Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Låter bra tOva att du ska få hjälp med maten. 

Vilket kap du har gjort med vagnen Pregga- jättefin ju! Vi har inte alls börjat kolla på vagnar än, men det börjar kanske bli dags snart. 
    Idag kände jag bebisen igen, tydligt och länge. Vissa säger ju att det känns som en fisk, men för mig känns det mer som det är ett litet fiskstim därinne haha. Gick in i v18 idag. 
  • mammailund85

Grattis the Jeryds till lyckat RUL! 

Augustibarn10 lycka till imorn!
    Själv har jag RUL nästa fre 26/3 och Pregga också va? :) Inte långt kvar nu! 
  • mammailund85
    SweetLilly skrev 2010-03-16 09:28:19 följande:
    Jag drömde att jag fick en son i natt..med jättestort..eh..könsorgan... vad betyder det?? Sååå sjukt var det... Har aldrig haft så sjuka drömmar som nu när man är gravid..
    haha ja det var ju lite sjukt, men jag tror inte man kan tolka allt man drömmer. Själv drömde jag att jag istället för en bebis hade en liten apa som var med mig överallt =)
  • mammailund85

Pregga vad skönt att det RUL var ännu tidigare än du trodde. Hoppas denna vecka bara svishar förbi. Förresten har ni härinne ett till RUL sen? Här i Lund har vi ett till i v32.

• mammailund85
    lillabambi skrev 2010-03-16 12:51:48 följande:
    nej det ska inte ha skadat. bara du inte gör de jätte ofta liksom :) lev som vanligt
    detta med att inte lyfta tungt handlar väl mest om att skydda sin egen rygg tror jag?  Själv tycker jag det är svårt att dra en gräns för vad som är "för tungt". Två fyllda matkassar ex?
  • mammailund85
    elinnnnn skrev 2010-03-16 13:14:12 följande:
    som min gammelmormor, hon var bonde och jobbade på fälten varje dag mer än 12 timmar om dagen även under graviditeten. En gång så födde hon hemma på förmiddagen medans hon höll på att fixa lunchen, sen kom hennes make hem och dem åt lunch och så sa hon till sin man: ja nu går jag tillbaks till fälten, glöm inte att titta till den lille... Han bara va??? hahaha, så ja hon gick ut och jobbade på fälten bara ett par timmar efter att hon fött. Vilka superkvinnor det fanns förr alltså
    Haha ja snacka om superkvinna
  • mammailund85
    puchelina88 skrev 2010-03-16 14:10:31 följande:
    hehe jo ja har oxå en rand på magen den går till naveln lite under;) hmm har haft lite små ont lr tränsingsvärk på högersidan men min moderkaka är ju där så kanske är den??någon mera så får ont när ni typ reser er i från soffan lr sängen?
    Japp jag får också ofta lite ont ibland när jag reser mig snabbt, ex från toaletten. Det är väl ligamenten?
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-16 19:22:07 följande:
    haha jaa skojjar du, jisses jag får snart plocka fram häcksaxen...för jag avskyr kroppshår..euw...å det VÄXER såå fort nu! haha
    Haha. Jag ska väl vara lycklig då för jag har snarare tvärtom. Är visserligen inte så hårig i vanliga fall, men nu är mina ben i stort sett hårlösa utan rakning! 
  • mammailund85
    augustibarn10 skrev 2010-03-17 06:59:25 följande:
    Go morron. Igår var det dags för RUL :) Allt såg fint ut med bebisen och vi fick fyra fina bilder :D Lovade min handlledare att ta med dem till skolan så hon och eleverna får se dem :) Fick nytt bf, den 19 augusti så jag blev bara flyttad två dagar. Jag tyckte att det var häftigt att lyssna på bebisens hjärta men det här slår det ;) Vet inte hur många gånger jag har tittat på bilderna. Fick en jättebra bild på hela bebisen och där ser man näsan också :) Nu på morgonen kom illamåendet tillbaka så min man fixade frukost till mig innan han åkte till jobbet :) Hoppas alla får en bra dag! Själv går jag bara i skolan till tolv då eleverna har studiedag så efter det ska jag strosa runt på stan och kanske tvinga med en kompis på fika ;)
    Grattis till lyckat RUL, vilken glädje :) 
  • mammailund85

Nån mer som har halsbränna förresten? Här kommer den allt oftare. Annars är det fint och magen börjar ta form :) 

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10