Inlägg från: Perssonlund |Visa alla inlägg
  • Perssonlund

Vi fortsätter, Bf aug 10

V 38 + 0 idag, vilket betyder att jag går in i v 39 snaaaart =)

• Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-14 20:32:55 följande:
    haha mja aså jag börjar helt ärligt ge upp...tror inte min doscoprins har en tanke på att kika ut...Hoppas allt e bra med dig :)
    Malinski79 skrev 2010-08-14 20:13:01 följande:
    precis som pregga skrev så får man gå i 72 tim sen sätter de igång det hela (iaf här)..

När mitt vatten blev det precis som för dig..Men det började sippra runt 11.30 va på koll 15 å sen kom första värken 18 å dottern är född 05.33
    Hihi mm, mitt vatten gick ca 05.30 på morrn....sen fyra timmar senare kom värkar..öppnade mig dock inte fram tills 12,sen mellan 12-15 så var jag öppen 5 cm å 15.57 så var lillan ute :)
    Kanske inte än men snart ;) ... Jo då allt bra,en hel del att göra bara =) Sängen får vänta tills imorgon eller på måndag tills att bli monterad och bäddad =)
    Pregga skrev 2010-08-14 20:34:31 följande:

Ska gå på en promenix till nu å hoppas på ONT , haha låter ju helt stört ju...haha

aså en läkare säjer, det hjälper inte...medans en annan säjer, jogga???

men jag vet ju att värkarna gör sitt å det får jag ju oftast efter en promenix så jag kör på det, inget jag mår dåligt av ändå :)

Gör så, hoppas att dom sätter igång. Fast det finns dom läkare som faktiskt säger att en promenix fungerar och starkmat och trappor. Jag vet inte riktigt vad man ska tro,men tycker man att det hjälper så varför inte? Mina sammandragningar sätter igång av att jag är aktiv. Läkarna vet nog inte alltid vad dom pratar om XD, är man gravid skiter man i vad folk säger tycker man det hjälper så gör man ju det man tror startar SD/Värkar =)
    Pregga skrev 2010-08-14 20:41:39 följande:
    Typiskt, det enda som gör ont nu e min visdomstand!!! GRRR
    innan jag går ut, aså det känns banne mig som om man e bajjenödig men det kommer nada, antar att det e trycket ...
    Typiskt!!! Men när du kommer in igen kanske du behöver gå på toa eller kanske startar värkarna så pass så du får åka iväg XD Dessutom så käns det som att det verkligen är din tur snart...
  • Perssonlund
    Malinski79 skrev 2010-08-14 21:11:50 följande:
    Men hörrni tjejer...Är det inte nån här inne som sagt att det inte hjälper med promenader??? Att det enda som eventuellt kan hjälpa är färdknäppen om man va mogen?!?!
    Vad är färdknäppen?
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-14 21:17:15 följande:
    hahahaaha dööör av skratt, det är när man har sex å mannen lägger sperman påå insidan, då kan tappen mogna snabbare...sååå nu har vi haft lite sexuelundrvisning med.hahahaha
    HAHA!!!!!!!!!!!!!!! Skäms Har f*n aldrig fattat det,men nu vet jag ju Skrattande... Men gud jag fattar inte dom som faktiskt kan ha sex under graviditeten,eller jag kanske har gått förlång tid nu och det är därför... Kul att ligga där och "njuta" med sammandragningar Flört
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-14 21:20:00 följande:
    Jo nu har jag träffat otaliga läkare som alla säjer olika i stort sett ang promenix, men jag får ju sd å värk av ansträgning, så jag får lita till min egen kropps signaler...japp fick gå å kissa direkt..haha joo jag hoppas ju på att det e min tur snart, men det gör vi nog alla nu....hahaha har ju bf på ons...hm..
    Jag kollade på något program som heter Doctors eller något sånt... Där var trillingar som alla var gravida. Doktorerna sa till dom att äta stark mat,att promenera, att ha sex och att gå i trappor faktiskt fungerar, men men man vet ju ändå inte vad man ska tro....Kanske olika för alla?...

