Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej hopp!!!!

Nu har jag och dottern varit iväg och hälsat på på mitt jobb..Har ju lovat Ella sen i våras att hon ska få komma och leka där (jobbar på förskola) någon dag när det är lugnt och det har inte blivit av än...Men så kände jag att det va ett ypperligt tillfälle nu innan bebisen får för sig att titta ut

Stod precis nere i källaren och vek ihop MASSOR av bebiskläder och jäklar va magen blev hård av det..Det är första gången jag kände att det va obehagligt!!!! Men det va bara gå upp å sätta sig i soffan så gick de hela över

Hoppas ni alla mår bra, borde väl nästan va dax för ny bebis i denna tråden va?!?!

Ella 070911<3 lillasyster BF 100901<3
  • Malinski79

Men Pregga: Om det vattniga va rosa, är det inte då det brukar va på G???

När jag va och handlade idag så slog det mig..Tänk om man står där i kön en dag och vattnet går,haha..FY va jag skulle skämmas Då skulle jag va tacksam om jag iaf bara är på lokala affären där man känner personalen och inte på MAXI eller nåt

tetta skrev 2010-08-06 18:59:37 följande:
    Det är jätte gôtt men kastar i mig det på 10 min!

Min mage är kass idag. Har ont i den med..Ömmar i den.
    Fått använda mina inlägg i bh:n! Läcker som ett såll!

Jag läcker inte heller nåt...gjorde iofs inte det med dottern heller, och jag hoppas verkligen INTE att jag har lika tjock mjlk som med henne för då kommer jag ABSOLUT inte kunna amma Men som sagt har ju inte bestämt mig för om jag vill amma än heller..Det visar sig!

• Malinski79
    Pregga skrev 2010-08-06 19:20:25 följande:
    mja asså jag vet inte om det var att han tryckte på blåsan, att det var pink, vatten eller flytning..inte en aning men inga värkar här iallfall....ja det hade ju vart snyggt å stå i kö på mataffären å vattnet går, hua va hemskt..haha den tanken slog ju mig ida där jag stod å blev alldeles våt. å det var inte ens en snygg karl i närheten, hahahaha

jag vill ju verkeligen amma å hade mjölk tjock som grädde med lillan å hoppas på samma nu, läcker dock inte denna gng ...
    Jag hade oxå TJOCK grädde...Dock FÖR tjock, den va vispad grädde enligt bm..(äckelvarning nu) Men när jag pumpade ur så kom det ju gele klumpar ur bröstet...Så den va ALLDELES för tjock, så jag va tvungen att sluta för Ella sög sönder mig totalt Vilket även resulterade i världens bröstböld (tömdes på 2,5 dl i ena brösten på var) Sååååå äckligt å SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jävla ont gjorde det!!!!
  • Malinski79
    elinnnnn skrev 2010-08-06 19:35:46 följande:
    aj aj aj, massa tryck nedåt och massa ilningar och molvärk

fattas bara värkar!
    Det gillar vi Som sagt är ju DAGS för ny bebis i tråden nu
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-08-06 20:00:58 följande:
    men fy sjutton...SÅ hade jag INTE det, men jag använde mig av amnings napp å när jag skulle dra av den fr bröstet så trådade det sig dock, å tjock var den. men inte så som du beskriver. AJ,....
    elinnnnn skrev 2010-08-06 19:35:46 följande:
    aj aj aj, massa tryck nedåt och massa ilningar och molvärk

fattas bara värkar!
    Jag använde oxå amningsnapp, men det hjälpte inte  Vill inte ens veta hur jag sett ut utan den...Har köpt hem amningsnapp nu oxå, om jag får för mig att försöka mig på amning igen..Men det är jag inte alls säker på att jag vill!
  • Malinski79
    carohl skrev 2010-08-06 20:16:36 följande:
    Nä nu tjejer ska jag logga ut... ska åka och köpa en fralla, jag blev sjukt sugen på det! Haha med endast smör ska det vara Skrattande
    Själv  ska jag ha fredagsmys med chips och dip....*mums*
  • Malinski79

Måste säga att ikväll har jag känt ett tryck neråt som jag aldrig käns förut....det är inte så att jag tror nåt är på G,men det är jäkligt obehagligt.... Ännu mer "obehagligt" när man vet att bebisen ligger låååångt ner oxå...

Är ju bara i v 36+2 så det "ska" inte va på G än på ett tag iaf...Jag måste säga att jag är tacksam för sambon tog beslut förra veckan när det va 1 mån kvar till BF att han inte skulle dricka nåt mer innan bebisen anlänt..det känns tryggt, för man vet ju verkligen aldrig när det startar

• Malinski79

carohl: hur mycket kostade det att lämna in vagnen på service??Vi har ju köpt en på blocket så man kanske skulle lämna in den för genomgång så man ändå vet att allt är ok

Pregga: Ja dina stackars fötter

tetta: MYCKET bra värkningsorder, den ska jag spara...

Kan säga att jag inte känt nåt alls av någon sd eller förvärk etc. Men det trycket som jag hade neråt igår det va inte skönt...Så om jag ska känna sånt tryck när jag reser mig eller går då kan prinsessan mer än gärna inte behöva vänta alltför länge till Men men, det verkar va ett helt gäng med envisa bebisar här inne så det är nog bara ställa sig in på att minst gå fram till BF...Vilket är en EVIGHET för mig 1/9!!

• Malinski79
    carohl skrev 2010-08-07 16:07:28 följande:
    Hej gumman!

Kollen kostar 150 kr och då smörjer de lite och skruvar det som ev måste smörjas.
    De bytte en grej på min vagn så jag fick betala 150 extra men en vagn för 300 kr som är fit for figth känns bra! Skrattande
    Kan ju vara skönt att de kollar hur fjädringen är eftersom att vissa går med vagnarna i trappor osv...
    Ja det är ju absolut värt de!! Var lämnade ni in den då??
  • Malinski79
    lullelulle skrev 2010-08-07 19:52:10 följande:
    Kom att tänka på ngt...faderskapsbekräftelse. Tror vi helt glömt detta, ska det vara gjort innan barnet kommer el? hur går man till väga?
    Här får man välja om man vill göra det före eller efter fl...Vi skulle gjort det innan men de va på semester, så då tar vi det efter istället..Men här ringer man själv å bokar, vi blir inte kallade!

Go kväll tjejer!!!

Idag har jag varit hos min bästa vän, så skönt att ha henne sååå nära..Jag känner mig helt tom på energi och ork just nu, så måste nog börja ladda upp det igen innan fl drar igång
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10