Pregga skrev 2010-08-14 20:32:55 följande:
haha mja aså jag börjar helt ärligt ge upp...tror inte min doscoprins har en tanke på att kika ut...Hoppas allt e bra med dig :)
Malinski79 skrev 2010-08-14 20:13:01 följande:
precis som pregga skrev så får man gå i 72 tim sen sätter de igång det hela (iaf här)..
När mitt vatten blev det precis som för dig..Men det började sippra runt 11.30 va på koll 15 å sen kom första värken 18 å dottern är född 05.33

Hihi mm, mitt vatten gick ca 05.30 på morrn....sen fyra timmar senare kom värkar..öppnade mig dock inte fram tills 12,sen mellan 12-15 så var jag öppen 5 cm å 15.57 så var lillan ute :)
Kanske inte än men snart ;) ... Jo då allt bra,en hel del att göra bara =) Sängen får vänta tills imorgon eller på måndag tills att bli monterad och bäddad =)
Pregga skrev 2010-08-14 20:34:31 följande:
Ska gå på en promenix till nu å hoppas på ONT , haha låter ju helt stört ju...haha
aså en läkare säjer, det hjälper inte...medans en annan säjer, jogga???
men jag vet ju att värkarna gör sitt å det får jag ju oftast efter en promenix så jag kör på det, inget jag mår dåligt av ändå :)
Gör så, hoppas att dom sätter igång. Fast det finns dom läkare som faktiskt säger att en promenix fungerar och starkmat och trappor. Jag vet inte riktigt vad man ska tro,men tycker man att det hjälper så varför inte? Mina sammandragningar sätter igång av att jag är aktiv. Läkarna vet nog inte alltid vad dom pratar om XD, är man gravid skiter man i vad folk säger tycker man det hjälper så gör man ju det man tror startar SD/Värkar =)
Pregga skrev 2010-08-14 20:41:39 följande:
Typiskt, det enda som gör ont nu e min visdomstand!!! GRRR
innan jag går ut, aså det känns banne mig som om man e bajjenödig men det kommer nada, antar att det e trycket ...
Typiskt!!! Men när du kommer in igen kanske du behöver gå på toa eller kanske startar värkarna så pass så du får åka iväg XD Dessutom så käns det som att det verkligen är din tur snart...