag eller så ist!
    Jo det var just det jag tänkte på. Men det är mycket svårare att komma ihåg vid middan tycker jag och dessutom har jag ofta mjölkprodukter i middan eller dricker mjölk till. Måste man ta dem till nåt huvudmål då? Kanske bara med nån apelsin eller kiwi som mellis skulle funka. 
  • mammailund85
    den kära leken skrev 2010-02-24 11:06:14 följande:
    Och inte i samband med kaffe eller svart the. Utan gärna med c-vitamin. Det ökar järnupptaget i tarmen.
    Ja det vet jag också. Men visst är det bara svart te, inte grönt?
  • mammailund85

Jag kommer inte heller träffa bm förrän v25 och senaste jag träffade henne var i v8. RUL är ju förstås innan men här är inte bm inblandad alls i det. 

Har just varit och vattengympat förresten, kan starkt rekommendera det för er som inte testat. Bra träning, men ändå väldigt skonsamt. Sen att det är mest damer 70+ är ju en annan sak haha.  
  • mammailund85

det låter klokt tOva. Jag hade ju bra järnvärden på inskrivningen, hon verkade nästan förvånad eftersom jag inte äter kött. 

• mammailund85

Pregga jag tycker du verkar ha hanterat hans besök bra. Bra att du håller fast vid det du planerat, ja menar han har ju inte varit så delaktig innan och man kan ju inte lita på att han kommer vara det nu heller. Sen är det ju förstås jättebra om ni kan samarbeta kring barnet. Krya på din förkylning!

Med mig är det fint. Ska på min första körlektion idag och är lite nervös för det. Planen är att lyckas ta körkort innan bebisen kommer.  
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-02-25 12:30:43 följande:
    haha jo det e ju hutlöst dyrt, sen ska man ju helst undvika tandläkaren som gravid...så så länge jag inte har ont av det så får det vänta lite,..har dock en liten vass kant nu, suck....men det va likadant när jag väntade lillan.....
    Tandläkaren i sig behöver man väl inte undvika? Jag var där för nån månad sen och lagade ett hål. Den enda skillnaden var att jag inte gjorde nån röntgen. 
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-02-25 20:04:52 följande:
    Vilka ostar e ok? Prästost, hushåll,wästgöta kloster....osv, vilka e farliga typ? som man ska undvika. ngn som vet? jag vill ju gärna smälta osten i micron me örtsalt på...hahaha mums..
    Sånna vanliga hårdostar som du räknar upp är ingen fara alls. Det man ska undvika är ex mögelost och brie. Om osten är smält så att det bubblar kan du dessutom äta alla ostar! 
  • mammailund85

Kärlektionen gick väl bra, men kändes som man knappt hann med nåt. Lektionen är 40 min men läraren körde till området där vi skulle köra så typ halva tiden gick åt att köra dit fram och tillbaka.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10