Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-20 20:39:41 följande:
    åååh guu som jag längtar ju, haha jaa jag har ju hört att pojkar kissar rakt ut, haha jag sa det till x.et när han kom till sjukan i helgen-han kommer kissa rakt på dig så brast jag ut i skratt, men han skrattade med faktiskt, hihi ser på honom att han nu längtar med...trots det som varit mellan oss så e det ju hans barn med..å NU ser jag glädjen i hans ögon å ngt annat obekant...ORO! Men det var faktiskt skönt å se att han bryr sig om lilleman :)
    va skönt att du får hjälp av svägerska gumman, men inte ska du väl handla sj imon?
    elinnnnn skrev 2010-07-20 20:29:48 följande:
    lossa lite på blöjan men låt den ligga kvar över den dära "saken" :P så att han kissar i blöjan, SEN byter du :D

det låter härligt det där med en bebis som ligger, sover, äter, sover, bajsar, kissar, äter osv hahaha
    *längtar*

åh perfekt med svägerskan så nära som kan hjälpa till lite :)
    lycka till med vagnlagningen :D
    Gumman...det heter snopp ;) hahahahaaha
    Nej absolut inte!
    Vi åker tillsammans med bilen till Neo mottagning med alla 3 barnen och kollar vikten och om värderna har höjts från gulsoten!! HOPPAS INTE

Klart man blir glad att xet bryr  sig det är känslor blandade med en bebis i bilden
  • sofie och laura
    knyzzel skrev 2010-07-21 18:52:44 följande:
    Nej, kanske inte, men d låter ju inget vidare gott. Ska kränga som f-n idag ska fasta från 22:00 sen ikväll. Får bara dricka vatten till min medicin å då så lite som möjligt... suck

Ja, jag hoppas d å att allt går bra med prinsen. Barn födda med kejsarsnitt har oftare/oftast lite problem med andningen dem första timmarna pga att dem inte får upp fostervattnet på samma vis som vaginalt födda barn.
    Det e de som e jobbigt!
    Alvin hade ju fostervatten kvar och det störde andnigen... samt att han var 1 månad tidig nästan!
    Men nu efter en vecka är han som återställd!!
    Lite hjälp på traven kan de beöhöva
    Men guuud vad roooligt en liten bebis!
  • sofie och laura

Pregga:
    Klart ni skall vara med på en hörna =) Ni betyder så mkt för mig!

Belly: Taaaackar !
    Alvin har nu strl 44 som passar bra Strl 56 e en aning stort hihihihihii

Badade alvin i förrigår och smetade på baby olja Libero .. han reagerade på den tappade lite skinn =(
    Så det vart åka till babyland och inhandla wileda som sjuksköterskan rekomendera.

Sen vart karln lite galen idag när sjuksköterskan pillade på naveln som hon vill skall lossna,
    Alvin skrek och grät och då vart karln förbannad och sa åt henne att vi har fått höra med varje barn att den rammlar bort själv.
    Hon svarade att: vill man ha en stinkande navel så vill man?????
    Min karl sa: Leo´s navel var ännu tjockare men den rammlade bort själv!
    Sjuksköterskan: JA nu e det värme så nu vill dn sitta kvar???

Min karl: Rör du hans navel som hon sa att du skall göra då jääävlar.....

• sofie och laura

Hej mina goa tjejjer!!

Ja nu e höns mamman i farten!

PREEEGGGA sitter ochn oroar mig att inte mjölken räcker till=( vill ju amma!
    Med dottern så var mina tuttar  konstant hårda!
    Nu är mina bröst mjuka efter 1 veckas hårdhet bara.
    Men när jag trycker så kommer det mjölk ur och jag har första bvc besöket med alvin på måndag!
    Så har han gått upp då kommer jag att vara lugn!

Ja när jag iaf sitter tillsammans med min alvin så hamnar jag i en mysvärld hör inget ser bara mitt underverk!
    Jag njuuter och kan inte känna mig lyckligare över min lilla skatt!
    Så liten och oskyldig!

