Inlägg från: Perssonlund |Visa alla inlägg
  • Perssonlund

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-08-14 22:32:56 följande:
    Så lite gumman {#emotions_dlg.flower} förstår att du inte haft ngn vidare bra dag, aså det var bara ett litet tag sen som jag med hade en dag där tårar flödade, men det känns konstigt nog bättre efteråt. jo jag drömde ju om familjen Mu morrnen till idag...haha ja pallar du ingen promenad så kanske en lite färdknäpp kan göra susen, att jag inte dog av skratt när jag ringde mitt x ang det, haha han blev så jäkla sur...fick ju ringa upp han sedan å säja att jag skojjade Oskyldig
    ,mm får hoppas på att din man e lite go å snäll om en stund då, hahaha
    Meh ville han inte vara med på en färdknäpp? (så glad att jag lärt mig ordet Skrattande)
    Familjen Mu skrev 2010-08-14 22:56:34 följande:
    Gokväll tjejer...

Orkar inte läsa allt ni skrivit men förstår att ni tror att baby anlänt.

Tråkigt nog så stämmer inte det Rynkar på näsan Vart dock en sväng till förlossning idag  pga misstänkt sipprande vatten...samt att jag känt lilleman mindre och ökade värkar o sammandragningar.

När väl någon "brydde sig" så fick jag ha ctg i över en timme som visade mina täta sammandragningar men lilleman han satt även igång han. Inte så konstigt då jag hade täta sammandragningar som kom varannan vartredje minut. Barnmorskans enda kommentar var "Vilken vild baby du har"
    Jag sa: "Kan det vara för alla sammandragningar kanske"

Barnmorskan skulle sedan kolla så att jag inte sipprade fostervatten och jag kan lova er att det var den snabbaste undersökningen jag varit med om...ca 2 sek tog den. Hon kollade inte ens om jag öppnat mig eller om hon kunde se om/att slemproppen gått. Jag kände mig verkligen nonchalerad till 100!

Hon sa sedan att en läkare skulle undersöka mig med ultraljud men att det kunde ta en liten stund innan läkaren hade tid. Efter ca 1½ timme så hade ingen kommit tillbaka och jag började bli "galen" av att vänta samt att jag inte fått någon mat i mig. Jag kände ju även hur lilleman var full av liv....

Så jag sa till personalen att nu vill jag hem för detta tar för lång tid, jag vill hem till min familj. Så jag fick mina papper och så begav jag mig hem igen.
    Gud vad arg man blir!!! När jag och min sambo kom in på sjukhuset så visste vi inte riktigt om vi fick gå in genom den dörren utan att någon sagt att det var okej (eftersom eftervård eller vad det heter också ligger där och i och med smittrisk mm) där gick förbi 3st BM som bara nonchalerade oss!!! Där står jag höggravid och vet inte vart jag ska ta vägen!!! Tråkigt att altt skulle ta en sån tid för er!! Dom hade väl iallafall kunnat komma in och säga till om vad som händer?... Kramar till dig
  • Perssonlund
    Familjen Mu skrev 2010-08-14 23:46:39 följande:
    Hej vännen!

Nä alltså "undersökningen" tog verkligen bara 2 sekunder. Hon stoppade snabbt in ett kallt spektrum(?) o sedan ut igen och sa: "Nej här är det inget vatten" Inte fick jag heller ligga i någon gynstol utan vi fick som hon så "fint" sa inprovosera!

Kramar
    Perssonlund skrev 2010-08-14 23:39:30 följande:

Gud vad arg man blir!!! När jag och min sambo kom in på sjukhuset så visste vi inte riktigt om vi fick gå in genom den dörren utan att någon sagt att det var okej (eftersom eftervård eller vad det heter också ligger där och i och med smittrisk mm) där gick förbi 3st BM som bara nonchalerade oss!!! Där står jag höggravid och vet inte vart jag ska ta vägen!!! Tråkigt att altt skulle ta en sån tid för er!! Dom hade väl iallafall kunnat komma in och säga till om vad som händer?... Kramar till dig
    Tack för omtanken och kramar tillbaka till dig!

Nu hoppas jag bara att lilleman snart vill komma annars blir det till bm på måndag för hinnesvepning men hoppas verkligen han vill komma innan dess!
    Håller verkligen tummarna för att det startar innan!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Perssonlund
    Oväntad skrev 2010-08-15 00:05:20 följande:
    Jag tänkte ju ta en promenad idag för att få se om de här förvärkarna blir  "bättre" fart i.. Så jag går och tittar på ett par hällristningar på ett öppet fält i STEKANDE SOL... fast saken är den att det ser inte så varmt ut så jag går men efter ett tag.. utan ansträngning så börjar man svettas som en tok och bli alldeles snurrig.. Är dessutom så envis att jag går hela rundan trots att jag har svimmat av värmen tidigare i somras.. Skäms

Turen "runt" har gett mig höftont, samma förvärkar som innan (lol) och till råga på allt nästan ryggskott.. Antagligen går jag konstigare för höften gör väldigt ont och sen har min 3 åring velat bli buren många ggr de senaste dagarna då han kom från sin pappa.

