Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-03-17 10:01:29 följande:
    nä ingen halsbränna här inte :) jag har fått det nån enstaka gång då jag ätit stark mat sent på kvällen. ett tips är att sova med en kudde till under huvet så magsyran stannar nere och inte uppe i halsen typ.
    ok jo jag har redan 2 kuddar under huvudet, men kanske ska utöka med ännu en till då :) Har iof inte testat med tabletter än har för mig att det finns några man kan äta som gravid. 
  • mammailund85
    elinnnnn skrev 2010-03-17 11:24:49 följande:
    haha 3 kuddar kanske är att överdriva, man vill ju inte få nackspärr mitt på allt annat ;) kanske kan du lägga kuddar under madrassen så hela överkroppen kommer högre upp ? så man ligger som när man är på sjukhuset, du vet? ingen aning om vad det finns för tabletter :) Några råd är annars, undvik att äta fet mat, undvik att äta dig FÖR mätt, undvik att dricka sura drickor typ apelsinjuice, undvik kaffe, undvik stark mat, ja och såklart undvik att äta sent på kvällen strax innan du går till sängs
    Tack för tipsen :)
  • mammailund85
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-17 12:08:20 följande:
    Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er. Känner ni era små ofta? Känner iaf av lill*n varje dag vilket är sååå underbart,men inte starkt utan mer som nån kittlar mig inne i magen om ni förstår? Idag har jag gjort smörgåstårta *Mums*...Blir att käka det idag och imorgon. På fredag packar vi in oss och barnen i bilen och åker till Gekås (Ullared) för att bli fattiglappar efter den dagens inköp
    Jag har känt några gånger, första gången var i fredags. Jag känner också precis som att nåt kittlar mig inefrån magen, häftig känsla =)
  • mammailund85
    Sulfur76 skrev 2010-03-17 13:23:08 följande:
    Goddagens i solskenet ;) I dag har man varit på RUL så nu kan man börja hoppas och njuta av att man är gravid. Har inte varit så aktiv innan för jag har inte haft en enda symtom på att jag är gravid förrutom att magen och brösten växer så orolig har man varit.    Allt såg bra ut på UL men vart tillbaka flyttad en vecka så nu är nytt bf 23 aug. Fick reda på att jag väntar en flicka igen så det blir tredje flickan på raken så storebror lär bli väldigt besviken, han hoppades på en lillebror. Han är trött på småsystrar. Har känt sparkar eller mer buffar runt naveltrakten, ovanför och ut med sidorna och trott att det inte var bebis för det var för högt men nu såg bm att hon låg med huvudet neråt och rumpan vid min navel så det stämmer att det är bebis jag känner :) Nu lycko önskar jag er som inte varit på Rul ännu och grattis ni som varit där!!
    Grattis till lyckat RUL och en liten tös! Då ligger vi väldigt lika, jag har bf en dag före dig. Men har RUL nästa fredag så får se om jag blir flyttad då. 
  • mammailund85

Sofie och Laura. Usch vad otäckt och så hemskt att bara bli hemskickade sådär! Hoppas han är bättre nu. kramar

• mammailund85

Hej! Är det nån härinne? Själv sitter jag med denna satans halsbränna. Tycker att jag följer råden och tog dessutom en novalucol nu men den kanske inte hunnit verka än. 

• mammailund85
    SweetLilly skrev 2010-03-18 14:43:18 följande:
    hej var är alla? Jag har ny magbild nu
    Vilken fin mage :) haha jo men det är väl bra att kilona sätter sig just runt magen 
  • mammailund85

Nu kommer jag lite efter allt prat, men ändå :)

Hår
    Jag slutade färga håret för 2-3 år efter att ha färgat kontant både blont och brunt. Trodde jag hade trist råttfärg, men efter att det solbleks osv trivs jag ändå rätt bra med färgen. Väldigt skönt att slippa utväxt. Tyvärr tappar jag mkt hår som gravid, skulle det inte vara tvärtom? Mitt hår och hud är torrare också.
    Bakning
    Jag älskar att baka, både godsaker och grova limpor med filmjölk i, hur smidigt som helst. Ingen jäsning eller knådning. Kan ge recept om nån är intresserad :) 
  • mammailund85
    den kära leken skrev 2010-03-18 15:59:07 följande:
    Jag bakar också supermycket och har många olika recept på grova filmjölksbröd. Väldigt enkelt och väldigt gott :) Sen har jag börjat baka surdegsbröd med men det har mannen tagit över nu.
    okej ja surdegsbröd tycker jag verkar lite krångligt, både min man och mamma har försökt sig på det och misslyckats. Så jag håller mig nog till mina filmjölkslimpor :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10