• sofie och laura
    elinnnnn skrev 2010-07-22 20:23:19 följande:
    hej gooing själv :)
    nääää du ska inte oroa dig för att mjölken räcker till. det är ju oftast på 3e dagen mjölken rinner till ordentligt och sen kan det väl bara vara skönt att slippa ha spända bröst hela tiden?
    jag har lite mer spelrum i mina bröst , lite extra skinn så att säga hahaha så mina blir inte spända förräns det gått så långt att det blivit mjölkstockning.
    går pojken upp i vikt så betyder det ju att du har mjölk... hoppas det blir måndag snart och försök att inte oroa dig så mycket, lite på din egen insikt om att det finns mjölk
    Tackar eelin!!!
    Vad sööt du e =) LER
    jo fick lite skinn hahahha bara efter första barnet tax öron!
    Var glad nu i r dagar då jag passa på att njuta hur det skulle vara med silikon bröst hahahahahhahaha FINT men det får man avstå!
    Det blir måndagens ära att berätta hur mkt han gått upp!
    Pregga skrev 2010-07-22 20:52:43 följande:
    heeey gumman :)
    Jag tror mjölken rinner till ordentligt snart, jag läste ngn stans att får man för tidigt så kan det ta ngn dag extra innan det rinner till, så avvakta bara lite så sålänge han går upp i vikt å mår bra så ska du se att han får vad han behöver....klart han e bedårande , hihi en liten prins ju :)
    elinnnnn skrev 2010-07-22 20:19:19 följande:
    tror det är rättså vanligt att man blöder efter hinnsvepning ju. sen så kan man ju blöda också vid öppningsskedet och det är du ju på G med...
    jag tror absolut inte att du skadat honom, det var nog mer att du kanske tryckte på hans fot eller knä samtidigt som han försökte knäa/sparka dig.
    jo om det nu var en hinnsvepning hon gjorde vill säja, nu vet jag ju inte längre...asså jag vet inte alls om jag e på g att öppna mig ngt mer heller då dom sa i mån att inget e förändrat....bara fingerblomman som e öppen typ...ca en halv till en cm . jo jag frågade dom nu om jag kan ha skadat han å dom sa nej...men vi tryckte samtidigt å jag blir så orolig nu...jo jag hoppas att ni har rätt....suck....tack så mkt...
    Ni här inne e guld värda..
    elinnnnn skrev 2010-07-22 20:27:49 följande:
    pregga: är det inte teckenblödning dem menar? www.barnsidan.se/cldoc/85.htm
    det kan ju också vara slemproppen fortfarande som lossnar.....
    googla lite =)

jo så hette det, ska kika på din länk, har googlat lite på det...tack snuttan...

så jäkla pinsamt....jisses....paranoida jag lixom....men blod det klingar inget bra, fast det e ju inte rent utan med flytning, kanske e bitar av slemmis då?!

Tack pluttan!
    Ska sluta oroa mig nu!
    Får vänta tills måndagen och se!
    Imorgon blir det shopping med familjen!
    Air condition i bilen e lagad nu så man slipper svettas ihjäl, så nu blir det massor!
    Lillen får sitta kvar ibilen med pappa så mamma får shoppa i baby affär.. så rädd med en massa folkmassor så hellre i bilen än med mig
  • sofie och laura
    elinnnnn skrev 2010-07-22 22:55:31 följande:
    Naw, du är lika söt du :) {#emotions_dlg.flower}
    haha tax öron. jaja skönt att dem fungerar som dem ska iallafall :) det är det viktigaste tycker jag, spelar mindre roll hur dem ser ut :)
    haha ja njut du av dina naturliga silikon look alikes bröst hehehehe
    JA  du jag fick njuta i 3 dagar hahahah med fejk silikon hahahahhaa!!

Men man blir så orolig att det inte finns tillräckligt med milk när de e så mjuka!
    det spänner och dras till och från så det borde finnas!

