Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Tänkte bara säga att jag nu ska åka iväg för att jobba på kollo en vecka. Det är jättesegt internet där, så jag kommer nog inte kika in så mycket. Ni får ha det så fint allihopa! 

• mammailund85

Hej tjejer! Ville bara kika in och säga hej här från kollot. Befinner mig ute i bushen med en meter snö och har det toppen. Lite ryggproblem och halsbränna, men mår annars bra och magen växer på. 15+3 idag. Hoppas att allt är bra med er! hinner tyvärr inte läsa igenom tråden nu

• mammailund85

Hej tjejer! Nu är jag hemma igen efter en härlig vecka på kollo och helg hos svärföräldrarna. Har haft en meter snö däruppe, men här hemma i lund  börjar det bli vår :) hade en prick av blod (nån mm) i trosan häromdan och blev nojjig som vanligt, men vet ej säkert varifrån den kommit. alltid ska det vara nåt....annars är det bra och mage börjar komma fram ordentligt nu. hade ju inte gått upp nåt i vikt för några v sen, men nu hade jag plötsligt gått upp 3kg! Gick in i v17 idag så det är ju inget kontigt i sig förutom stt det kom så plötsligt. Hur är läget med er? 

• mammailund85

Grattis sweetlilly till lyckt RUL!

Min man berättade för sin chef idag att vi ska få barn. Själv har jag inte sagt nåt till min chef, men jag är ju bara timvik så det är ju ingen större grej. 
  • mammailund85

Hej! jag behöver lite råd. Kopierar in tråden jag just gjorde: 

Jag arbetar som timanställd på ett boende för ensamkommande flyktingbarn och är gravid i v17. Den ordinarie personalen vaccineras mot TBC, men som gravid kan man inte vaccineras. Nu har några fall av latent tbc konstaterats bland de boende (det kan då inte smitta). Jag behöver därför råd kring hur jag ska göra. Borde jag sluta arbeta där direkt eller kanske fortsätta sålänge ingen konstaterats ha tbc med symptom? (och därmed kan smitta). Jag arbetar ungefär ett dygn i veckan där och vi äter tillsammans med de boende. Toalett har vi en särskild för personal. 

Hur ska jag göra? 
  • mammailund85

Vad skönt Pregga att du fick in och höra på hjärtljuden. Men somsagt är det inget att oroa sig för att slå emot saker osv sålänge det inte är nåt extremt. 

Nu ska jag ut och övningsköra. Körkortet måste vara klart innan bebisen tittar ut!
  • mammailund85
    Belly skrev 2010-03-09 16:59:35 följande:
    Mysigt! Vilken vecka är du i? Jag blir fruktansvärt stressad över folks kommentarer... Typ "Det syns inte jättemycket på din mage" eller "Nu får väl ändå bebis växa till sig"... Jag är i vecka 17+0 idag och jag blir lite ledsen o som sagt stressad när jag får höra det hela tiden... Det är ju en liten bula som växer sakta, så den är på väg... Människorna kan inte hjälpa det, säkert naturligt att säga så, men det känns som om jag är kass för att jag inte "presterar" fram en mage liksom... Bahh, är kanske urlöjlig...
    Känner igen detta. Jag är 16+1 och tycker själv att det syns tydligt, men jag får också höra liknande kommentarer. Det är ju jätteolika hur stor mage man har och det är lika normalt att ha liten som stor.   
  • mammailund85
    carohl skrev 2010-03-09 16:08:43 följande:
    Usch vad svårt... jag hade nog blivit skraj och slutat men det är inte min grej att säga åt dig att göra. Ring din bm och rådgör med henne, hon måste kunna säga vad hon tycker.
    jag tog faktiskt upp det med min bm på inskrivningen men varken jag eller min man minns vad hon svarade. antagligen tog hon inte så hårt på det eftersom vi inte minns. ringde också och pratade med en ssk på "lungavdelningen" idag och hon ville inte råda mig utan tyckte jag skulle höra med ledningen. men hon var noga med att det inte är smittsamt sålänge det är latent och lät inte vidare orolig...
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-09 17:01:52 följande:
    hehe tack så mkt Malten, hihi  nu känns det såå mkt bättre...har tom städat ordentligt..vågade ta en rejäl ruch med moppen...hahahahah jaa körkort hade vart nice ju...hm, men hutlöst dyrt..tyvärr...så det e bara att glömma..
    ja det är ju tyvärr väldigt dyrt, men som tur är betalar mina föräldrar det åt mig. mina syskon tog ju när de var 18 och även om jag är 24 nu tyckte de det var rättvist att jag också får mitt betalat. Sen övningskör jag ju mest med min man och har bara tagit en lektion än sålänge
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-09 17:03:52 följande:
    jaa du känner la mig lite vid detta laget-SLUTA med en gng!!! haha borde inte kallat mig pregga utan fröken nojja. men seriöst, sluta..tbc e ju inte å leka med..
    Haha jo misstänkte nog att du skulle säga det :) ska jobba imorn iaf, men ska ta upp det med chefen. tyvärr är jag ju bara timanställning så jag har väl inga rättigheter att få nån ersättning om jag inte jobbar. men självklart går ju hälsan före ekonomin...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10