OJ, bf på ons... Då hoppas jag verkligen att han tittar ut snart... Jag själv har hela två veckor kvar precis och om 17 dagar har jag nästa BM tid...
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-14 21:24:31 följande:
    hahahaha, du jag har inte VALT att vara utan sex nu, hahaha har ju inget annat val, pappan ifråga vägrar ju för prinsen som han säjer-BOR där inne å det ska respekteras. hahahahaahaha
    HAHA, så ingen färdknäpp för dig då? Skrattande Haha nä så sa min sambo också men nu ångrar han allt att han sagt det Skrattande 
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-14 21:35:58 följande:
    haha näe det lär inte bli ngn sådan här, haha jaså han ångrar sig nu?! jaja var han så kaxig så får han väl stå sitt kast....Flört
    Haha ja precis Flört,... Haha stackars dig Obestämd...
    Pregga skrev 2010-08-14 21:33:10 följande:
    jaha, där ser man....men då undrar jag lite, folk som går över tiden, å kör med färdknäpp-ja sex då aså...hahahahaah då hade man ju inte behövt bli igångsatt heller? eller, jag vet inte vad jag ska tro...men jag får lite värkar efter rask promenix....sen hoppas jag att dom gör verkan åxå...
    Bra skrivet...Undrar jag också. Aja jag kör med det jag tror fungerar iallafall. Promenader fungerar för mig också..Fick sd på ikea,men inte några som gjorde jätteont. Men kom gjorde dom iallafall =)
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-14 21:45:16 följande:
    jo det e synd om mig, inget nuppa sen jag var i v 6, hua....hahahahaha
    jo jag kör vad jag tror funkar för mig med nu, å gissa vad...jag har småvärkar nu Glad
    HAHA ja det är synd om dig Skrattande, men det kanske blir bättre när den lille kommit Flört

Ååå vad roligt!!! Min lille vakna till nu och lever loppan...Så mysigt! Som jag säger jag känner på mig att han kommer snart. Jag gissa på denna vecka =)
  • Perssonlund
    Malinski79 skrev 2010-08-14 21:50:41 följande:
    En kompis till mig gick över tiden 1 v. De körde färdknäpp å morgonen efter for slemmisen å så blev det färdknäpp igen kvällen efter å vips så gick vattnet..Så DÄR funkade det klockrent, men hon sa att det gjorde JÄVLIGT ont Så det va inget hon rekomenderade Men är man less så är man väl beredd att testa allt kanske...

Men jag är inte less än!!!
    Kanske skulle prova det då XD, fast jag tror också att det gör jäkligt ont så jag vågar inte Skrattande ...

Kom föresten på att på det där programmet jag pratade om innan så sa dom att bröstvårtsberörning skulle fungera också för att när man rör bröstvårtorna så släpper kroppen ut någon grej kommer inte ihåg vad, men det skulle tydligen hjälpa...
  • Perssonlund
    LillSkruttet skrev 2010-08-14 22:09:03 följande:
    Alltså, färdknäppen i all ära...känns ju lite som om man skulle kunna tänka sig att ta till det, om man nu inte var irriterad på sin karl....Ingen bra dag idag, han släpar bara hem en massa virke och grejer till boden han håller på och snickrar. Det ligger prylar ÖVERALLT, jag får panik!!! Kan inte se eländet...går inte att köra upp hela vägen på uppfarten, får knöla mig ur bilen. Fullt med grejer över hela altanen och framför garaget/ytterdörren. Jag blir galen!!!
    Tillslut ikväll tröt tålamodet och jag började störtböla. Maken hade gått upp för att natta lilltjejen och jag låste in mig på toa och tog en kall dusch medan tårarna rann ohejdat. Sååå skönt att släppa lite på trycket.
    Ingen bra dag helt enkelt. Och varmt så in i h**vete. Jag orkar inte!!!!

Hoppas på att jag vaknar i natt med värkar så bebisen får komma snart. Men med tanke på hur lugn föregående natt var, och dagen idag också, så är det väl för mycket att hoppas på antar jag....Inget blod idag heller, inte ens en aningens....knappt några sammandragningar heller.....blä!.
    Stackare, hoppas att det blir bättre. Du är nog inte ensam om att känna på det sättet. Allt är så påfrestande nu. Väder,karlar,samtal från dom som undrar vart bebisen tar vägen osv... Bebisen kanske vilar upp sig lite. Håller tummarna för att kvällen blir räddad. Kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10