Nu ligger mina 2 söner och sover, Leo behöver mkt sömn för annars e han en riktig buse vilde här!!

Pregga:
    Gumman det e det jag har gjort låst in mig i en liten bebis värld här hemma!
    Men på måndag skall jag ut på första riktiga vagn prommis till bvc då skall det fotas så det skriker hahahaha
  • sofie och laura

Vet ni vad!!

Jag saknar min maaage!
    Jag saknar att vara gravid för faaasiken jag var ju bedårande vaker med min älskling i magen!
    Hela hans personlighet hela hans snuttiga drag får mig att inse nu att:
    tillsammans med min bebis så var vi ett team och nu håller han på att bli en egen individ!

Vete tusan vad jag skriver men jag kanske saknar magen för jag känner mig lite ensam med att vara först ut här i tråden med en bebis???
    Kanske blandade känslor??

Som sagt att vara 3 barns mamma är roligt, det e inte så kaosigt som det var med nr 2 jag njuter blivit lite bäng av harmoni hahahahhahaha

KOOOM ut nu alla bebisar!!!

• sofie och laura
    elinnnnn skrev 2010-07-23 21:14:53 följande:
    naw söta du!
    jo men det kommer säkert vi också göra, sakna magen sen när bebisen väl är ute hihi
    det brukar jag iallafall göra. men just nu är jag trött på att vara så stor och tung, även om jag tycker att gravida kvinnor är något av det vackraste som finns!!!
    och aldrig har min mage känts så vältränad hahaha även fast den är större än en fotboll ;=)
    imorrn kanske kny´zzel loggar in också , förhoppningsvis har allt gått bra för henne och hennes lillprins så att dem fått komma hem.

hela er familj är nu ett team även om ni alla är egna individer :D men jo jag förstår vad du menar, det känns på ett helt annat sätt när bebisen fortfarande är i magen..
    hoppas allt går bra med amning och lillens sömn, bajs och prutt och sånt där som ofta kan vara lite krångligt för små bebisar :D
    Känner mig tom faktiskt utan den hihii
    Men nu har jag ju min prins i min famn fattar inte varför jag saknar den men det kanske är ngt man är van vid!
    Ja just jaaa Knyzzel härligt hihihihihihi!

Jag har ju fått en bebis som e väldigt snäll harmonisk och gör allt på egen räls förutom att det e jag som har maten och sköter renligheten bajsbyten mm hahahahahha
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-07-23 21:28:29 följande:
    haha meh stumpan då, haha det e ju helmys att vara gravid men vi alla längtar ju åxå efter våra små nu å du kommer ju alltid att vara en delö av oss här inne även om du var först ut med bebis :)

Nu e jag rasande igen, fast helt ärligt så vet jag inte om jag har ngn som helst rätt till det.
    mitt X IGEN. han har ju rätt till sitt eget liv då vi inte är ihop, å jag kan ju inte begränsa honom vad han ska göra å inte.
    Men när det e så nära bf så tycker jag han kan hålla sig lite i skinnet.
    är det jag som överdriver detta? känns som om jag har pms som leder till sd nu.

han ska ju komma hit efter jobbet som slutar ganska så sent på kvällarna, just ida så slutade han lite tidigt å skulle gå med en polare å käka midda....nu snart 5 timmar senare, fortfarande inte här så jag ringer å vad säjer han?
    Vi ska gå till ett annat ställe nu å ta en öl så jag kommer sen?! vadå öl???
    TÄNK OM det händer ngt? jag sätter mig för sjutton inte i en bil med han då.
    tycker han e så jäkla oansvarig, samtidigt så e det ju inte dags än, så jag vill inte begränsa han å har ingen rätt till det. vad tycker ni?
    Det e  nog d !
    Att man var inställd på augusti barn men fick juli barn men det gör inget .

Asså Jag fattar din ilska gentemot detta!
    Du har gått igenom mycket så mot slutskedet borde väll han FATTA ?? ghaaaaa KARLAR!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10