Idag är det INTE roligt.. alls.. Vet inte ens om jag vill att bebis ska komma, idag.. Inte när jag mår så här.. Rynkar på näsan

Det roliga är dock att bebisen i magen lever rövare och är som vanligt. .
    Ååå fy vad jobbigt!! Kul med förvärkar men det andra hade ju kunnat hålla sig borta. Hopps att det går över.
  • Perssonlund

Jag har kommit på att jag ofta jämnför allas "problem" med mig själv. Alltid är det något om mig själv. Det känns lite som att jag skulle "härmas".... Jag vet inte om det bara är jag,men det är otroligt jobbigt. Kanske blir "man"/"en del" "egoister" mot slutet.... Eller så kanske jag rent av bara är löjlig och bara ser det själv....

• Perssonlund

HEJ!!

Carohl: Håller tummarna för nu är det f*n dags att någon får ut sin bebis.

Håller givetvis tummarna för alla som haft BF och har snart... Själv så har jag ju sagt till min bebis att nu är det försent för honom att komma innan BF men att han är hjärtligt välkommen den 28:de XD....

Håller på att städa en massa här idag. Har fått kylen/frysfacket avfrostat så nu ska alla saker in igen... Tvätten från igår är vikt och här är dammfritt och nu återstår att dammsuga och torka golv och montera sängen. Om det nu blir idag vill säga,men mer ska bli gjort än det som blivit, vet inte riktigt vad bara =) ...

Pregga - Haha så tokigt man kan drömma. Men du, jag tror att du är i "behov" av en färdknäpp snaaaaart (asg)
    Skrattande 

Elinnnn - Så tråkigt,men hoppas att bebisen vill kika ut snart då =) ...

• Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-15 13:01:04 följande:
    Nu flickor så har Carohl åkt in till förlossningen å ska se efter om hon öppnar sig, det verkar så, hihihi va spännande. Om hon får så uppdaterar jag så fort jag hör ngt igen.
    SPÄNNANDE, kanske var henne jag och vem det nu var menade igår då... Vi kände ju på oss att någon skulle få men det hände ju inget.... Aja kul att du uppdaterar,så spääääänande!!!
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-15 13:06:50 följande:
    haqha joo nu e det dags för en tråd bebis igen aså...mm, har ju bf på ons men tror inte lilleman har en tanke på det aså...såå en färdknäpp hade suttit fint nu, hahaha
    va du e duktig å städar då, haha en annan e bara trött å seg idag..
    JODÅ han kommer att titta ut, tror innan BF faktiskt!!... Haha då kanske han hade PLOPPAT UT!!

Ååå tack,men känner att allt ska vara fint och i ordning när han kommer då man säkert inte har lust att göra något så  allt lär väl stökas ner och sånt när han kommit. Haha tro mig, jag brukar vara trött. Skönt bara att få lite energi,men med musik och svalt väder så fungerar det Skrattande
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-15 13:20:21 följande:
    haha eller hur, mja tack för uppmuntran, ahah fast jag inte tror på det en sek, hahahaa
    jo klart man vill att et ska vaar snyggt å fint, men just idag så känner jag mig som en zombie vilket e mkt olikt mig...
    Men vad konstigt. Kanske alla hormoner som spökar nu innan startskottet XD
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-15 13:27:15 följande:
    hahaha va söt du e aså, hittar tecken åt mig...om det ändå vore så väl..jag har gett upp att få den närmsta tiden nu iallafall...alla falsklarm, nej....jag orkar inte hoppas mer just nu, utan får fint vänta...har ju inget annat val..
    Haha, nä jag förstår att du inte orkar "leta" tecken... Men någon gång är det ju iallafall på riktigt =) ...

Fattar inte att folk låter sina barn åka utan bilstol!!! ALDRIG att jag skulle sätta mitt barn i en bil utan bilstol!!!
  • Perssonlund

Det här med råmjölekn vilken färg har den? Är det, det som är gult? Jag trodde inte den kunde ta slut innan bebisen. Tänk dom som läcker då? Oj nu blev jag lite orolig för jag har fått ut en del gånger Förvånad ...
    Som jag skrev igår så har jag hört på ett program att berörning av bröstvårtorna ska hjälpa...

*pust* nu är sängen på plats och spjälskyddet. Fattas bara dom andra sakerna nu men det tar jag senare. Gud vad jag svettas....Inte nog med det utan det luktar fan kattpiss om svetten....USCH!!!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10