Inlägg från: Perssonlund |Visa alla inlägg
  • Perssonlund

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hallå!! Jag funderar lite på när är det dags att packa sin BB-väska? Har ni gjort det, eller när har ni tänkt göra det? Vad ska din väska innehålla? När i augusti är ni beräknad?

• Perssonlund

Hallå tjejer!! Läste lite om exet och bästa vännen. Hoppas verkligen att din vän förstår att man inte bara kan dejta sina vänners ex, man får kanske prata om det isåfall. Men jag tror också på ett sammanträffande.

Gav värken med sig?

Elinnnnn hur går det för dig och bebis? Är den ute?

• Perssonlund
    elinnnnn skrev 2010-07-25 10:21:28 följande:
    ojdå, hoppas det lugnade ner sig under natten och att du fick sova gott. kram
    Perssonlund skrev 2010-07-25 09:47:49 följande:
    Hallå tjejer!! Läste lite om exet och bästa vännen. Hoppas verkligen att din vän förstår att man inte bara kan dejta sina vänners ex, man får kanske prata om det isåfall. Men jag tror också på ett sammanträffande.

Gav värken med sig?

hej hej :)
    nej min bebis är inte ute hahaa, den får gott vänta iallafall tills nästa vecka tycker jag ;)
    idag har jag dock haft några förvärkar medans jag fortfarande låg kvar i sängen och jag har en känsla i kroppen om att det skulle vara på gång. men det är säkert bara långsam förberedelse och bebisen är säkert inte ute förräns om typ 2 veckor runt BF alltså....

Hur är det med dig själv?
    Okej. Men det är ju snart BF för dig eller har jag sett fel? =) Gravid säger väl allt XD
    Har en massa värkar till och från och halsbränna,men annars är allt bra. Funderar bara på hur jag märker att jag ska in så jag slipper föda hemma. Alla säger att man känner det och det är klart men jag får alltid för mig att jag är känslig eller sett fel mm. Aja jag märker väl än har ingen bebis ploppat ut och jag har fått för mig att han inte kommer försen i september iallafall =)
  • Perssonlund
    Pregga skrev 2010-07-25 11:39:05 följande:
    Funkar detta med hallonblads te eller e det ännu en myt?
     Min värk har gått över tack å lov, men det var en sjukt stressig dag igår....var säkert mkt pga det.
    frukost låter som en ide...magen kurrar här ju...
    Perssonlund skrev 2010-07-25 09:47:49 följande:

Gav värken med sig?

hej å välkommen till vår tråd får jag säja först, tror jag missat det :)
    ja asså vad det gäller min bästa väninna sen 10 år å mitt x som även ska bli pappa till min son så hoppas jag ju inte att dom e så sjukt falska...men då förtjänar dom dock varandra. Men jag skulle mista min bästa vän.
    jag hoppas ju att det var ett sammanträffande, men saken e denna att när hon beskrev honom så kunde det lika gärna vara mitt x, å sen finns det så ytterst få cubaner i sverige överhuvudtaget å spiciellt i gbg.
    värken har gett med sig....tack å lov, han får allt vänta lite, hahaJotack, den har gett med sig....å jag har sovit ok...nu änteligen så kommer din make imon gumman, såå härligt :) å sen blir det bebis imon natt, hahahha
    Tack så mycket =) Okej. Hoppas verligen inte att det var någon dejt. Sinnessjukt om det skulle vara så. Men har hon sagt något mer om det? Kan du inte fråga henne rätt ut? Hade ju varit skönt för dig att veta iallafall....eller?
  • Perssonlund
    elinnnnn skrev 2010-07-25 18:53:28 följande:
    BF den 7e, enlig barnmorskan, men den 9e enligt mig själv. så det är ju 2 veckor kvar om jag inte räknat fel ;)

ja frågan är ju NÄR man ska åka in :S jag har vid dem senaste 2 förlossningarna åkt in lite försent enligt mig själv. jag skulle helst gärna vilja hinna komma in iallafall 1 timme innan bebisen är född. men har bara kommit in 30 minuter innan bebisen vart ute.
    men har man ont tycker jag man ska ringa till förlossningen och höra vad dem säger.
    om man är förstagångsföderska rekommenderar dem ofta att man stannar hemma så länge som möjligt, men jag och förlossningen och min barnmorska har kommit överens om att när jag känner det är dags för att ringa förlossningen då kommmer jag också åka in.

men jag hatar att åka in i onödan, därför kommer jag säkert inte komma in förräns 30 min innan hon är född, antagligen..

