Inlägg från: Perssonlund |Visa alla inlägg
  • Perssonlund

Vi fortsätter, Bf aug 10

Oj ni skriver en massa, ett tag trodde jag inte att jag skulle hinna läsa ikapp för att jag såg att sidorna ökades =) ... Hoppas att det är bra med alla. Varför ska vi behöva gå med värkar hur länge som helst innan det är dags? 2 eller 3 v med värkar och en evighet till BF... Aja ska ju till BM imorgon så får väl prata lite med henne där... Nästa besäk är inte försen den 31.... SUCK, skönt att det är så snabbt efter BF men känns inte kul för att jag vet att jag kommer att få gå på det besöket.....

• Perssonlund
    Familjen Mu skrev 2010-08-11 20:28:47 följande:
    Ja dessa förvärkar e inget vidare. Men som min bm sa: Desto mer o fler förvärkan man har desto lättare och förhoppningsvis smidigare förlossning...Iomed att livmodertappen mognar fortare! Men visst e de inget kul!

Nu satt mina värkar igång lite smått bara för de o lilleman trycker nedåt som bara den. Jag hoppas verkligen han vill komma inatt!
    ÅÅÅ då borde min förlossning gå av bara farten Skrattande
    Stackare... Håller tummarna på att han kommer då Flört
  • Perssonlund

Min syster har 3 barn... På dom två första gick vattnet och hon fick åka hem. Förlossningarna var ganska långa med mycket värkar.... Nu den sista gången gick vattnet när hon fick ctg inne. Då vattnet gick fick hon krystvärkar och var tvungen att krysta så 20min på förlossningen....

• Perssonlund

Ska kanske också kolla på det... jag spelar ju in varje avsnitt =) Kan va kul att titta på... Pregga kan man inte se det gratis på kanal 5 hemsida?... Nä vi hörs imorgon

• Perssonlund

Måste bara få ut mina känslor lite..... Jag är så fruktansvärt glad att jag "trillade" in på denna tråden. Den har stärkt mig så mycket inför förlossningen. Kollade också på Livet på BB igår... Inget där blev jag skrämd över vilket jag hade blivit tidigare... Jag tar det faktiskt med en nypa salt... Det är inget man behöver oroa sig för nu innan...Ni är så underbara och såna fina människor!!!! ÖNSKAR att jag kunde träffa er alla! Jag vet inte men de flesta är nog några år äldre än mig, men jag trivs som handen i handsken med er!!! Ni är så UNGA!!! Skrattande Tack för all hjälp!!! {#emotions_dlg.flower}

Gick upp några gånger inatt för toa besök... Men nu sist gick jag upp kl 05:00 och gjorde frukost till min sambo och körde sedan honom till jobbet. Måste bara säga att jag fattar inte att man kan kissa så ofta och att man kan ha varit på toa och kissat, efter någon minut är det dags igen och då får man sitta där en stund.... Kanske då man byter ut vattnet? Skrattande

Hmm vem var det jag skickade länken till igår? Fungerade den? Tyvärr kan jag inte prova själv då jag vet det "hemska" med det....

SNÄLLA BEBISAR kom UT NUUUU!!! Inte ska väl vi som är kvar behöva gå på övertid? Tycker ni inte att vi har haft nog med värkar och obehag?

• Perssonlund

Måste fråga, vet ni om det är farligt, eller om det är en dålig ide att färga ur håret när man är gravid?

• Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-12 08:42:31 följande:
    Godmorgon gumman :)
    Åh va fint skrivet,,hihi här vaknar man å e dötrött så läser man detta å blir alldeles varm i kroppen, vi är åxå glada för att du kom in till oss här inne {#emotions_dlg.flower} Själv så vaknade man av det mest underbara-Lillprinsen sparkade till så hårt så hela jag gungade till, hahahha nu e det snart frukost å iväg till Bm :)
    Kraaam
    Jasså? Undra vad din BM säger, spännande!!!
    tetta skrev 2010-08-12 08:36:50 följande:
    Jag frågade en på facen som är min kompis samt frisör och hon svarade att det är ingen fara. 
    Jag kan kolla igen om du vill?

Idag är det en ny vecka samt sista gången hos bm!!!  v.40!!!!!!!!
    Grattis!!!!
    Pregga skrev 2010-08-12 08:43:20 följande:
    Japp idag e det ny v för oss gumman-V 40 :) weeehoooooo Grattis till det :)
    Grattis!!!
    Malinski79 skrev 2010-08-12 08:44:16 följande:
    Jag gör det hos frisör och det är inte farligt...Men jag skulle inte rekommendera att färga själv hemma för det som kan "hända" är att färgresultatet inte blir som man önskar/hoppas

Pregga: Jag drömde att du fick din discoprins kl. 07 imorse Såg att du frågade va TENS är..det är elektroder som de sätter fast på kroppen å när man har värk så startar man den å då skickar den elektroimpulser till elektroderna som gör att det "pirrar"...För mig fungerade det kanon, vissa tycker det är obehagligt..Men det avledde värkarna då jag sysslosatt mig med att öka den hela tiden

Idag är det bm besök igen, vilket förhoppningsvis blir det sista..Om jag inte skulle få en tid till nästa vecka för då är det ok att ta den oxå,men vill inte vänta 2 veckor till
    Jo jag har hört det, sen så vågar jag inte färga det själv eftersom jag tappar så mycket hår. Bättre att gå till en frisör som vet lite mer om sånt...
  • Perssonlund

Måste fråga er igen då... Att avfärga håret och att färga det är väl inte samma sak eller? Påverkas båda? Färgning vet jag att det kan bli missfärgat men avfärgning? Jag hinner inte avfärga det innan, tror jag men vill bara veta =)

• Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-12 08:59:59 följande:
    Måste rusa ska vara där om 30 min, hihi tack för grattis <3
    Gör så lycka till!!!!
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-08-12 09:00:41 följande:
    Åter igen, mkt fint skrivet gumman...Hjärta kram
    Är ju sant. Och dessa hormoner släpper känslorna som dom vill ibland och då är det bara att skriva ner ;)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10