är det ditt/ert första barn? när har du BF?
    Två veckor stämmer =) Då blir det kanske så igen. Jag vill åka in för att stanna inte för att behöva åka hem igen.. Men vi får la se,magen har åkt längre ner iallafall =) Men än är det inte dags.  Hoppas att du hinner in så du hinner ta det lite lungt innan. Ja det är vårt första barn. Jag har BF den 28 augusti.
  • Perssonlund
    elinnnnn skrev 2010-07-26 10:52:19 följande:
    åh skönt att det är lugnt nu iallafall så kroppen hinner vila lite emellan...
    ja hur jag får dagarna att gå? en dag i taget. och försöker planera in något typ en vecka framöver så jag har det att räkna ner till =)

Jag har ju gått upp 23kg... så 12.3 kg låter som rena rama drömmen för mig ;)

japp!!! min älskade make kommer ikväll!!!!! om 9 timmar ungefär hahaha

kram tillbaks sötis, önskar dig en jättefin dag du med!

PREGGA: nä alltså jag sov inte så gott faktiskt hahaha, jag somnade vid halv 12, fast lillan bökade rundor i magen och sammandragningar på det så jag trodde nästan det satts igång hahaha men som sagt jag somnade till slut och vaknade igen vid kl.3, efter kl.3 så har jag sovit i ungefär 30 minuter i taget och vänt mig ungefär en miljontals gånger. jag gick upp 6.50 :( tala om att jag kommer vara trött ikväll :S
    snart ska jag duscha och göra vid mig sen luncha, sen iväg till bästa väninnan en stund så några timmar försvinner iallafall =)

Carohl: du har varit saknad du med :) jag förstår absolut att du inte vill på fler äventyr nu tills bebisen är ute.. man ska ju kunna känna sig "säker" och lugn ifall det sätter igång.

Perssonlund: oki =) men det kommer säkert gå jättebra, jag förstår dig helt om att du inte vill åka in och bli hemskickad igen.... jag tror vi flesta känner så, ALLA kände nog så under första graviditeten =)
    Ja det tror jag också. Men det är inte det att jag gärna stannar där för det vill jag inte HATAR sjukhus. Men man vill ju att den lille ska komma ut, varför ska man annars vara där =)?

Allt bra med alla? Någon som känner av något?
  • Perssonlund

Hade massor av värkar i morse.... Var nära att vi åkte in... Nu har dom avtagit. Men jag tänkte hur mäter dom värken när man ska klocka den? Från och med att det gör ont i ryggen tills sllt har slutat eller från att hela kroppen gör ont tills det är över eller tills ryggvärken är över? Jag chansar men vill så gärna veta.... Kanske jag som är trög men jag får inget veta om jag inte frågar =).... Hoppas allt är bra med er annars. Finns det något jag har missa? Pregga - Vart har Elinnnn tagit vägen?

• Perssonlund
    Pregga skrev 2010-07-29 16:24:03 följande:

Såå nu e hans säng klar :)
    känns helt sjukt underbart ...hihi
    lägger in bilder, jag e såå näjd...fick världens ränneskita så jag tror det e dags snart asså....

hahahahaahah
    Nämen gud vad fint!!!! Så mysigt och skönt det ser ut.... Snart dags?
  • Perssonlund

Men då är det ju inte lång tid kvar. Även om du kanske får gå över,men det tror jag inte.... Låter inte så iallafall.... Dö snyggt påslakan måste jag säga =).... Det tror jag också. Han måste ju ha energi till dess. Alltid bra att ladda upp energin innan XD....

• Perssonlund
    Pregga skrev 2010-07-29 20:21:49 följande:
    hihi ok, ja vi hade ju bestämt namn innan jag ens blev gravid, hahaha
    Perssonlund skrev 2010-07-29 20:18:43 följande:
    Men då är det ju inte lång tid kvar. Även om du kanske får gå över,men det tror jag inte.... Låter inte så iallafall.... Dö snyggt påslakan måste jag säga =).... Det tror jag också. Han måste ju ha energi till dess. Alltid bra att ladda upp energin innan XD....
    näe det ska ju inte vara så lång tid kvar, jag hade inte tänkt att bädda än....men ngt sa åt mig att göra det, instinkt eller oro...vette tusan, men han lurade ju mig förra veckan, haha jag tror inte jag får gå över, asså allt säjer emot det så jag skulle bli mkt,mkt förvånad men visst kan det bli så...
    hihi tack så mkt, ja jag älskar det...har ett marinblått med laban åxå :)
    dom e ju lite dyrare, men jag gillar dom :)
    Jag vill också bädda =) Nää det låter som att han kommer snart =)... Ååå vill också ha. Jag ska bädda sängen med barbafamiljen =) Tycker så mycket om dessa figurer som var vanligt när jag var mindre. Dessa nya figurer tycker jag inte lika mycket om... Min prins har en skötbädd med Laban =) Men det är så fint så det är värt pengarna =)

Måste lägga upp en liten bild på att jag som haft syslöjd en termin och aldrig sytt efter det också kan sy. Inte så perfekt men det blev fint tycker jag. Till vagnen dock... (påslakanet)..

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10